-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Zabrane PJ
Date: Sat, 05 Sep 2015 19:19:55 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 88
Message-ID: <msf87r$b4a$1@node1.news.atman.pl>
References: <55e9f36b$0$27517$65785112@news.neostrada.pl>
<1...@4...net>
<msf024$2qq$1@node1.news.atman.pl>
<feei353dxixt.1wroeo93cuydj$.dlg@40tude.net>
<X...@1...0.0.1>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1441473595 11402 83.142.198.226 (5 Sep 2015 17:19:55
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 5 Sep 2015 17:19:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <X...@1...0.0.1>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2568383
[ ukryj nagłówki ]On 2015-09-05 18:26, Budzik wrote:
>> Nie ma co porownywac z Europa, trzeba porownywac z krajami, gdzie panuje
>> podobna kultura jazdy - Rumunia, Bulgaria, Ukraina, Slowacja.
>>
> Nie dramatyzuj - jest coraz lepiej.
> Paradoksalnie - mam wrażenie że czym jestesmy bogatsi tym rozsadniejsi.
Nawet nie o to chodzi. Kultura jazdy poprawia się regularnie od przełomu
wieków (wcześniej nie prowadziłem badań terenowych;). Wynika to z
prostego faktu IMHO - samochodów coraz więcej i po prostu jak kierowcy
nie zaczną się na wzajem przynajmniej trochę szanować, to z parkingu w
godzinach szczytu nie wyjadą, bo sznurek aut z pierwszeństwem. A jak
wyjadą to utkną na pierwszym drugim czy trzecim skrzyżowaniu. Więc już
na początku muszą skorzystać z czyjejś uprzejmości i widzą, że to
działa, potem też kogoś wpuszczą, dadzą pas zmienić bezpiecznie itp. W
zasadzie jeśli chodzi o tak pojętą kulturę to jest bardzo dobrze (i
pisze na przykładzie Warszawy, która IMHO niesłusznie ma opinię
burackiej - w Warszawie mi jeżdzi się naprawdę dobrze), lepiej niż "na
wyjeździe".Ale po prostu to pewnie specyfika lokalna - ja jestem
przyzwyczajony, że się puszcza i mnie puszczają, gdzieś gdzie nie ma
korków nie ma takiej potrzeby ani zwyczaju, więc subiektywnie zauważam,
że "buraki" - w sumie niesłusznie;)
Zostaje do zrobienia poszanowanie dla pieszych i innych rowerantów
(wyprzedzanie na pasach kurwa!!! - za to powinni zabierać prawko, może
nie za pierwszym razem, może nie na specjalnych zasadach, ale jak się za
to wezmą, to "oczko" ci co nie łapią o co chodzi, szybko uzbierają).
Potem urealnienie ograniczeń a na końcu ściganie (z nastawieniem na
nieuchronność a nie upiardliwość kary) i będzie dobrze.
IMHO problem w tym, że jakby zacząć mandatować za przekroczenia
efektywnie a nie efektownie, to ludność doszłaby do wniosku, że to żadne
fajne igrzyska im politycy zgotowali, jak lwy wpieprzają ich (tych co
zawsze +30 jak wszyscy) a nie "onych" (tych wariatów od +50) - nie tak
miało być - zawsze to fajnie obejrzeć w jakimś programi dla idiotów jak
idiocie prawko zabierają, najlepiej jak jeszcze popłacze przed kamerą
lub zwyzywa policjantów - jest fun - ale na Boga nie nam, porządnym
ludziom mandaty dawać;) A tak naprawdę co by nie kombinować, to
większość tych co kogoś zabiła wcale +50 nie jechała. Więc owszem -
łapać ich, karać, ale nie robić priorytetów, bo to przyniesie skutek
odwrotny do zamierzonego ("skro jadę +30 to jestem w porzo nie tak, jak
ci mordercy od +50").
