eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyRe: Ząbkowanie?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2013-04-29 11:52:54
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 11:05:13 +0200, Maciek napisał(a):

    > I tutaj pytanie czy moje opony są jeszcze do odratowania jakąś metodą?

    Pytanie czy im cokolwiek dolega. Kiedyś tak nie było na tych oponach?
    Może po prostu mają taki dźwięk?

    > Słyszałem, że niektórzy zamieniają tył z przodem i ścierają trochę gumy
    > ostrzejszą jazdą.

    Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ścieraj.

    Czy aby nie dałeś nabrać na slogany sprzedawców opon, że tylne opony są
    tylko i wyłącznie tylne i nie wolno zamieniać opon przód-tył przy
    sezonowych wymianach?
    Opony które jeżdżą całe swoje życie tylko z tyłu, przy spokojnej jeździe
    wyząbkują. Są obciążane jedynie hamowaniem i ciągłe obciążanie jej w tą
    jedną stroną powoduje krzywe żużywanie się bieżnika, zwłaszcza przy jeździe
    ze zbyt wysokim ciśnieniem.

    Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

    > Może np. obniżyć ciśnienie

    Na pewno należy ustawić prawidłowe.
    Maksymalne używa się jak się jeździ maksymalnie obciążonym samochodem.
    Ze zbyt dużym ciśnieniem samochód gorzej jeździ - może i zużyjesz
    minimalnie mniej paliwa, ale IMO nie warto.


  • 2. Data: 2013-04-29 12:10:57
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:

    > Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

    Nie będzie.
    Moje były zmieniane co rok, a i tak na końcu buczały jak zużyte łożysko.



  • 3. Data: 2013-04-29 12:35:15
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > Pytanie czy im cokolwiek dolega. Kiedyś tak nie było na tych oponach?
    > Może po prostu mają taki dźwięk?

    Nie. Ogólnie fakt, są głośne porównując nawet do zimówek ale dawniej był
    tylko szum.

    > Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ścieraj.

    Na razie do tej operacji jestem najbardziej przekonany, niewiele
    kosztuje ;-)

    >
    > Czy aby nie dałeś nabrać na slogany sprzedawców opon, że tylne opony są
    > tylko i wyłącznie tylne i nie wolno zamieniać opon przód-tył przy
    > sezonowych wymianach?

    Dokładnie tak, nie zmieniałem przód-tył.


    > Opony które jeżdżą całe swoje życie tylko z tyłu, przy spokojnej jeździe
    > wyząbkują. Są obciążane jedynie hamowaniem i ciągłe obciążanie jej w tą
    > jedną stroną powoduje krzywe żużywanie się bieżnika, zwłaszcza przy jeździe
    > ze zbyt wysokim ciśnieniem.

    No tak sportowo człowiek na co dzień po mieście nie jeździ, na trasach
    lubi pocisnąć ale to tyle ;-)

    >
    > Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)

    Teraz już tak będę robił, tylko mądry człek po szkodzie ;-)
    W międzyczasie znalazłem jeszcze taki artykuł:
    http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=
    116

    Jeżeli mam opony asymetryczne lepiej zmieniać tył na przód po "krzyżu"?
    Chodzi o ten obrazek:
    http://www.opony.com.pl/informacje/images/116-1.jpg


    > Na pewno należy ustawić prawidłowe.
    > Maksymalne używa się jak się jeździ maksymalnie obciążonym samochodem.
    > Ze zbyt dużym ciśnieniem samochód gorzej jeździ - może i zużyjesz
    > minimalnie mniej paliwa, ale IMO nie warto.

    Tylko, że jestem leniwy ;-) nie chciało mi się ciągle majstrować z
    ciśnieniem. Jeździ się różnie, raz w 5tkę i gratami innym razem bez balastu.



  • 4. Data: 2013-04-29 12:57:46
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:35:15 +0200, Maciek napisał(a):

    >> Po prostu zamień przód z tyłem i nic nie ścieraj.
    >
    > Na razie do tej operacji jestem najbardziej przekonany, niewiele
    > kosztuje ;-)

    No tylko oszywiście poprawa nie będzie od razu - jeżeli w ogóle będzie.


