  • 111. Data: 2011-01-04 01:19:55
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolnośc=?UTF-8?B?aSBuYSBkcm9nYWNoPw==?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    z wrote:

    > Właśnie w tvnie mówili o 20 tyś rocznie umierających na raka
    > tylko przez porąbane biurokratyczne przepisy. Dałoby się tych
    > ludzi uratować bez wykładania dodatkowej kasy tylko przez mądrą
    > diagnostykę.

    20 tysięcy rocznie. Nieźle.

    W sumie to na nowotwory rocznie umiera circa 80-90 tysięcy.
    Że niby 1/4 mozna by uratować? Jakieś bajki...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 112. Data: 2011-01-04 01:41:56
    Od: z <z...@g...pl>

    Massai pisze:

    > 20 tysięcy rocznie. Nieźle.
    >
    > W sumie to na nowotwory rocznie umiera circa 80-90 tysięcy.
    > Że niby 1/4 mozna by uratować? Jakieś bajki...

    http://www.tvn24.pl/-1,1688252,0,1,czuje--jakby-pans
    two-skazywalo-mnie-na-smierc,wiadomosc.html

    1:30 min filmu
    Polska na tle Europy ("Czarno na białym" TVN24)

  • 113. Data: 2011-01-04 10:33:36
    Temat: Re: Zabijamy się nawzajem z powodu wolności na drogach?
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-03 18:51, z pisze:

    > Wtedy zadziała ubezpieczenie. UBEZPIECZENIE a nie system ubezpieczeń czy
    > inna socjalistyczna bzdura.

    Ten magiczny system ubezpieczeń? Kogo będzie stać na pełne ubezpieczenie
    pokrywające wszelkie możliwe schorzenia?

    Zobacz ile potrafią kosztować ubezpieczenia AC, a teraz uwzględnij, że
    naprawa człowieka jest znacznie droższa niż naprawa samochodu, wymaga
    droższego sprzętu i znacznie droższych specjalistów.

    No i jeszcze jeden mały problem, AC na auto starsze niż 10lat ciężko
    wykupić. Myślisz, że jak będzie z ludźmi, ile będzie kosztowało
    ubezpieczenie dla 50latka?

    > UBEZPIECZENIE będzie na tyle duże że ubezpieczycielowi będzie opłaciło
    > się pokryć również takie koszty.

    Czyli ile miesięcznie będzie trzeba wybulić na takie ubezpieczenie dla 4
    osobowej rodziny? 10k? Ilu będzie na to stać? Czy może zakładasz, że
    firmy ubezpieczeniowe będę rezygnować z zysków?

    http://www.youtube.com/watch?v=YaZXvHxQMXo

    > Co innego cywilizacja a co innego niby demokratyczny system który
    > marnuje pieniądze podatników i im wmawia że lepiej się nie da.

    Jeżeli coś źle działa, to nie znaczy, że od razu to likwidujemy, można
    to spróbować naprawić.

    Aby być w tematyce grupy, psuje Ci się silnik wywalasz silnik bo to nie
    działa czy naprawiasz? Siadają Ci hamulce, wymieniasz tarcze, okładziny,
    czy demontujesz? itp.

    Z tego co się orientuje w ameryce ten system nie szczególnie się
    sprawdza i wprowadzają reformy. A przyznasz, że nie jesteśmy tak
    zamożnym krajem jak USA.

    > Da się tylko trzeba chcieć. Ograniczać państwo w państwie
    > Nie widzisz do czego zmierzamy? Koszty jak Emiratach Arabskich a
    > dostępność jak w Afryce. Wiem jaka jest służba zdrowia w małych
    > miejscowościach. Wiem też że jak sam nie zadbam nie zapłacę za prywatną
    > wizytę u specjalisty to mogę czekać miesiącami w kolejce.

