    From: "Cavallino" <c...@k...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ząbkowanie?
    Date: Mon, 29 Apr 2013 11:41:41 +0200

    Użytkownik "Maciek" <k...@g...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:klld46$f5a$...@s...aioe.org...
    > Zrobiłem przez weekend ponad 500km, na wymienionych niedawno oponach i
    > słyszę lekkie buczenie. Dźwięk nie jest uciążliwy, raczej na zasadzie -
    > coś się zaczyna dziać. Pod koniec zeszłego sezonu wydawało mi się, że coś
    > słyszę ale olałem temat. Teraz jestem pewny - na zimówkach efektu brak, są
    > głośne ale nie buczą więc łożyska odpadają, zostają opony ;-).
    > Raczej nic innego do głowy mi nie przychodzi jak początki ząbkowania na
    > tyle (wielowahaczowy tył, w większości czasu jeżdżony przy ciśnieniu
    > bliższym górnej granicy - zalecanej do max. obciążenia) Zawias oczywiście
> [...]

    Miałem tak samo w ceedzie.
    Identyczne objawy.
    I to już tak po 40-50 tys przebiegu, więc raczej będę omijał Micheliny od
    tej pory.

    > Podjadę do gumiarza, chcę jeszcze sprawdzić wyważenie kół, oczywiście
    > temat buczenia się przewinie.

    Źle wyważone nie buczą, tylko drgają.

    > I tutaj pytanie czy moje opony są jeszcze do odratowania jakąś metodą?
    > Słyszałem, że niektórzy zamieniają tył z przodem i ścierają trochę gumy
    > ostrzejszą jazdą. Faktycznie daje to dobre rezultaty?

    Nie.

    > Uratował ktoś kiedyś opony w ten sposób? Bieżnika mam b.dużo na zabawy,
    > opłaca się eksperymentować czy strata czasu? ;-)

    Widziałem u gumiarza usługę która miała usunąć ten objaw, może poszukaj?
    Moje się nie nadawały jak tą ofertę zauważyłem, za mało bieżnika było.