    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zabezpieczenie przeciwnasyceniowe transformatora
    Date: Wed, 10 Jun 2015 13:23:03 +0200

    Hello J.F.,

    > Nasycenie, czyli co ?

    Właśnie.

    > Teoretycznie nie powinno miec wplywu.
    > Bardziej praktycznie - nie wiem, z tymi wszytkimi indukcyjnosciami
    > rozproszenia, moze i tam jakies niesymetrie sa.

    Oczywiście, że przebieg prądu jest niesymetryczny. Mamy prąd
    magnesujący, który jest niezależny od obciążenia i mamy prąd
    pierwotny, kompensujący prąd wtórny. Do tego prąd roboczy powoduje
    gromadzenie energii w indukcyjności rozproszenia i potem jej
    oddawanie. W warunkach rzeczywistych, czyli przy stronie pierwotnej
    łączonej ze źródłem napięciowym - energia z rozproszenia wyładuje się
    w przepięciu po stronie wtórnej, co może się skończyć niespodzianką na
    diodzie prostowniczej.

    > Czysto praktycznie - jak pisalem, jednopolowkowe prostowniki to byla
    > norma przez pare dekad ...

    Ale mimo wszystko kompensowane to było przez dość przypadkowe
    połączenie z siecią energetyczną.

    > I dziwisz sie ? Ja tez bym szybko zapomnial paru kretynow i ich
    > bzdury.

    :)

    > No chyba, zeby sie okazalo, ze oni maja racje :-)

    Nie w tym przypadku.

    --
    Best regards,
    RoMan