    Owszem to jest chore, ale to można leczyć. Kupa kasy wycieka bokami, to
    trzeba załatać i usprawnić. Do tego to co teraz płacimy na ubezpieczenie
    zdrowotne ma się nijak do oczekiwań.

    > Swoje przeżyłem. 40 lat na karku. Tak samo jak nie wierzyłem
    > "świetlistej komunie" tak dalej nie wierzę socjalistycznej unii.
    > To się musi rozsypać. Kwestia tylko ile i jak krwawo polecą głowy.

    Socjalizm to jednak wyższy stopień ewolucji społecznej. Być może masz
    rację i nie jesteśmy na to gotowi i powinniśmy cofnąć się do poziomu
    krajów afrykańskich, aby móc spróbować ponownie za jakiś czas, jak do
    tego dojrzejemy.

    A.

  • 114. Data: 2011-01-04 10:50:34
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 04 Jan 2011 10:33:36 +0100, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >Jeżeli coś źle działa, to nie znaczy, że od razu to likwidujemy, można
    >to spróbować naprawić.

    ale właśnie naprawa przez likwidację jest jedynym możliwym sposobem.
    Socjalizm po prostu nie działa...

    >Aby być w tematyce grupy, psuje Ci się silnik wywalasz silnik bo to nie
    >działa czy naprawiasz? Siadają Ci hamulce, wymieniasz tarcze, okładziny,
    >czy demontujesz? itp.

    a czy jeśli chcesz z rodziną jechać na wakację to dorabiasz kosz i
    przyczepkę do motocykla czy kupujesz van-a?

    >Owszem to jest chore, ale to można leczyć. Kupa kasy wycieka bokami, to
    >trzeba załatać i usprawnić. Do tego to co teraz płacimy na ubezpieczenie
    >zdrowotne ma się nijak do oczekiwań.

    nie da się tego uleczyć, jeśli urzędnik wydaje nie swoje pieniądze na
    nie swoje potrzeby. To po prostu nie działa, bo pacjent nie ma żadnej
    możliwości zdyscyplinowania "służby" zdrowia.

    >Socjalizm to jednak wyższy stopień ewolucji społecznej. Być może masz
    >rację i nie jesteśmy na to gotowi i powinniśmy cofnąć się do poziomu

    ROTFL. Ludzie nie dorośli do socjalizmu, Wyższego Stopnia Ewolucji
    Społecznej...
    Socjalizam - tak, wypaczenia - nie :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 115. Data: 2011-01-04 11:16:42
    Od: z <z...@g...pl>

    Arek pisze:
> [...]
    > osobowej rodziny? 10k? Ilu będzie na to stać? Czy może zakładasz, że
    > firmy ubezpieczeniowe będę rezygnować z zysków?
    Palisz, pijesz wódę ... droższa składka.
    Proste zasady są najlepsze.
    Pół roku teraz pracujesz na podatki to jest mało???
    To jest bardzo dużo. Niech zostanie to pół roku ale niech nie będzie
    marnowane.

    > Jeżeli coś źle działa, to nie znaczy, że od razu to likwidujemy, można
    > to spróbować naprawić.

    Widzisz jakieś chociaż symptomy tego naprawiania? Ciągle tylko aby
    wybory wygrać i dalej mieć w du...

    > Z tego co się orientuje w ameryce ten system nie szczególnie się
    > sprawdza i wprowadzają reformy. A przyznasz, że nie jesteśmy tak
    > zamożnym krajem jak USA.
    To trzeba sobie powiedzieć okrutną prawdę że nas nie stać a nie
    ściemniać. Z samego ogłoszenia że jest za darmo kasy nie przybywa.
    "Ludzie od teraz za darmo będzie to i to. O resztę musicie zadbać sami"
    Przetrwa mądry i zapobiegliwy. Wiem że okrutne ale teraz jest to samo
    tylko zawoalowane kryzysem, brakiem środków...

