  • 61. Data: 2016-09-07 11:53:23
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    news:57cfdea9$0$12560$65785112@news.neostrada.pl...

    > Ale to nieliczni, talony na poloneza rozdawal sekretarz wojewodzki, a
    > talonow na komputer nie rozdawal, bo nie mial :-)

    Prawie na pewno górnicy mieli sklepy, gdzie AGD mogli kupić od ręki.
    P.G.

  • 62. Data: 2016-09-07 12:17:53
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.09.2016 o 20:57 ""Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz <Wojtiuk">>
    pisze:

    > włącznie z jakimikolwiek kablami (kabelkami) mogłem sobie poczytać...

    Czyli gazety/książki były ;)

    --
    SW3
    ----

  • 63. Data: 2016-09-07 12:21:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Prawie na pewno górnicy mieli sklepy, gdzie AGD mogli kupić od ręki.

    W reglamentowanej ilosci, na ksiazeczki gornicze.
    Dzis tez zreszta dobrze zarabiaja i AGD tez moga kupic od reki ... no
    chyba, ze ich zrestrukturyzowano i juz nie sa gornikami.

    J.

  • 64. Data: 2016-09-07 12:21:37
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "Ghost" <n...@d...pl> napisał w wiadomości

    > Właśnie w tym sensie - mieli lepiej niż inni, niż teraz to trudno było
    > mieć wtedy lepiej - rzadka rzadkość.

    Nie bądź taki pewien.
    Ci wszyscy, którzy obecnie bywają zmuszeni do chwilówek, wtedy nie mieli
    takich problemów - starczało.

    Czy to taka rzadka rzadkość?
    Odp. 1.
    Podobno firmy pożyczkowe już widzą efekt 500+ w postaci zmniejszenia liczby
    pożyczek i podobno lista zalegających dłużników zaczyna się skracać.
    Odp. 2.
    Gdyby wszyscy mieli lepiej to skąd byłoby poparcie dla PIS.
    P.G.

  • 65. Data: 2016-09-07 12:25:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ghost" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    >Ale nie nominalnie

    A co to jest nominalnie ?
    Kiedys mogl miec wczasy nad morzem co roku i syrenke lub malucha.

    A teraz ma za to benzyny skolko ugodno, ale pieniadze na samochod to
    niekoniecznie ma ...

    Nawet bez jakiegos wyroznienia ...

    J.

  • 66. Data: 2016-09-07 12:31:32
    Od: b...@g...com

    użytkownik Ghost napisał:

    > Właśnie w tym sensie - mieli lepiej niż inni, niż teraz to trudno było mieć
    > wtedy lepiej - rzadka rzadkość.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Gospodarka_Polski#/med
    ia/File:PKB_per_capita_%28USA_%3D_100%29.jpg

    Jeżeli teraz rozwarstwienie jest większe niż w latach np. 70tych
    znaczy to jedno, 2/3 ludzi zbiedniało, bo i Szmaciaków u żłoba
    4x więcej. 1/3 zaś ma lepiej niż w latach 70tych. Tak to widzę.

  • 67. Data: 2016-09-07 12:33:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" napisał w wiadomości

    >Nie bądź taki pewien.
    >Ci wszyscy, którzy obecnie bywają zmuszeni do chwilówek, wtedy nie
    >mieli takich problemów - starczało.

    No, nie zawsze. Ale byly kasy zakladowe.

    Ogolnie - akurat mamy takie czasy, ze srednia pensja mniej wiecej taka
    sama.
    Wydaje sie, ze sporo rzeczy bylo drozsze niz teraz.
    A jednak starczalo, i jeszcze nawis inflacyjny zostawal.
    Choc nie wszystkim starczalo, bo by strajkow nie bylo :-)

    Potrzeby, standardy, oraz jakosc tez byly calkiem rozne, wiec nie
    bardzo da sie to porownac.
    Szczegolnie teraz, gdy tania chinszczyzna opanowal rynek.

