  • 61. Data: 2013-06-01 21:50:57
    Temat: Re: Zabronić rowerzystom jazdy po ulicach!!!
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "p47" <k...@w...pl>

    > Tu zgoda, ale Liwiuszowi przecież nie o ubezpieczanie się złodziei
    > chodziło, - przeczytaj może najpierw jego wypowiedź.

    A co, napisał, że złodziej będzie się ubezpieczał dla Ciebie ? Naprawdę tak

  • 62. Data: 2013-06-01 21:52:51
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl>

    > Nic - nie przyjęło się.

    Gdzie się miało przyjąć ?

    > Może dlatego, że pomysł wcale nie był dobry?

    Trzebaby najpierw spróbować.

  • 63. Data: 2013-06-01 21:58:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-06-01 21:52, John Kołalsky wrote:

    > Gdzie się miało przyjąć ?

    Gdziekolwiek.

    > Trzebaby najpierw spróbować.

    To się otablicuj i daj znać jak poszło;)

    Shrek.

  • 64. Data: 2013-06-01 22:05:47
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 21:16, Liwiusz pisze:

    > Zasadniczo granica przebiega przez "poruszanie się tylko siłą mięśni" i
    > jest to logicznie uzasadnione i spójne.

    A niby co jest tak logicznego i spójnego w wybranej całkowicie
    arbitralnie owej granicy "poruszanie się tylko siłą mięśni" ?
    Przecież nakazuje się posiadanie OC nie z powodu tego co porusza pojazd,
    ale dlatego, że może on spowodować znaczne zagrożenie i szkody u innych
    uczestników ruchu drogowego!
    Skoro wymaga się posiadania OC (a także oznaczenia pojazdu) od
    posiadaczy motorowerów, to dlaczego mają byc zwolnieni od tego
    posiadacze rowerów, którzy mogą spowodować co najmniej takie same
    szkody, bo poruszać się nimi mogą z taką sama prędkością jak motorower,
    a przecież w istocie rowerzyści stanowią w sumie WIĘKSZE zagrożenie
    ponieważ:
    1. jest ich znacznie więcej
    2. poruszają się bezgłośnie
    3. nie jest od nich wymagana żadna wiedza nt przepisów ruchu
    4. często jeżdżą po chodnikach
    5. z powodu anonimowości (brak oznaczeń pojazdu) czują się bezkarni.

    > Gdyby nie - rozumiem, że po
    > rowerzystach przyszedłby czas na hulajnogarzy, rolkarzy i biegaczy?

    Owszem, ale tylko pod warunkiem, że:
    1. hulajnogi i rolkarze masowo wpadaliby na innych powodując u nich
    obrazenia,
    albo też
    2.gdyby ustawodawca podobnie jak ty nie był w stanie zrozumieć, ze
    nieważny jest rodzaj napędu, wazne jest natomiast poziom zagrożenia
    jakie dane pojazdy powodują. No, ale może w twoim swiecie hulajnogi
    wpadaja masowo na pieszych..

    > Co do ryzyka - wyjście na ulicę wiąże się z ryzykiem. Nie można
    > oczekiwać od wszystkich, że ubezpieczą się od wszystkiego. Pomijając
    > już fakt, że byłoby to szkodliwe, bo powodowało by więcej wypadków (brak
    > konsekwencji swoich działań).

    No, ale ustawodawca nie podziela takich twoich mądrości i dlatego m.in.
    nawet posiadaczom motorowerów nakazuje wykup OC..;-))

  • 65. Data: 2013-06-01 22:08:23
    Od: p47 <k...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 21:50, John Kołalsky pisze:

    > Użytkownik "p47" <k...@w...pl>

    > A co, napisał, że złodziej będzie się ubezpieczał dla Ciebie ? Naprawdę
    > tak napisał ? :-)

    Skoro prostego tekstu nie jesteś w stanie zrozumieć to dyskusja z tobą
    jest bezsensowna.
    Mam niemniej nadzieję, ze uspokoiłem cię , że trąby nie muszą mieć OC!

  • 66. Data: 2013-06-01 22:35:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 1 Jun 2013 04:51:26 -0700 (PDT), k...@g...com
    napisał(a):

    > Do tego brak jakichkolwiek wymagań ze znajomości podstawowych przepisów w stosunku
    do rowerzystów. Dawno temu były karty rowerowe. Zdanie egzaminu na taka kartę nie
    powodowało ze od razu było się ekspertem. Egzamin eliminował najgłupszych

    Niestety obecnie egzamin na prawo jazdy najgłupszych nie eliminuje. Do
    tego znajomość przepisów nie jest od kierowców wymagana.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 67. Data: 2013-06-01 22:39:49
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 1 Jun 2013 20:35:37 +0200, John Kołalsky napisał(a):

    > Od czego ?

    Zapewne od odpowiedzialności cywilnej.
    Ja natomiast jestem przeciw, OC powinno być dobrowolne.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 68. Data: 2013-06-01 22:42:40
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 01 Jun 2013 14:06:00 +0200, PlaMa napisał(a):

    > Ja się zastanawiam kto zezwolił na migające pierdółki w samochodach?
    > Ostatnio modne się to zrobiło w światłach stopu :/

    ZTCW w samochodach rejestrowanych w Polsce nie są dozwolone (jak ktoś ma
    rozporządzenie które mówi inaczej to poproszę).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 69. Data: 2013-06-01 23:04:43
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 20:47, Shrek pisze:

    > Że jakby to było takie super, to ktoś przez niemal 1,5 wieku na to wpadł?

    piękne... skoro inni tego nie robią to my też nie róbmy... pogratulować
    podejścia do życia. Póki sąsiad nie skosi trawnika to Ty swojego także
    nie ruszysz?

  • 70. Data: 2013-06-01 23:05:31
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2013-06-01 20:35, John Kołalsky pisze:

    > Ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej z definicji są bezsensowne.

    Rozwiń proszę.