  • 41. Data: 2016-09-06 16:45:00
    Temat: Re: Za komuny to było wesoło !!
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z drugiej strony to wodz pozwolil przyjechac okulistom. Bez jego dobrej woli dalej by
    byli slepi. Oni dla nas sa taka sama egzotyka co my dla ufoludkow. Przylecieli poszli
    do kosciola a tam ludzie na kleczkach prosza o jedzenie i jakis gosc w ciuchach full
    wypas karmi ich kawaleczkami czegos zrobionego z wody i maki. A inni kilka razy
    dziennie dywaniki rozwijaja i sie czemus czego nie widac na kleczkach klaniaja. Ufole
    by zglupli bo by stwierdzili ze ludzie maja jakies super receptory bo oni nie widza,
    ich wyrafinowana aparatura nic nie rejestruje a ludzie sie klaniaja czyli cos musi
    byc. Dyktatury od religi roznia sie tym ze bog jest smiertelny.

  • 42. Data: 2016-09-06 16:54:50
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Bez przesady z tym glodem u nas. Jak by na szynke przeliczac to dla mnie teraz jest
    wiekszy glod niz wtedy bo bardzo rzadko jem szynke. Jem za to wedliny z kurczaka co
    wtedy by zostalo uznane przez robotnikow za probe wytrucia obywateli. Wtedy do
    smarowania chleba uzywalem masla a teraz margaryny. Wtedy w pracy paczek, jakies
    ciasto itp bylo na porzadku dziennym. W tym roku zjadlem z piec paczkow. Jak by
    wyciagnac wnioski na moim przypadku to wyjdzie ze wtedy tutaj byl raj na ziemi.

  • 43. Data: 2016-09-06 18:59:47
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > No wiesz, glodu w latach 80-tych to u nas nie bylo, ale chleb to juz nie
    > zawsze sie dalo kupic.
    > A maslo, mieso, kielbase ... jutro dowioza.

    Pamiętam te lata, i nie przypominam sobie głodu.
    Chleb to akurat był zawsze. I to jakieś 100x lepszy niż dziś :)
    Z mięsem gorzej, ale... akurat nie jadam więc mi rurka.
    Głodu w mieście nie było. Ani na wsi, na której regularnie bywałem
    (Podlasie).

    Żeby było jasne - jestem ostatni do chwalenia PRL, tylko chciałbym żeby
    nie koloryzować. Głodu nie było imo. Niestety, nie było też niczego
    innego :)

  • 44. Data: 2016-09-06 19:30:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sundayman" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >Z mięsem gorzej, ale... akurat nie jadam więc mi rurka.
    >Głodu w mieście nie było. Ani na wsi, na której regularnie bywałem

    Nie mowie ze glod byl - ale puste polki tez byly.
    I po swoj kartkowy przydzial trzeba sie bylo ustawic w kolejce na
    dlugo przed dostawa.

    Wpadnie ktos do sklepu - to zobaczy glod, bo tylko ocet do spozycia
    :-)

    J.

  • 45. Data: 2016-09-06 20:43:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Z tego czego nie bylo to nie bylo az tak zle jak dziwni ludzie chca wcisnac. Z
    perspektywy czasu widze ze nie bylo skutecznego szkolnictwa. To co bylo nastawione
    bylo na przyswajanie informacji. Ale nie uczylo samodzielnego myslenia. Bo jak
    inaczej wytlumaczyc to ze w kraju w ktorym z 65% ludzi jest robotnikami najemnymi i
    dla nich socjalizm jest najlepszym ustrojem ekonomicznym nagle dalo sobie wmowic ze w
    obcym dla nich kapitalizmie beda mieli lepiej. Taka ciekawostka. W PRL istnialy umowy
    zwane dzisiaj smieciowymi. Ale zawsze byly to umowy gwarantujace od godziwego do
    rewelacyjnego wynagrodzenia.

  • 46. Data: 2016-09-06 20:45:00
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Nie mowie ze glod byl - ale puste polki tez byly.
    > I po swoj kartkowy przydzial trzeba sie bylo ustawic w kolejce na dlugo
    > przed dostawa.

    A to oczywiście prawda. Pamiętam, że był problem z kupieniem białego
    sera, o żółtym nie wspominając. A zamiast czekolady wyrób
    "czekoladopodobny" albo jakieś takie... bloki. Co to za cholerstwo było,
    nie pamiętam. Ale niezbyt smaczne.

    Moim przysmakiem wtedy była chałwa. Taką prawdziwą to można było kupić
    raz na pół roku, po jednym czy dwu opakowaniach.
    Boże, co to za nędza była...

    Jak to możliwe, że dziś niejednemu marzy się powrót do tego obozu....

  • 47. Data: 2016-09-06 20:48:43
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2016-09-06 o 09:32, Ghost pisze:

    > Jak ktoś miał dostęp do zagranicznej prasy w latach 80 i sprawdził co
    > pisali wtedy o Polsce, to ma nieco ograniczone zaufanie do bieżących
    > relacji nt. Korei Północnej. Wesoło tam nie jest, ale ludzie żyją, i
    > myślę, że nie w permanentnym głodzie.

    pewnie, ze nie...

    http://kresy24.pl/kim-dzong-un-zacheca-jedzcie-slodk
    ie-mieso-psow/

    a.

  • 48. Data: 2016-09-06 20:50:02
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    najemnymi i dla nich socjalizm jest najlepszym ustrojem ekonomicznym nagle dalo sobie
    wmowic ze w obcym dla nich kapitalizmie beda mieli lepiej.

    Po pierwsze kuśwa to zawijaj wiersze please, bo cholery można dostać.
    Po drugie - nie mogę się doczekać wynalezienia maszyny czasu. Wtedy by
    się powinno wysłać wielbicieli socjalizmu do lat 50-70.

    Ja napisałem wyżej, że chleb był. Ale poza tym chlebem to już niewiele
    było. Pamiętam, że na przełomie lat 80/90 wielkim wydarzeniem było
    kupienie w sklepie mydła "zielone jabłuszko". Bo to było takie
    "światowe" i jak z filmów USA. Już samo to mówi o "dobrobycie" PRL.

    I mimo, że w tamtych latach żyło mi się fajnie, bo byłem młody, to za
    żadną cholerę nie chciałbym żyć w tym syfie ponownie.

  • 49. Data: 2016-09-06 20:52:20
    Od: b...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > A to oczywiście prawda. Pamiętam, że był problem z kupieniem białego
    > sera, o żółtym nie wspominając.

    Pcim słynny był z wyrobu serów,

    lecz ser dostarczyć mógłby żeru

    reakcji, co je sery w poście.

    W przemyśle bez wartości ser jest.

    Postanowiono więc obręczy

    do kół wytwarzać długie serie.
    http://literat.ug.edu.pl/szpot/szmaciak.htm

  • 50. Data: 2016-09-06 20:57:30
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <"WBodzimierz Wojtiuk">

    On 2016-09-06 18:59, sundayman wrote:

> [...]
    >
    > Żeby było jasne - jestem ostatni do chwalenia PRL, tylko chciałbym żeby
    > nie koloryzować. Głodu nie było imo. Niestety, nie było też niczego

    No ja to mięsożerny jestem, a mieszkałem (na podlasiu) w miejscowości
    gdzie brak było powiązań rodzinnych i innych...
    Chleb był niezły o ile zdążyłem kupić...
    Węgiel, o ile udało się załatwić
    gaz w butli o ile udało się dopchać...

    W związku z tematem grupy informuję, że o jakichkolwiek częsciach
    elektronicznych włącznie z jakimikolwiek kablami (kabelkami) mogłem
    sobie poczytać...

    Włodek