    > Owszem to jest chore, ale to można leczyć. Kupa kasy wycieka bokami, to
    > trzeba załatać i usprawnić. Do tego to co teraz płacimy na ubezpieczenie
    > zdrowotne ma się nijak do oczekiwań.

    W świetle tych 20 tys ludzi umierających bez potrzeby to dyskusje tutaj
    czytane o hipotetycznej możliwości bez zapiętych pasów wypadnięcia przez
    szybę i trafienia kogoś w głowę, o komórkach, fotoradatach, pełnych
    pęcherzach itd. stają się co najmniej nie na miejscu.
    Niech ta zgraja poselsko-urzędniaczych darmozjadów weźmie się do roboty
    i do jasnej NAPRAWIA!!! i odp... się od mojego pęcherza, komórki, pasów.
    To jest tylko drobna odsłona tego co się naprawdę z naszymi pieniędzmi
    dzieje.

> [...]
    > rację i nie jesteśmy na to gotowi i powinniśmy cofnąć się do poziomu
    > krajów afrykańskich, aby móc spróbować ponownie za jakiś czas, jak do

    Socjalizm to ja bym leczył. To nie jest wyższy poziom. To jest utopia
    która wyrządza więcej szkody niż nawet najbardziej krwiopijcze rządy
    pieniądza.

  • 116. Data: 2011-01-04 11:29:28
    Od: Arek <a...@a...pl>

    > ale właśnie naprawa przez likwidację jest jedynym możliwym sposobem.
    > Socjalizm po prostu nie działa...

    Ale jeżeli chcesz zamienić coś na coś, to chyba wiesz na co. Podaj
    przykład dobrze działającego systemu ubezpieczeń w wersji kapitalistycznej.

    > a czy jeśli chcesz z rodziną jechać na wakację to dorabiasz kosz i
    > przyczepkę do motocykla czy kupujesz van-a?

    Ale to jeszcze większa utopia. Ktoś kogo stać na motocykl i kosz, nagle
    będzie mógł sobie pozwolić na zakup van-a dla jednorazowej przyjemności.
    Gdzie tak jest, wyjeżdżam w tej chwili.

    > nie da się tego uleczyć, jeśli urzędnik wydaje nie swoje pieniądze na
    > nie swoje potrzeby. To po prostu nie działa, bo pacjent nie ma żadnej
    > możliwości zdyscyplinowania "służby" zdrowia.

    Jeżeli urzędnik będzie rozliczany ze swojej pracy to jest na to szansa,
    aktualnie nie jest i to jest część tej choroby o której mówię.

    Urzędnika możesz kontrolować, prywatną firmę nie. Wyliczą stawki tak aby
    pokryć koszty i odpowiednio zarobić, będą myśleć tylko i wyłącznie
    chwilowym zarobkiem a nie długofalowym rozwojem. Prywatna firma nie
    będzie marnować kasy na kształcenie lekarzy, utrzymywania
    specjalistycznych szpitali itp. bo to się nie będzie kalkulować. Zobacz
    jak działają ubezpieczenia samochodowe.

    Jak powstrzymasz firmę, aby w stawce ubezpieczenia nie było 99% zysku
    tej firmy? Odmówisz ubezpieczenia? A proszę bardzo:)

    > ROTFL. Ludzie nie dorośli do socjalizmu, Wyższego Stopnia Ewolucji
    > Społecznej...
    > Socjalizam - tak, wypaczenia - nie :-)

    My nie mamy Socjalizmu, tylko jakiś bałagan. To tak jakby oceniać np.
    BMW przez pryzmat kilkunastoletniego przystanku w wersji wieś tunning, z
    jakimś dresem na pokładzie.

    A.

  • 117. Data: 2011-01-04 11:41:30
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Arek" <a...@a...pl>

    > Jeżeli coś źle działa, to nie znaczy, że od razu to likwidujemy, można to
    > spróbować naprawić.

    Ile tak jeszcze "będziemy" próbować ?

