  • 1. Data: 2013-04-29 11:41:41
    Temat: Re: Ząbkowanie?
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Maciek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:klld46$f5a$...@s...aioe.org...
    > Zrobiłem przez weekend ponad 500km, na wymienionych niedawno oponach i
    > słyszę lekkie buczenie. Dźwięk nie jest uciążliwy, raczej na zasadzie -
    > coś się zaczyna dziać. Pod koniec zeszłego sezonu wydawało mi się, że coś
    > słyszę ale olałem temat. Teraz jestem pewny - na zimówkach efektu brak, są
    > głośne ale nie buczą więc łożyska odpadają, zostają opony ;-).
    > Raczej nic innego do głowy mi nie przychodzi jak początki ząbkowania na
    > tyle (wielowahaczowy tył, w większości czasu jeżdżony przy ciśnieniu
    > bliższym górnej granicy - zalecanej do max. obciążenia) Zawias oczywiście
> [...]

    Miałem tak samo w ceedzie.
    Identyczne objawy.
    I to już tak po 40-50 tys przebiegu, więc raczej będę omijał Micheliny od
    tej pory.

    > Podjadę do gumiarza, chcę jeszcze sprawdzić wyważenie kół, oczywiście
    > temat buczenia się przewinie.

    Źle wyważone nie buczą, tylko drgają.

    > I tutaj pytanie czy moje opony są jeszcze do odratowania jakąś metodą?
    > Słyszałem, że niektórzy zamieniają tył z przodem i ścierają trochę gumy
    > ostrzejszą jazdą. Faktycznie daje to dobre rezultaty?

    Nie.

    > Uratował ktoś kiedyś opony w ten sposób? Bieżnika mam b.dużo na zabawy,
    > opłaca się eksperymentować czy strata czasu? ;-)

    Widziałem u gumiarza usługę która miała usunąć ten objaw, może poszukaj?
    Moje się nie nadawały jak tą ofertę zauważyłem, za mało bieżnika było.

  • 2. Data: 2013-04-29 11:47:12
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 29 kwietnia 2013 11:41:41 UTC+2 użytkownik Cavallino napisał:

    > Miałem tak samo w ceedzie.
    > Identyczne objawy. I to już tak po 40-50 tys przebiegu, więc raczej będę omijał
    Micheliny od
    > tej pory.

    Nie sadze, zeby marka miala znaczenie. U mnie zabkowaly sie Goodyear Excellence,
    Pirelli P7 a teraz Turanzy er300 czyli letnie asymetryczne. Kierunkowe zimowki sie
    nie zabkowalaly.

  • 3. Data: 2013-04-29 12:23:48
    Od: Maciek <k...@g...pl>

    > I to już tak po 40-50 tys przebiegu, więc raczej będę omijał Micheliny
    > od tej pory.

    Przebieg podobny (bliżej 40tyś) . Z tym, że producent inny - Goodyear
    Efficientgrip.

    > Widziałem u gumiarza usługę która miała usunąć ten objaw, może poszukaj?
    > Moje się nie nadawały jak tą ofertę zauważyłem, za mało bieżnika było.

    U mnie opony wyglądają b.dobrze, mało bieżnika z tyłu zeszło, guma nie
    sparciała, jednym słowem szkoda by było wyrzucać. Pamiętasz ile taka
    usługa kosztuje?

  • 4. Data: 2013-04-29 14:20:58
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

> [...]

    > U mnie opony wyglądają b.dobrze, mało bieżnika z tyłu zeszło, guma nie
    > sparciała, jednym słowem szkoda by było wyrzucać. Pamiętasz ile taka

    Niestety nie, nawet nie kojarzę czy doszło do podania ceny.