  • 1. Data: 2012-04-21 09:32:49
    Temat: Zabezpieczenie swiatel DRL
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Witam

    W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed ewentualnym uszkodzeniem
    przez przekazniki. Przekaznik zwykly samochodowy DC 12V, zasilanie cewki
    przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy swiecach. Nie wiem, czy to dobry
    pomysl, ale w komorze silnika nie znalazlem innego napiecia 'po kluczyku'. Dioda
    D1 chroni zasilanie cewek WN przed 'szpilkam' pradu z cewki przekaznika, D2
    profilaktycznie chroni elektronike DRL.
    http://img440.imageshack.us/img440/4483/przekaznikdr
    l.gif

    Bedzie to dzialalo poprawnie, czy zrobic to inaczej np
    http://tinyurl.com/csbxgwn

    Z.

  • 2. Data: 2012-04-22 20:42:53
    Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:jmtnr2$2q3$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    l.gif
    > Bedzie to dzialalo poprawnie, czy zrobic to inaczej np

    Chcesz chronić cewki zapłonowe przed impulsami z takiej popierdółki?
    D2 nie wiem po co, poza tym nie dałeś bezpiecznika od +12V akumulator do 30
    przekaźnika

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2012-04-22 21:40:54
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    ATZ Rzeszow pisze tak:

    > W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed
    > ewentualnym uszkodzeniem przez przekazniki.

    Całemu samochodowi nic sie nie staje przy kluczowaniu rozrusznika to i
    diodom nie powinno. Jak bardzo chcesz, to daj równolegle diody
    prostownicze na sumę powyżej 14.5v np 17volt i zaporowo jedną jak już
    dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
    diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.

    > zasilanie cewki przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy
    > swiecach. Nie wiem, czy to dobry pomysl, ale w komorze silnika nie
    > znalazlem innego napiecia 'po kluczyku'.

    Wiesz trochę pachnie druciarstwem. Mógłbyś pociągnąć oddzielny przewód.

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-04-23 10:31:29
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    PiteR wrote:

    (ciap).

    > Wiesz trochę pachnie druciarstwem. Mógłbyś pociągnąć oddzielny
    > przewód.

    IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się wraz z końcem kariery (i
    dobrze) produktu
    samochodopodobnego czyli 126p.

    --
    Włodek

  • 5. Data: 2012-04-23 11:45:29
    Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
    > diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.

    czy taka wersja bedzie ok?
    http://img842.imageshack.us/img842/4483/przekaznikdr
    l.gif

    --
    pozdr Z.

  • 6. Data: 2012-04-23 11:52:29
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 23.04.2012 10:31, Włodzimierz Wojtiuk wrote:

    > IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się wraz z końcem kariery
    > (i dobrze) produktu
    > samochodopodobnego czyli 126p.

    A sens świecenia świateł w dzień skończy się wraz z zabiciem ostatniego
    pieszego i rowerzysty ;)

    Mirek.

  • 7. Data: 2012-04-23 16:02:13
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:

    > IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się

    Mnie się nie uśmiecha rozpylać w kosmos 12A dla czyjejś fanaberii.
    Pamiętasz ile prądu idzie w ciepło w takiej lampie 55W? Rozglądam się
    właśnie za LEDami. Obecnie wszystkie nowe auta powinny mieć fabryczne
    ledy.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2012-04-23 17:42:36
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
    wiadomości news:jn38c4$otl$1@inews.gazeta.pl...
    > Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > czy taka wersja bedzie ok?
    > http://img842.imageshack.us/img842/4483/przekaznikdr
    l.gif

    Te szeregowo w kierunku przewodzenia to proszenie się o kłopoty.
    Wywal te i resztę zostaw jak już muszą być.

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2012-04-23 17:53:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>

    W dniu 2012-04-23 16:02, PiteR pisze:

> [...]
    > Pamiętasz ile prądu idzie w ciepło w takiej lampie 55W? Rozglądam się
    > właśnie za LEDami. Obecnie wszystkie nowe auta powinny mieć fabryczne

    A wiesz ile energii idzie w kosmos na tym, że benzyniak ma 10% mniejszą
    sprawność niż diesel? Jak sobie zdasz z tego sprawę, to zwisać ci będzie
    te kilkadziesiąt watów na żarnikach halogenów.

  • 10. Data: 2012-04-23 19:27:40
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Tomasz Wójtowicz pisze tak:

    > A wiesz ile energii idzie w kosmos na tym, że benzyniak ma 10%
    > mniejszą sprawność niż diesel?

    Teraz obydwa marnują paliwo na głupotę.

    --
    Piter