    From: "Icek" <i...@d...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zabiła człowieka. Twierdziła, że to sarna
    Date: Thu, 11 Mar 2010 10:25:52 +0100

    > Stop - mówimy o _spowodowaniu_ wypadku ze skutkiem śmiertelnym.
    > Twój przykład opisuje spowodwanie wypadku przez ofiarę, nie przez
    kierowcę.

    > No właśnie - a to mnie ciekawi, jak można nieumyślnie - prowadząc
    > samochód - kogoś zabić, nie będąc na bakier z pordem.

    jedziesz w lesie. Ciemna noc. Dozwolona predkosc 90km/h. Jedziesz 60km/h bo
    tyle wydaje Ci sie bezpieczne. Na drodze lezy pijany czlowiek ubrany na
    czarno. Nie ma zadnych odblaskow. Zlewa sie niemal z asfaltem. Gdy
    dostrzegasz ze cos/ktos lezy na jezdni starasz sie gwaltownie zahamowac i
    wyminac przeszkode (w koncu chcesz ocalic byc moze zycie, byc moze
    samochod). Tracisz przyczepnosc i prawym przodem/bokiem zawadzasz ze
    skutkiem smiertelnym tego lezacego pijaka.

    Uszkodzenia? Prawa dolna czesc zderzaka przedniego. Byc moze blacha
    przedniego nadkola. Byc moze odboje/amortyzator/wachacz lub inne uszkodzenia
    zawieszenia.

    Kilka razy udalo mi sie w zyciu wpasc w taka wyrwe, ze myslalem, ze cos
    zgubilem. Zawsze sie zatrzymywalem gdyz uwazam, ze jazda po uszkodzeniu moze
    zagrazac zyciu. Ale to moze dlatego, ze tak mnie uczyli od malego.

    Czemu na nauce na PJ nie ma zapisu czy tluczenia do glowy, ze jak najedziesz
    na cos bardzo duzego to powinienes sie zatrzymac i sprawdzic ?

    Icek