-
1. Data: 2012-04-21 09:32:49
Temat: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
Witam
W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed ewentualnym uszkodzeniem
przez przekazniki. Przekaznik zwykly samochodowy DC 12V, zasilanie cewki
przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy swiecach. Nie wiem, czy to dobry
pomysl, ale w komorze silnika nie znalazlem innego napiecia 'po kluczyku'. Dioda
D1 chroni zasilanie cewek WN przed 'szpilkam' pradu z cewki przekaznika, D2
profilaktycznie chroni elektronike DRL.
http://img440.imageshack.us/img440/4483/przekaznikdr
l.gif
Bedzie to dzialalo poprawnie, czy zrobic to inaczej np
http://tinyurl.com/csbxgwn
--
Pozdrawiam
Z.
-
2. Data: 2012-04-22 20:42:53
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
wiadomości news:jmtnr2$2q3$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed ewentualnym
> uszkodzeniem przez przekazniki. Przekaznik zwykly samochodowy DC 12V,
> zasilanie cewki przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy swiecach.
> Nie wiem, czy to dobry pomysl, ale w komorze silnika nie znalazlem
> innego napiecia 'po kluczyku'. Dioda D1 chroni zasilanie cewek WN przed
> 'szpilkam' pradu z cewki przekaznika, D2 profilaktycznie chroni
> elektronike DRL. http://img440.imageshack.us/img440/4483/przekaznikdr
l.gif
> Bedzie to dzialalo poprawnie, czy zrobic to inaczej np
> http://tinyurl.com/csbxgwn
Chcesz chronić cewki zapłonowe przed impulsami z takiej popierdółki?
D2 nie wiem po co, poza tym nie dałeś bezpiecznika od +12V akumulator do 30
przekaźnika
--
Irokez
-
3. Data: 2012-04-22 21:40:54
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: PiteR <e...@f...pl>
ATZ Rzeszow pisze tak:
> W jaki sposob zabezpieczyc swiatla dzienne (LEDy) przed
> ewentualnym uszkodzeniem przez przekazniki.
Całemu samochodowi nic sie nie staje przy kluczowaniu rozrusznika to i
diodom nie powinno. Jak bardzo chcesz, to daj równolegle diody
prostownicze na sumę powyżej 14.5v np 17volt i zaporowo jedną jak już
dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.
> zasilanie cewki przekaznika wziete z zasilania cewek WN przy
> swiecach. Nie wiem, czy to dobry pomysl, ale w komorze silnika nie
> znalazlem innego napiecia 'po kluczyku'.
Wiesz trochę pachnie druciarstwem. Mógłbyś pociągnąć oddzielny przewód.
--
Piter
-
4. Data: 2012-04-23 10:31:29
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>
PiteR wrote:
(ciap).
>
> Wiesz trochę pachnie druciarstwem. Mógłbyś pociągnąć oddzielny
> przewód.
IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się wraz z końcem kariery (i
dobrze) produktu
samochodopodobnego czyli 126p.
--
Włodek
-
5. Data: 2012-04-23 11:45:29
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl>
Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
news:XnsA03DDC8ED3FE3elektronik@localhost.net...
> Jak bardzo chcesz, to daj równolegle diody
> prostownicze na sumę powyżej 14.5v np 17volt i zaporowo jedną jak już
> dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
> diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.
czy taka wersja bedzie ok?
http://img842.imageshack.us/img842/4483/przekaznikdr
l.gif
--
pozdr Z.
-
6. Data: 2012-04-23 11:52:29
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: Mirek <i...@z...adres>
On 23.04.2012 10:31, Włodzimierz Wojtiuk wrote:
> IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się wraz z końcem kariery
> (i dobrze) produktu
> samochodopodobnego czyli 126p.
>
A sens świecenia świateł w dzień skończy się wraz z zabiciem ostatniego
pieszego i rowerzysty ;)
Mirek.
-
7. Data: 2012-04-23 16:02:13
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: PiteR <e...@f...pl>
Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:
> IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się
Mnie się nie uśmiecha rozpylać w kosmos 12A dla czyjejś fanaberii.
Pamiętasz ile prądu idzie w ciepło w takiej lampie 55W? Rozglądam się
właśnie za LEDami. Obecnie wszystkie nowe auta powinny mieć fabryczne
ledy.
--
Piter
-
8. Data: 2012-04-23 17:42:36
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: "Irokez" <n...@w...pl>
Użytkownik "ATZ Rzeszow" <a...@P...pl> napisał w
wiadomości news:jn38c4$otl$1@inews.gazeta.pl...
> Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
> news:XnsA03DDC8ED3FE3elektronik@localhost.net...
>> Jak bardzo chcesz, to daj równolegle diody
>> prostownicze na sumę powyżej 14.5v np 17volt i zaporowo jedną jak już
>> dałeś. Teraz prawie każdy przekaźnik w samochodzie ma już fabrycznie
>> diodę w sobie a przekaźników fabrycznych jest co najmniej kilka.
> czy taka wersja bedzie ok?
> http://img842.imageshack.us/img842/4483/przekaznikdr
l.gif
Te szeregowo w kierunku przewodzenia to proszenie się o kłopoty.
Wywal te i resztę zostaw jak już muszą być.
--
Irokez
-
9. Data: 2012-04-23 17:53:12
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: Tomasz Wójtowicz <t...@s...com>
W dniu 2012-04-23 16:02, PiteR pisze:
> Włodzimierz Wojtiuk pisze tak:
>
>> IMO sens zakładania świateł dziennych skończył się
>
> Mnie się nie uśmiecha rozpylać w kosmos 12A dla czyjejś fanaberii.
> Pamiętasz ile prądu idzie w ciepło w takiej lampie 55W? Rozglądam się
> właśnie za LEDami. Obecnie wszystkie nowe auta powinny mieć fabryczne
> ledy.
>
A wiesz ile energii idzie w kosmos na tym, że benzyniak ma 10% mniejszą
sprawność niż diesel? Jak sobie zdasz z tego sprawę, to zwisać ci będzie
te kilkadziesiąt watów na żarnikach halogenów.
-
10. Data: 2012-04-23 19:27:40
Temat: Re: Zabezpieczenie swiatel DRL
Od: PiteR <e...@f...pl>
Tomasz Wójtowicz pisze tak:
> A wiesz ile energii idzie w kosmos na tym, że benzyniak ma 10%
> mniejszą sprawność niż diesel?
Teraz obydwa marnują paliwo na głupotę.
--
Piter