eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecet › Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 21. Data: 2011-11-18 18:43:50
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    > ...
    >
    > Przy pewnym poziomie zaawansowania nie ma znaczenia, czy polar,
    > czy przelaczanie, czy jakies "sztachetki", itd. Koniecznosc
    > zajecia tej czy innej pozycji raz ma znaczenie, raz nie ma,
    > ale jest to zaledwie drobna (techniczna) niedogodnosc. Nie powiesz,
    > ze przeszkadza Ci migotanie obrazu 100 Hz, skoro w kinie i w TV daja
    > bodajze 24 Hz. Zajecie jakiejs pozycji przed ekranem, szczególnie
    > w domu tez byloby do przyjecia.

    1.Odnosnie przelaczania, z definicji wynika w danym momencie
    dostarczanie obrazu do jednego oka, jeżeli nawet efekt migotania będzie
    niewidoczny (mo to specjalnie nie przeszkadza), to jasnosc albo jej
    istotne zmniejszenie juz tak.

    2. to ile klatek ma material, a to w jakiej czestotliwosci dziala
    naswietlanie oka to dwa odrebne tematy. Przy 60Hz na oko, patrzac w dal
    migotanie sie jeszcze dostrzega, przypuszczam, ze przy 100Hz byloby
    lepiej, ale to niewiele wniesie, bo:
    a) nie polepszy jasnosci obrazu
    b) nie zwiekszy jakosci materialu video

    Drugim problemem jaki dostrzegam (a ok krótym wspominasz), moze to
    troszke mniej widoczne w 2d to faktycznie to ile klatek ma material...
    Aby nie teoretyzowac, wezcie sobie zwykly aparacik za 300 zl i nakreccie
    material w 15 kl/s i 30... roznica kolosalna.

    Wchodze do sklepu dla idiotów, materiał demo tv za 10kpln, zakladam
    okulary pasywne i widze te 24 klatki jak skacza... poczekam az zaczna
    krecic filny w co najmniej 50fps


    >
    > Kazda wspólczesna technologia 3d potyka sie o bariere akomodacji
    > oka do sceny 3d. Oko "mysli", ze scena ma glebokosc, a tu zonk.
    > Az dziw, ze Sony wtopil w to miliardy i cos czytalem, ze klopoty
    > sa nader powazne.

    Nie czytałem materiałów na ten temat, bo prawdopodobnie każdy reaguje
    inaczej. Ja dość dobrze odbieram 3D (bez bólów głowy, czuje głębie itd)

    Możesz zapodać jakies linki, bo sam jestem ciekaw.


    --
    Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/


  • 22. Data: 2011-11-18 18:58:26
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciej Bojko <m...@g...com>

    On Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    <b...@j...org.pl> wrote:

    >> ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych,
    >> obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na
    >> pewno w pewnym momencie usnę ;)
    >
    >Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynują bo to
    >takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
    >nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
    >zwracając na takich jak ja uwagi.

    Widać 88% populacji to też rynek.

    --
    Maciej Bójko


  • 23. Data: 2011-11-18 19:01:22
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-18 19:58, Maciej Bojko wrote:
    > On Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek "Babcia" Dobosz
    > <b...@j...org.pl> wrote:
    >
    >>> ok, mnie głowa nie boli ani nie mam zadnych objawow ubocznych,
    >>> obawiam sie, ze calkiem moge stracic ostrosc przy alkoholu, a na
    >>> pewno w pewnym momencie usnę ;)
    >>
    >> Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynują bo to
    >> takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
    >> nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
    >> zwracając na takich jak ja uwagi.
    >
    > Widać 88% populacji to też rynek.

    Powiedzialbym gigantyczny rynek.
    >


    --
    Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/


  • 24. Data: 2011-11-18 20:40:42
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):

    > Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynują bo to
    > takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która 3D
    > nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da nie
    > zwracając na takich jak ja uwagi.

    Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami prezentuje,
    czasami faktycznie wpychane jest to na siłę. Coś jak kiedyś z bullet time z
    Matrixa - w pierwszym realizacja zachwycała, przy trzeciej części ludzie
    ziewali. ;D

    Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na taką sugestię średnio
    podatny jest.

    --
    [ Przemysław "Maverick" Ryk ICQ: 17634926 GG: 2808132 ]
    [ (Talking about Crematoria) If I owned this place and Hell, I'd rent this ]
    [ place out and live in Hell. ]
    [ (Toombs, "The Chronicles of Riddick") ]


  • 25. Data: 2011-11-19 10:39:42
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: "Andrzej S." <A...@g...com>

    W dniu 2011-11-18 19:43, Rafal Lukawski pisze:
    ...
    >
    > Wchodze do sklepu dla idiotów, materiał demo tv za 10kpln, zakladam
    > okulary pasywne i widze te 24 klatki jak skacza... poczekam az zaczna
    > krecic filny w co najmniej 50fps
    >

    Drobiazg - gdyby bylo zapotrzebowanie, blyskawicznie pojawilby sie
    standard 50 fps czy ile tam potrzeba.
    >
    >
    > Nie czytałem materiałów na ten temat, bo prawdopodobnie każdy reaguje
    > inaczej. Ja dość dobrze odbieram 3D (bez bólów głowy, czuje głębie itd)
    >
    > Możesz zapodać jakies linki, bo sam jestem ciekaw.
    >

    To moje przemyslenia :)

    pozdro
    --
    A S


  • 26. Data: 2011-11-19 19:05:08
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-18, o godz. 21:40:42
    Przemysław Ryk <p...@g...com> napisał(a):

    > Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:29:32 +0100, Maciek BabciaDobosz napisał(a):
    >
    > > Mnie to całe 3D i metody poprawiania jego widzenia fascynują bo to
    > > takie akademickie. Ja po prostu należę do około 12% populacji która
    > > 3D nie widzi i nie zobaczy. A 3D wciska się wszędzie gdzie się da
    > > nie zwracając na takich jak ja uwagi.
    >
    > Po pierwsze - kwestia samej realizacji. Różnie się to czasami
    > prezentuje, czasami faktycznie wpychane jest to na siłę. Coś jak
    > kiedyś z bullet time z Matrixa - w pierwszym realizacja zachwycała,
    > przy trzeciej części ludzie ziewali. ;D

    Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
    tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość spora ;-)

    >
    > Po drugie - trzeba jednak mózg oszukać. Może Twój na taką sugestię
    > średnio podatny jest.

    Akurat u mnie to nie kwestia mózgu a wady jednego oka. Aby efekt 3D
    oglądać przy obecnym stanie techniki trzeba mieć w miarę sprawne oboje
    oczu. Ja 3D nie obejrzę tak jak w siatkówkę czy kosza nie pogram bo w
    piłkę nie trafiam. Ale w strzelaniu czy kierowaniu pojazdem nie
    przeszkadza - mózg potrafi ocenić zgrubnie odległość nawet na postawie
    widoku jednym okiem i o ile zmiany nie są za szybkie to robi to
    sprawnie. Niestety np. rzucona mi piłka to zamiast odbicia najczęściej
    pacnięcie przed lub za nią w powietrzu - bo za szybko.

    Zdrówko


  • 27. Data: 2011-11-19 19:24:15
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>


    >
    > Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
    > tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość spora ;-)


    Bez obawy, sądze iż w zdecydowanej większości przypadków (np. 99,9%)
    filmy lub też gry 3d będą dostępne w wersji 2d :)

    --
    Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/


  • 28. Data: 2011-11-19 20:34:44
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-19, o godz. 20:24:15
    Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):

    >
    > >
    > > Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
    > > tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość
    > > spora ;-)
    >
    >
    > Bez obawy, sądze iż w zdecydowanej większości przypadków (np. 99,9%)
    > filmy lub też gry 3d będą dostępne w wersji 2d :)

    Niestety obawiam nie jestem do końca o tym przekonany - raczej będzie
    wersje tylko wersja 3D bo nikomu nie będzie się chciało robić wersji
    "uboższej". A dla mnie taki obraz 3D jest często jest zamazany czy
    drgający. No chyba że pojawią się rozwiązania robiące z 3D 2D w locie
    jak teraz próbują czasami robić w drugą stronę. ;-)

    Zdrówko



  • 29. Data: 2011-11-19 20:40:08
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2011-11-19 21:34, Maciek Babcia Dobosz wrote:
    > Dnia 2011-11-19, o godz. 20:24:15
    > Rafal Lukawski<r...@l...pl> napisał(a):
    >
    >>
    >>>
    >>> Właśnie - problem w tym że ciężko nowe konstrukcje spotkać bez 3D a
    >>> tańsze. 12% populacji to tak co 7-8 człowiek. Nisza - ale dość
    >>> spora ;-)
    >>
    >>
    >> Bez obawy, sądze iż w zdecydowanej większości przypadków (np. 99,9%)
    >> filmy lub też gry 3d będą dostępne w wersji 2d :)
    >
    > Niestety obawiam nie jestem do końca o tym przekonany - raczej będzie
    > wersje tylko wersja 3D bo nikomu nie będzie się chciało robić wersji
    > "uboższej". A dla mnie taki obraz 3D jest często jest zamazany czy
    > drgający. No chyba że pojawią się rozwiązania robiące z 3D 2D w locie
    > jak teraz próbują czasami robić w drugą stronę. ;-)

    zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od tego
    ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi sie na film,
    a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach beda przeszkadzac.




    --
    Western Digital Silver Partner - http://luktronik.pl/


  • 30. Data: 2011-11-19 21:17:43
    Temat: Re: Zabawa z nVidia 3D Vision - wrażenia
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2011-11-19, o godz. 21:40:08
    Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):

    > >> Bez obawy, sądze iż w zdecydowanej większości przypadków (np.
    > >> 99,9%) filmy lub też gry 3d będą dostępne w wersji 2d :)
    > >
    > > Niestety obawiam nie jestem do końca o tym przekonany - raczej
    > > będzie wersje tylko wersja 3D bo nikomu nie będzie się chciało
    > > robić wersji "uboższej". A dla mnie taki obraz 3D jest często jest
    > > zamazany czy drgający. No chyba że pojawią się rozwiązania robiące
    > > z 3D 2D w locie jak teraz próbują czasami robić w drugą stronę. ;-)
    >
    > zobaczysz, 2D bedzie sie robic przy okazji. Powodow jest milion, od
    > tego ze nie kazdy odbiera 3d do tego ze do kina nie tylko chodzi sie
    > na film, a okulary przeszkadzaja. Zreszta w kazdych warukach beda
    > przeszkadzac.

    Nie jestem tak do końca o tym przekonany że "przy okazji" coś się
    będzie robić. Technologia idzie do przodu, okulary coraz rzadziej będą
    potrzebne i większość populacji nawet nie zauważy że w pewnym momencie
    będą mieć 3D w każdym kinie/telewizorze. Poza tym którzy z różnych
    powodów tego 3D widzieć nie będą. A w większości wypadków "naprawić"
    braku widzenia 3D nie da rady.

    Zdrówko

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: