  • 121. Data: 2011-01-04 12:30:36
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: z <z...@g...pl>

    Arek pisze:

    > To prawda, dla prywatnej firmy to dar z niebios.
    > Palisz składka x2
    > Nie palisz, ale raz zajarałeś, umowa traci ważność, sprzedajesz dom,
    > samochód bierzesz kredyt itp.
    >
    > Pijesz tak samo x2

    A dlaczego tak pesymistycznie.
    Nie palisz masz zniżkę. Nie masz nadwagi masz zniżkę...

    > W prywatnej przychodni płacisz 400PLN miesięcznie i masz dostęp do
    > internisty, za wszystko inne płacisz. Ale opiekują się Tobą lekarze
    > wykształceni za te 200PLN. Poważniejsze zabiegi również masz robione za
    > te 200PLN.
    >
    > Gdzie tu sens i logika?
    Jaki sam piszesz zmiany muszą być głębsze. Nie żadne półśrodki.
    Wykształcenie też kosztuje. Trzeba sobie na nie uzbierać, wziąć kredyt..
    Dlatego nie można już dłużej czekać. Trzeba to przerwać jak najszybciej.

    > Owszem stać. Tylko jeżeli wszyscy potrafią tylko marudzić i narzekać, to
    > jest jak jest.
    Odważ się. Zagłosuj zgodnie z sumieniem a nie poprawnością polityczną.

    > Zgadzam się. Ale dopóki my jako naród nie nauczymy się pracować i nie
    > oduczymy tylko narzekania to nic się nie zmieni.

    My dużo pracujemy i ciężko. Jesteśmy w tyle technologicznie i dlatego
    nasz PKB jest tak kiepski na tle innych krajów.
    Trzeba szybko to nadrabiać ale do tego są potrzebne mądre czasem odważne
    decyzje polityczne i gospodarcze (je..ć UE). Możemy się zaryć na śmierć
    jak Bruksela będzie dyktowała nam co możemy produkować a czego nie i
    jakie podatki mają u nas obowiązywać.

    > Ok, pokaż mi przykład innego dobrze działającego systemu, gdzie nie ma
    > takich problemów. Jeżeli jest coś takiego to jestem za.

    Wszystko jest lepsze a najlepsza monarchia :-)

    PS. W socjaliźmie walczy się dzielnie z problemami nie istniejącymi w
    innych gorszych systemach. :-)
    "Taki dzisiaj zapier... że nawet nie mamy kiedy taczki załadować" :-)

  • 122. Data: 2011-01-04 12:36:13
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 04 Jan 2011 12:07:58 +0100, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >W prywatnej przychodni płacisz 400PLN miesięcznie i masz dostęp do
    >internisty, za wszystko inne płacisz. Ale opiekują się Tobą lekarze

    Bzdura. Za 254 zł (lub 510 - rodzina) masz:

    24 godz. pomoc karetki pogotowia, nieograniczony dostęp do lekarza
    poz. (lekarz rodzinny, internista, pediatra, ginekolog), badania
    profilaktyczne raz w roku, diagnostyka ambulatoryjna (badania,
    analizy, testy zlecone przez Medicover), prowadzenie ciąży,
    konsultacje u specjalistów (po skierowaniu od lekarza prowadzącego),
    szczepienie przeciwko grypie, testy alergiczne, konsultacje
    psychiatryczne (3 w roku), fizjoterapia, specjalistyczne procedury
    ambulatoryjne, wizyty internistów i pediatrów w miejscu zachorowania,
    zniżki i darmowe usługi w ośrodkach sportowych i wypoczynkowych,
    opieka stomatologiczna (24 godz. pogotowie dentystyczne, bezpłatny
    przegląd i czyszczenie zębów, zniżki na inne usługi).

    To tylko jeden przykład, wygooglowany szybko.

  • 123. Data: 2011-01-04 12:38:29
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 04 Jan 2011 12:26:51 +0100, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >To, że mechanik ma problemy z naprawą znanego wszystkim silnika nie
    >oznacza, że sobie poradzi z budową nowego modelu samochodu.

    ale ten mechanik nie zbudował jeszcze nic, a wszystki naprawiane
    silniki - popsuł.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 124. Data: 2011-01-04 12:42:17
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > Ale jaka jest alternatywa?

    Każdy płaci za siebie, za to podatki są o rząd wielkości niższe, finansują
    tylko niezbędne minimum (sądy, policja, wojsko w ograniczonej formie).