    > Teraz już tak będę robił, tylko mądry człek po szkodzie ;-)
    > W międzyczasie znalazłem jeszcze taki artykuł:
    > http://www.opony.com.pl/artykul/zabkowanie-opon/?id=
    116
    >
    > Jeżeli mam opony asymetryczne lepiej zmieniać tył na przód po "krzyżu"?
    > Chodzi o ten obrazek:
    > http://www.opony.com.pl/informacje/images/116-1.jpg

    Asymetryczne (czyli takie co mają "inside/outside" na bokach) możesz
    zamieniać na krzyż.
    Kierunkowe (ze strzałką "rotation") dasz radę zamienić tylko przód-tył, bo
    masz dwie prawe i dwie lewe (przełożyć je można odwracając na feldze).
    Kierunkowe+asymetryczne w ogóle da się tylko przód-tył, bo wtedy są dwa
    różne rodzaje opon (prawa i lewa).

    Coś mi się też wydaje że różnica czy zamieniasz na krzyż czy przód-tył to
    już jest praktycznie bez znaczenia - ważne żeby opony pracowały raz z z
    przodu, raz z tyłu.

    A i jeszcze raz na jakiś czas warto skontrolowoać geometrię.


  • 5. Data: 2013-04-29 13:01:21
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:10:57 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:
    >
    >> Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)
    >
    > Nie będzie.
    > Moje były zmieniane co rok, a i tak na końcu buczały jak zużyte łożysko.

    No wiadomo że nie jest to jakaś 100% ochrona.
    Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić, ale
    przekładane i tak wytrwają pewnie minimum te 2x dłużej.


  • 6. Data: 2013-04-29 14:22:24
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:28208i10dfmk$.whcuw9t56t5b$.dlg@40tude.
    net...
    > Dnia Mon, 29 Apr 2013 12:10:57 +0200, Cavallino napisał(a):
    >
    >> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    >> grup
    >> dyskusyjnych:
    >>
    >>> Zmieniaj opony przód-tył przy wymianach i będzie dobrze :)
    >>
    >> Nie będzie.
    >> Moje były zmieniane co rok, a i tak na końcu buczały jak zużyte łożysko.
    >
    > No wiadomo że nie jest to jakaś 100% ochrona.
    > Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić,
    > ale
    > przekładane i tak wytrwają pewnie minimum te 2x dłużej.

    O to tak i nie dotyczy tylko ząbkowania, normalnego zużycia również.




  • 7. Data: 2013-04-30 21:02:23
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:22:24 +0200, Cavallino napisał(a):
    > Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości grup
    >> No wiadomo że nie jest to jakaś 100% ochrona.
    >> Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić,
    >> ale przekładane i tak wytrwają pewnie minimum te 2x dłużej.
    >
    > O to tak i nie dotyczy tylko ząbkowania, normalnego zużycia również.

    Dlaczego ? Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
    geometria) zuzywa sie rowno. Nawet jesli na jednej osi szybciej .. to
    dokupisz jedna pare.

    J.


  • 8. Data: 2013-04-30 22:16:44
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
    > geometria) zuzywa sie rowno.

    tylko w teorii.


  • 9. Data: 2013-04-30 22:22:48
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 30 Apr 2013 22:16:44 +0200, h.w.d.p. napisał(a):
    >> Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
    >> geometria) zuzywa sie rowno.
    > tylko w teorii.

    Jak sie nierowno zuzywa, to znaczy ze nie jest prawidlowo uzytkowana,
    wiec sam rozumiesz ze nie mozesz miec racji :-)

    J.


  • 10. Data: 2013-04-30 23:25:47
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1azowrg19is5o$.1wtjkc4soq6m4$.dlg@40tud
    e.net...
    > Dnia Mon, 29 Apr 2013 14:22:24 +0200, Cavallino napisał(a):
    >> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
    >> grup
    >>> No wiadomo że nie jest to jakaś 100% ochrona.
    >>> Jak samochód uparty, a opony podatne to być może nic się nie da zrobić,
    >>> ale przekładane i tak wytrwają pewnie minimum te 2x dłużej.
    >>
    >> O to tak i nie dotyczy tylko ząbkowania, normalnego zużycia również.
    >
    > Dlaczego ? Prawidlowo uzytkowana opona (cisnienie, zbieznosc,
    > geometria) zuzywa sie rowno.

    No co Ty?
    Mnie się zawsze zużywają szybciej opony na osi napędzanej.


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: