  • Data: 2013-06-01 23:59:32
    Temat: Re: Zabronić rowerzystom jazdy po ulicach!!!
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mi się też wydaje podejrzanie tanio.
    > Odwróciłbym pytanie - czy *obejmuje* zdarzenia drogowe.
    > Lata temu, kiedy szukałem OC, trafiłem takie które obejmowało
    > również rower, jakoś tak enigmatycznie wymieniony na liscie.
    > Przeczytałem wtedy OWU - obejmowało szkody spowodowane rowerem
    > na terenie ubezpieczanej posesji :)
    >
    > pzdr, Gotfryd

    CYTUJE (SORY ZA CAPS)

    Klauzula Nr 13 Rozszerzenie zakresu odpowiedzialności o szkody
    wyrządzone w związku z posiadaniem, kierowaniem lub używaniem pojazdów
    mechanicznych nie podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu
    odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych.
    (...)
    postanowiły rozszerzyć zakres ubezpieczenia o odpowiedzialność cywilną
    za szkody wyrządzone w związku z posiadaniem, kierowaniem lub używaniem
    pojazdów mechanicznych nie podlegających obowiązkowemu ubezpieczeniu
    odpowiedzialności cywilnej posiadaczy pojazdów mechanicznych.

    CZYLI ROWERY - PRZYNAJMNIEJ TAK MI POWIEDZIANO

    2. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje szkód wyrządzonych przez
    osoby, które nie posiadały wymaganych przepisami prawa uprawnień do
    kierowania pojazdem.

    CZYLI jeśli syn (bez karty rowerowej) nabroi na jezdni - mam problem.
    ale jeśli to zrobi na podwórku - ubezpieczenie działa. Jeśli na zrobi
    kartę rowerową - ochrona działa na jezdni.
    Dobrze myślę czy nie?
    ToMasz