    > Aby być w tematyce grupy, psuje Ci się silnik wywalasz silnik bo to nie
    > działa czy naprawiasz? Siadają Ci hamulce, wymieniasz tarcze, okładziny,
    > czy demontujesz? itp.

    Jak się cały psuje też naprawiasz zamiast na złom oddać ?

    > Z tego co się orientuje w ameryce ten system nie szczególnie się sprawdza
    > i wprowadzają reformy. A przyznasz, że nie jesteśmy tak zamożnym krajem
    > jak USA.

    Nie dokładajmy do tego dłużej.

  • 118. Data: 2011-01-04 12:07:58
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 11:16, z pisze:
    > Palisz, pijesz wódę ... droższa składka.
    > Proste zasady są najlepsze.

    To prawda, dla prywatnej firmy to dar z niebios.
    Palisz składka x2
    Nie palisz, ale raz zajarałeś, umowa traci ważność, sprzedajesz dom,
    samochód bierzesz kredyt itp.

    Pijesz tak samo x2

    Według najnowszych badań, źródłem wszystkich nowotworów są cukry, które
    zaburzają całą gospodarkę hormonalną itp. Czyli, jesz czekoladę,
    cukierki, chleb, makaron, ryż, owoce - stawka x10!

    itp. proste zasady są najlepsze.
    Nie podoba się? Masz upragniony wybór. Nie ubezpieczasz się i żyjesz jak
    ludzie kilka tysięcy lat temu, czyli bez opieki medycznej.

    > Widzisz jakieś chociaż symptomy tego naprawiania? Ciągle tylko aby
    > wybory wygrać i dalej mieć w du...

    Bo teraz płaci się ok. 200PLN miesięcznie i oczekuje, że za to da się
    utrzymać uczelnie, szpitale, wykształcić lekarzy oraz zapewnić wszystkim
    warunki jak w serialach.

    W prywatnej przychodni płacisz 400PLN miesięcznie i masz dostęp do
    internisty, za wszystko inne płacisz. Ale opiekują się Tobą lekarze
    wykształceni za te 200PLN. Poważniejsze zabiegi również masz robione za
    te 200PLN.

    Gdzie tu sens i logika?

> [...]
    > Przetrwa mądry i zapobiegliwy. Wiem że okrutne ale teraz jest to samo
    > tylko zawoalowane kryzysem, brakiem środków...

    Owszem stać. Tylko jeżeli wszyscy potrafią tylko marudzić i narzekać, to
    jest jak jest.

> [...]
    > i do jasnej NAPRAWIA!!! i odp... się od mojego pęcherza, komórki, pasów.
    > To jest tylko drobna odsłona tego co się naprawdę z naszymi pieniędzmi

    Zgadzam się. Ale dopóki my jako naród nie nauczymy się pracować i nie
    oduczymy tylko narzekania to nic się nie zmieni.

    > Socjalizm to ja bym leczył. To nie jest wyższy poziom. To jest utopia
    > która wyrządza więcej szkody niż nawet najbardziej krwiopijcze rządy
    > pieniądza.

    Ok, pokaż mi przykład innego dobrze działającego systemu, gdzie nie ma
    takich problemów. Jeżeli jest coś takiego to jestem za.

    A.

  • 119. Data: 2011-01-04 12:24:58
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Tue, 04 Jan 2011 11:29:28 +0100, Arek <a...@a...pl> wrote:

    >Ale jeżeli chcesz zamienić coś na coś, to chyba wiesz na co. Podaj
    >przykład dobrze działającego systemu ubezpieczeń w wersji kapitalistycznej.

    każdy, gdzie się płaci lekarzowi i można od niego wymagać będzie
    lepsze od systemu, gdzie płaci się pod przymusem i bez żadnego związku
    ze świadczeniami otrzymywanymi w zamian za "składkę" i gdzie to
    urzędnik decyduje za co i ile zapłacić.