    Darmozjady muszą się wziąć za swoją sytuację bo stają się za nia
    odpowiedzialni osobiście, dzieciorobów przestaje utrzymywać państwo, nie ma
    zasiłków które można przechlać, nie ma kasy na publiczne zamówienia, więc
    urzędnik nie może jej przeputać, w ogóle nie ma 90% obecnych urzędników,
    posłów, ministrów, pracowników nfz itp pasożytujących na naszej krwawicy
    pijawek, wycina się pewnie z 50% istniejących przepisów, których jedynym
    zadaniem jest nękanie poddanych.

  • 125. Data: 2011-01-04 13:07:26
    Od: "flower" <f...@w...pl>

    Użytkownik "marecki" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    http://reklamisko.com/2010/piekna-reklama-spoleczna-
    a-wolnosc-kierowcow/

    > A jak juz jestesmy przy genialnosci rozwiazan to po co sie ograniczac do
    > samych wypadkow?
    > Pijesz alkohol? Leczysz sie sam.
    > Palisz fajki? Leczysz sie sam.
    > Zresz slodycze? Leczysz sie sam.
    > Uprawiasz sport? Leczysz sie sam. (jakie to niebezpieczne te wszystkie
    > zlamania, skrecenia etc)
    > Ogladasz TV? Leczysz sie sam.
    > Uzywasz komorki? Leczysz sie sam.
    > Seks bez gumki uprawiasz? Leczysz sie sam.
    > Wpieprzasz fast foody? Leczysz sie sam.

    Analogia nietrafiona. Przy wszystkich tych rzeczach nie popełniasz
    wykroczenia. Jeśli byłyby zabronione, to jestem niemal pewien, że tak by
    było. Tak jak śmierć podczas popełniania przestępstwa - moje TU nie wypłaca
    wtedy odszkodowania uposażonemu.
    --
    "Żałuj za dowcipy, synu!"
    Tytus, Romek i A'Tomek, ks. VIII

  • 126. Data: 2011-01-04 13:14:03
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > każdy, gdzie się płaci lekarzowi i można od niego wymagać będzie
    [...]

    No ale co z tym przykładem? Skoro to takie proste to na pewno już gdzieś
    funkcjonuje i się dobrze sprawdza.

    Bo nie chcesz mi chyba powiedzieć, że proponujesz kolejną utopię, która
    nigdzie jeszcze nie funkcjonuje?

    > kto go będzie rozliczał? Inny urzędnik? "Jeden szeryf na jednego
    > mieszkańca"?
    > Bardzo polecam obejrzenie Miltona Fredmiana, noblisty, który to
    > wyjaśnia: http://www.youtube.com/watch?v=FrrWdR5GEWE

    Taki urząd dzielnicy gdzie mieszkam, składa się z samych urzędników.
    Przeprowadzili reorganizację (Warszawa, Praga Południe), teraz każdą
    sprawę załatwiasz w parę minut maks. Nie ma kolejek, wszystko w jednym
    miejscu bez biegania, ludzie w okienkach mili i chętnie pomagają.

    Czyli da się, gdyby ktoś parę lat temu by mi powiedział, że tak się
    będzie załatwiać sprawy w urzędach to zabiłbym go śmiechem.

    > raczysz żartować. Prywatną firmę kontroluję znacznie skuteczniej:
    > jeśli mi nie odpowiada ich oferta, swoje pieniądze wydaję gdzie
    > indziej.
    > A jak Ty kontrolujesz np. ministra, który nie wydaje rozporządzeń, do
    > których wydania jest zobowiązany?

    To skontroluj prywatną firmę na A4 która za 50km pseudo autostrady
    bierze 20PLN. Daje to chyba najdroższą autostradę na świecie.

    > i tu się mylisz. Urzędnik myśli w perspektywie (w porywach) 5 lat,
    > przedsiębiorca - w dłuższej.

    Przedsiębiorca myśli tylko i wyłącznie o stanie swojego konta o niczym
    więcej i podlega sobie. Urzędnik, minister w jakiś sposób podlega
    właśnie Tobie. Są kraje gdzie demokracja jest nieco dłużej i to całkiem
    nieźle się spisuje. U nas też w wielu dziedzinach zaczyna.

    > no jasne, takie Medicover czy Luxmed już bankrutują... Nawet pomimo
    > tego, że za ich usługi trzeba płacić z tego, co zostało po zapłaceniu
    > za "ubezpieczenia" państwowe - mają klientów i się rozwijają.

    Rozwijają się, bo oferują najmniej kosztowne usługi za duże pieniądze.
    Zobacz ile tam kosztuje poważniejszy zabieg, ile pobyt w szpitalu, i
    jaki trzeba mieć pakiet aby mieć do tego dostęp.

    > Które ubezpieczenia samochodowe masz konkretnie na myśli? Czy w
    > którymś TU czeka się miesiącami na oględziny, a naprawy wykonywane są
    > w kolejnym roku, bo w tym już wyczerpali limity?