A władza robi wszystko by jakieś ruchy w kierunku "bezpieczeństwa"
robić, najlepiej spektakularne, ale by to nigdy nie dotykało
"społeczeństwa", a jedynie "onych". Więc _wszystkie_ fotoradary muszą
być oznakowane (jak jesteś gapa, to miej pretensję do siebie, my
zrobiliśmy wszystko, żebyś nie wpadł), jak jedziesz +30 to ci pogrozimy
palcem i damy 300 PLN mandatu, ale nie martw się, nie jesteś najgorszy,
tak naprawdę to szaleńcy zaczynają się od +50 w mieście. Łapiemy jakiś
leszczy poniżej 0,2 promila po weekendzie (albo do niedawna rowerzytów w
weekendy). Wszystko po to, żeby władza się troszczyła o bezpieczeństwo,
ale żeby to w żaden sposób nie dotknęło społeczeństwa, bo słupki spadną.
A tak nie uzyskamy żadnych realnych wyników, bo statystycznie to nie
"oni" powodują wypadki, a właśnie "my".
> Ludzie maja po co zyc to i tak nie zapierdalaja.
> Policja powinna teraz przede wszystkim wyłapać ten promil debili ktorzy
> nadal nie zrozumieli, ze jak jedzie 50 samochodów bo jest tłok to nie ma
> sensu wyprzedzac na powójnych ciagłych, gwaltownie przyspieszajac i
> hamujac, bo i tak nic sie nie pospieszą...
O to, to. I wyprzedzanie na pasach. A potem zweryfikować ograniczenia,
jasno je oznaczyć i zacząć egzekwować (przykro to mówić, bo sam lubie
czasem "zapierdalać"). Ale podobało mi się na Węgrzech - zabudowany - 50
i tyle jadą(przy czym tam są rzeczywiście zabudowane). Dalej to w
zasadzie nikogo to niespecjalnie obchodzi ile jedziesz. I w sumie
słusznie, bo czy jedziesz 90 czy 120, to większość wypadków to i tak
nieudane wyprzedzania i wymuszenia pierwszeństwa, a nie :nadmierna
prędkośc" jako taka. Jest sens pilnować prędkości w zabudowanym ze
względu na pieszych. Poza zabudowanym prędkość już nie ma takiego
wpływu, jak niebezpieczne manewry.
I jeszcze jedno - jak jechałem z Rumunii do Polski, to na Węgrzech i na
Słowacji praktycznie zawsze wiedziałem jakie jest ograniczenie - bo
stawiali zabudowany i już (nawet na krajówkach takie pólrondka
poustawiali na wjeździe, żeby było trzeba zwolnić). Łuki jeśli nie
jakieś udziwnione to twoja broszka - masz prawko, masz samochód to
powinieneś wiedzieć ile jechać, żeby nie wylecieć. Potem Polska - znaków
mnóstwo przed każdym łukiem, HGW czy to z boku to droga publiczna, czy
jakiś wyjazd z parkingu - odwołuje czy nie, znaków spod reklam nie widać
(budynków w zasadzie też nie - Nowy Sącz). Więc jadę jak wszysycy, a ile
można tak naprawdę nie wiem...
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 05.09.15 19:27 Shrek
- 05.09.15 21:21 Maciek
- 05.09.15 22:18 Shrek
- 06.09.15 09:00 Budzik
- 06.09.15 09:00 Budzik
- 06.09.15 09:07 Artur Miller
- 06.09.15 09:10 Artur Miller
- 06.09.15 11:06 Maciek
- 06.09.15 11:07 Maciek
- 06.09.15 11:10 Maciek
- 06.09.15 11:34 J.F.
- 06.09.15 11:34 Pawel \"O'Pajak\
- 06.09.15 11:46 J.F.
- 06.09.15 11:54 J.F.
- 06.09.15 12:00 Budzik
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D
- 2024-12-20 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-20 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe
- 2024-12-20 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-20 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-19 Kamerka sam. na tył
- 2024-12-20 Jak być bezpiecznym z Li-Ion?