    http://www.rp.pl/artykul/10,588543_Podkarpacie--bez-
    dentystow.html

    Obecny system jest jeszcze gorszy niż byłby, gdyby to samemu trzeba
    było płacić za wszystko, ale tego po prostu nie widać, bo "pieniądze
    idą za pacjentem, ale w takiej odległości, że ten stracił z nimi
    jakikolwiek kontakt" :-)

    >Ale to jeszcze większa utopia. Ktoś kogo stać na motocykl i kosz, nagle
    >będzie mógł sobie pozwolić na zakup van-a dla jednorazowej przyjemności.
    >Gdzie tak jest, wyjeżdżam w tej chwili.

    a stać nas na system z NFZ? To nawet nie jest motocykl z koszem, a
    kosztuje tyle, co camper...
    Jeśli myślisz, że stać, to zerknij na www.zegardlugu.pl - tu jest
    część kosztu socjalizmu (nie cały, bo przecież tam nie ma np.
    przyszłych zobowiązań wobec emerytów).

    >Jeżeli urzędnik będzie rozliczany ze swojej pracy to jest na to szansa,
    >aktualnie nie jest i to jest część tej choroby o której mówię.

    kto go będzie rozliczał? Inny urzędnik? "Jeden szeryf na jednego
    mieszkańca"?
    Bardzo polecam obejrzenie Miltona Fredmiana, noblisty, który to
    wyjaśnia: http://www.youtube.com/watch?v=FrrWdR5GEWE

    >Urzędnika możesz kontrolować, prywatną firmę nie. Wyliczą stawki tak aby

    raczysz żartować. Prywatną firmę kontroluję znacznie skuteczniej:
    jeśli mi nie odpowiada ich oferta, swoje pieniądze wydaję gdzie
    indziej.
    A jak Ty kontrolujesz np. ministra, który nie wydaje rozporządzeń, do
    których wydania jest zobowiązany?

    >pokryć koszty i odpowiednio zarobić, będą myśleć tylko i wyłącznie
    >chwilowym zarobkiem a nie długofalowym rozwojem. Prywatna firma nie

    i tu się mylisz. Urzędnik myśli w perspektywie (w porywach) 5 lat,
    przedsiębiorca - w dłuższej.

    >będzie marnować kasy na kształcenie lekarzy, utrzymywania
    >specjalistycznych szpitali itp. bo to się nie będzie kalkulować. Zobacz
    >jak działają ubezpieczenia samochodowe.

    no jasne, takie Medicover czy Luxmed już bankrutują... Nawet pomimo
    tego, że za ich usługi trzeba płacić z tego, co zostało po zapłaceniu
    za "ubezpieczenia" państwowe - mają klientów i się rozwijają.

    Które ubezpieczenia samochodowe masz konkretnie na myśli? Czy w
    którymś TU czeka się miesiącami na oględziny, a naprawy wykonywane są
    w kolejnym roku, bo w tym już wyczerpali limity?

    >Jak powstrzymasz firmę, aby w stawce ubezpieczenia nie było 99% zysku
    >tej firmy? Odmówisz ubezpieczenia? A proszę bardzo:)

    konkurencja powstrzyma.

    >My nie mamy Socjalizmu, tylko jakiś bałagan.

    I całe szczęście.

  • 120. Data: 2011-01-04 12:26:51
    Od: Arek <a...@a...pl>

    W dniu 2011-01-04 11:41, niusy.pl pisze:

    > Ile tak jeszcze "będziemy" próbować ?

    To, że mechanik ma problemy z naprawą znanego wszystkim silnika nie
    oznacza, że sobie poradzi z budową nowego modelu samochodu.

    > Jak się cały psuje też naprawiasz zamiast na złom oddać ?

    Na razie coś nie działa i tak naprawdę nikt nie podjął się procesu naprawy.

    > Nie dokładajmy do tego dłużej.

    Ale jaka jest alternatywa?

    A.