    W którym możesz ubezpieczyć 20letni rozsypujący się samochód? W którym
    ich wycena pokrywa się z rzeczywistymi kosztami naprawy? itp.

    > konkurencja powstrzyma.

    Tak jak teraz? Trzy firmy dogadają się i nie będzie konkurencji.

    > I całe szczęście.

    Więc nie mówmy o Socjalizmie w naszym kontekście.

    A.

  • 127. Data: 2011-01-04 13:19:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > To skontroluj prywatną firmę na A4 która za 50km pseudo autostrady bierze
    > 20PLN. Daje to chyba najdroższą autostradę na świecie.

    A dlaczego tak jest?
    Bo "fachowy" urzędas podpisał z nią taką umowę, w imieniu nas wszystkich.
    Przypomnisz mi ile lat za to dostał?

    > Przedsiębiorca myśli tylko i wyłącznie o stanie swojego konta o niczym
    > więcej i podlega sobie.

    Tyle, że PRZY OKAZJI produkuje wartość dodaną, w przeciwieństwie do
    urzędasa, który nie tylko nic nie produkuje, ale jeszcze przeżera to co
    wyprodukowali inni.

    > Tak jak teraz? Trzy firmy dogadają się i nie będzie konkurencji.

    Tylko gdy urzędas zakaże działalności czwartej, piątej i szóstej.

  • 128. Data: 2011-01-04 13:22:35
    Od: Arek <a...@a...pl>

> [...]
    > przegląd i czyszczenie zębów, zniżki na inne usługi).
    >
    > To tylko jeden przykład, wygooglowany szybko.

    Daj linka do tego cennika:) Tak się składa, że miałem kontakt z tego
    typu instytucjami.

    Takie dwa przykłady:
    1. Standardowe badanie, lekarz wykrywa problem z trzustką. Dodatkowe
    badania na bardziej specjalistycznym sprzęcie, ekstra płatne bo nie są w
    pakiecie. Wykryty następny problem, znowu badania. 3 miesiące badań i
    nerwów podejrzenie cukrzycy, nowotworu jelita i czegoś tam jeszcze oraz
    o 4 tysiące lżejszy portfel za badania i wizyty u specjalistów.

    Wizyta u normalnego lekarza: ogląda wyniki badań i pyta się gdzie
    posiadają taki zabytkowy sprzęt. Bo czegoś takiego nikt już od dawna nie
    używa. Oczywiście nie ma żadnych schorzeń, to było zwykłe naciąganie na
    kasę.

    2. Jakieś zapalenie oka, znowu pełno badań, jakieś dziwne leki, żona dwa
    tygodnie siedzi w domu z opaską na oczach nic nie widzi kupa kasy wydana
    na "specjalistów" którzy nie są w pakiecie. W końcu idziemy do szpitala.
    Ta sama śpiewka - co to za dziwne lekarstwa były podawane. Przepisuje
    normalne krople, na drugi dzień ból przechodzi i zaczyna widzieć.

    Każdy kij ma dwa końce.

    A.

  • 129. Data: 2011-01-04 13:26:04
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 12:42, Cavallino pisze:

    > Każdy płaci za siebie, za to podatki są o rząd wielkości niższe,
    > finansują tylko niezbędne minimum (sądy, policja, wojsko w ograniczonej
    > formie).

    Ale nie chodzi mi o domorosłe analizy, bo to potrafi każdy.

    Chodzi mi o przykład działającego systemu. Od krytykowania i nierealnych
    pomysłów jest niejaki Mikke.

    A.

  • 130. Data: 2011-01-04 13:31:59
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Ale nie chodzi mi o domorosłe analizy, bo to potrafi każdy.

    Tyle, że jednemu wychodzą z nich sensowne wnioski, a Tobie bzdury.

    > Chodzi mi o przykład działającego systemu.

    Nie mam pojęcia gdzie jeszcze na świecie uchowały się niesocjalistyczne
    państwa.
    Bo, to że te socjalistyczne kiepsko przędą w całości i tną co chwilę
    (zwłaszcza ostatnio) wydatki na rzeczy, co do których się wcześniej
    zobowiązały, nie zmniejszając przy okazji obciążeń., to chyba nie masz
    złudzeń?
    Co oznacza, że przyznają się do porażki w tym względzie, socjalizm nie
    wypalił po prostu.

    Ale obstawiam, że tak socjalistyczngo systemu opieki zdrowotnej, jaki ma
    Polska to nigdzie oprócz może Szwecji nie znajdziesz - tam to jeszcze jest
    możliwe.