    >Odp. 1.
    >Podobno firmy pożyczkowe już widzą efekt 500+ w postaci zmniejszenia
    >liczby pożyczek i podobno lista zalegających dłużników zaczyna się
    >skracać.

    No nie wiem - oni maja takie odsetki, ze jak ktos raz zalegl, to go w
    skarpetkach puszcza.

    >Odp. 2.
    >Gdyby wszyscy mieli lepiej to skąd byłoby poparcie dla PIS.

    Bo mieli gorzej, niz chcieli, tak im sie w d* poprzewracalo :-)

    J.

  • 68. Data: 2016-09-07 12:48:36
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-09-07 o 07:45, Ghost pisze:

    > Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

    > Skąd tyś się urwał, z komitetu centralnego? Czy może w jakiś sposób
    > korzystasz na tym, że w publicznym zdrowiu jest mętna woda?

    A powiedz mi, gdzie według ciebie jest lepiej? Moja kuzynka żyje we
    Francji z mężem Francuzem, mają dokładnie to samo - na ubezpieczenie
    3-mce czekania do specjalisty, prywatnie od ręki. Nikogo nie mam w
    Anglii, ale czytam, że Anglicy podobnie narzekają na publiczną służbę
    zdrowia. To gdzie jest lepiej?

    Dobra publiczna służba zdrowia to może być w krajach arabskich, gdzie
    sułtan za dochody z ropy sfinansuje każdemu leczenie.

  • 69. Data: 2016-09-07 12:49:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik bronek.tallar napisał w wiadomości
    użytkownik Ghost napisał:

> [...]

    >znaczy to jedno, 2/3 ludzi zbiedniało, bo i Szmaciaków u żłoba
    >4x więcej. 1/3 zaś ma lepiej niż w latach 70tych. Tak to widzę.

    Tez nie tak. Kiedys sprzataczka zarabiala powiedzmy 2000, inzynier
    3000, robotnik tez 3000, a dyrektor powiedzmy 12 tys.
    Choc bywaly zaklady, ze inzynier zarabial 5 a robotnik mogl chyba i
    ponad 6.
    O gornikach nie pisze, bo to osobna kasta.

    Mowimy gdzies do roku 1981, bo potem zarobki zaczely sie podnosic
    niekontrolowanie i ceny tez - trzeba podawac rok a nawet miesiac.
    Dzis wsrod inzynierow i robotnikow wieksze widelki, a u
    dyrektorow/prezesow to juz nawet nie widelki :-)

    Sila nabywcza byla inna, ceny byly inne, i tu jest coraz trudniej
    porownac.
    Struktura wydatkow tez byla inna, a i jakosc towarow.

    A w dodatku elektronika na calym swiecie potaniala znacznie, wiec tu
    juz porownac sie kompletnie nie da.

    J.

  • 70. Data: 2016-09-07 13:02:34
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem skad masz takie dane, przy zakupie surowcow z panstwowych zrodel placilem 3%
    obrotowego przy zakupie. Od innych rzemieslnikow jak kupowalem to juz nie bylo tego
    podatku. W pewexie placilo sie cene detaliczna, chodzi o pewex sprzedajacy materialy
    a nie wyroby gotowe. Bez rachunku czy sprzedawalem? Oczywiscie. Jak bylem na karcie
    podatkowej i klient nie chcial rachunku to bez rachunku. Jak nie bylo vatu i byla
    karta podatkowa to nie mozna nikomu zarzucic ze kradl bo rachunkow nie wystawial. Ale
    jak zaczalem cos dostarczac do panstwowych odbiorcow to zapisalem sie do spoldzielni
    i przeszedlem na ksiazke. Wtedy placilem dochodowy wedlug podobnych zasad jak teraz
    ale bylo warto bo duzo sprzedawalem i wiecej zarabialem niz na karcie. Spoldzielnia
    byla niezbedna bo panstwowe fabryki jak kupowaly bezposrednio od rzemieslnika to
    placily jakas oplate karna. A od spoldzielni nie placily.