  • 61. Data: 2017-03-21 16:44:46
    Temat: Re: Za chwile tylko rower zostanie :)
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Mar 2017 10:07:48 +0100, quent

    > Jak już być precyzyjnym to smogu w PL raczej się nie spotyka.

    Nie no, wcale...

    > Smog to połączenie dymu z mgłą smoke+fog.
    > U nas to raczej zadymienie.
    > Smog to był w Londynie w latach 50tych

    Z czasem jednnak zaczęto tak określać tym słowem po prostu silne
    zanieczyszczenie powietrza z niskiej emisji (głównie powodowanej
    działalnością człowieka) -- głównie dotyczy PM (także pyły podrywane z
    ziemi), toksyn i innych substancji rakotówrczych dla człowieka.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 62. Data: 2017-03-21 16:48:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >No i dobrze, że zaostrzają, bo o zdrowie warto dbać. Nadal jednak nie
    >odpowiedziałeś na zasadnicze pytanie, gdzie i kiedy szantażowali
    >społeczeństwo zakręceniem kurka z gazem, paliwa czy prądu... Taka
    >Francja
    >prądem się grzeje od 15-20 lat, samochody na prąd też wprowadzają i
    >jakoś
    >ani prąd nei drożeje,

    Tylko ze Francja dawno temu zainwestowala w elektrownie atomowe.
    Wynik chyba mocarstwowych ambicji.
    A i klimat ogolnie maja cieplejszy, to moze po prostu tak sie oplaca.

    I czy naprawde tak wszyscy pradem grzeja ?

    Te elektrownie im sie chyba powoli koncza - tzn dobiegaja czasu
    przewidywanego zywota i zobaczymy co z tego wyjdzie.

    > ani nikt nikomu nic nie wyłącza.

    Latem tez nie ?
    O ile pamietam, to mieli problem latem, bo elektrownie chlodzone woda
    z rzek, jak jest za cieplo, to ryby gotuja, wiec trzeba ograniczac
    produkcje.
    Co prawda tu gotowe rozwiazanie czeka - latem mozna sie wspomoc
    panelami slonecznymi ..

    J.

  • 63. Data: 2017-03-21 17:42:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Mar 2017 16:48:26 +0100, J.F.

    > Tylko ze Francja dawno temu zainwestowala w elektrownie atomowe.
    > Wynik chyba mocarstwowych ambicji.

    Raczej stosunkowo szybko pojęli, że węgiel zabija ludzi znacznie bardziej
    niż nawet jak elektrownia atomowa pierdyknie, albo i dwie. Nadal nie wiem
    dlaczego promuje się spalanie rónie syfiastej biomasy. Znaczy wiem -- jest
    też mocne lobby drewniane.

> [...]
    > Te elektrownie im sie chyba powoli koncza - tzn dobiegaja czasu
    > przewidywanego zywota i zobaczymy co z tego wyjdzie.

    No dobrze, to weźmy dla odmiany skandynawię. 85% domów jest grzane prądem
    (w tym pompami ciepła), a na ulicach już teraz jeżdżą miliony aut
    elektrycznych. Tak, głównie dzięki dotacjom, bo ktoś stwierdził, że lepiej
    włożyć kasę w dotacje uzyskując lepsze powietrze, niż ładować w późniejsze
    leczenie ludzi z tych samych publicznych pieniędzy.

    U nas nie -- dotuje się wymianę starych kotłów węglowych na nowe "lepsze"
    kotły węglowe -- zamiast w pierwszej kolejności dawać na termomodernizację
    domów. U nas zawsze wszsytko na opak.

    > Latem tez nie ?
    > O ile pamietam, to mieli problem latem, bo elektrownie chlodzone woda
    > z rzek, jak jest za cieplo, to ryby gotuja, wiec trzeba ograniczac
    > produkcje.

    Ale nie w celu kontroli ludzi jak tutaj chłopaki próbują wcisnąć, tylko z
    powodu "naturalnego" przeciążenia. A przecież mówimy o grzaniu domów w
    zimie i w większości ładowaniu samochodów w prądzie spadowym (2 Taryfa tzw.
    nocna) -- w zimie nie ma blackoutów, podobnie jak nie ma ich poza szczytem
    w lecie.

    > Co prawda tu gotowe rozwiazanie czeka - latem mozna sie wspomoc
    > panelami slonecznymi ..

    Oraz wiatrem. Tylko nie w naszym ciemnogrodzie. :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 64. Data: 2017-03-21 18:35:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tue, 21 Mar 2017 16:48:26 +0100, J.F.

    >Raczej stosunkowo szybko pojęli, że węgiel zabija ludzi znacznie
    >bardziej
    >niż nawet jak elektrownia atomowa pierdyknie, albo i dwie.

    Watpie. Chcieli miec "nowoczesnosc" i sobie zrobili.
    A moze i pluton na bomby chcieli miec.
    A w koloniach chyba mieli kopalnie uranu.

    Byc moze tez zaczely im sie konczyc zasoby wegla :-)

    >Nadal nie wiem
    >dlaczego promuje się spalanie rónie syfiastej biomasy. Znaczy wiem --
    >jest
    >też mocne lobby drewniane.

    U nas ?
    U nas to IMO trzeba spelnic unijny cel, elektrownie poszly po linii
    najmniejszego oporu i postawily na biomase.
    Lasy Panstwowe sie dolaczyly ... ostatnio cos czytalem, ze
    dofinansowanie unijne chca na nowe lasy - bo to sposob akumulacji CO2
    :-)

    A czy ta biomasa taka syfiasta.

    >No dobrze, to weźmy dla odmiany skandynawię.
    >85% domów jest grzane prądem (w tym pompami ciepła),

    Moze tak: Norwegia jest bardzo specyficzna.
    Caly prad z elektrowni wodnych, dla ktorych maja doskonale warunki
    srodowiskowe, i mieszka tam tylko 5 mln ludzi.
    Jesli "darmowego" pradu starcza dla wszystkich obywateli - to czemu
    nim nie grzac.
    U nas nigdy tak nie bedzie.

    Reszta Skandynawii juz tak dobrze nie ma.
    Czym grzeja to nie wiem, ale Szwecja np ma kilka elektrowni atomowych,
    i linie energetyczna do Polski.
    Linia zdaje sie w dwie strony chodzi - w nocy my im prad, w dzien oni
    nam.
    No i zapewne maja wiele linii do Norwegii.

    Czym grzeja Dunczycy ?

    > a na ulicach już teraz jeżdżą miliony aut elektrycznych.

    Miliony ? Czy dopiero tysiace, moze dziesiatki tysiecy.

    >Tak, głównie dzięki dotacjom, bo ktoś stwierdził, że lepiej
    >włożyć kasę w dotacje uzyskując lepsze powietrze, niż ładować w
    >późniejsze
    >leczenie ludzi z tych samych publicznych pieniędzy.

    Nie trzeba dotacji - Norwegia ma bardzo wysokie podatki na samochody.
    Rzedu 200%.
    Ale na elektryczne nie - ciekawe, luka w prawie, czy ktos stwierdzil,
    ze tak bedzie lepiej.
    Dodaj duzo pradu ze sniegu, troche ekologicznej propagandy, wysokie
    zarobki, i ludzie kupuja Tesle jak swieze buleczki. Bo kosztuje
    podobnie jak spalinowe samochody.

    Podobnie Dania ma ~200% podatku ... i tam ktos madry policzyl, ze
    lepiej, aby ludzie w smrodzie zyli :-)

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2015-09-29/t
    eslas-hit-by-180-tax-in-denmark-as-green-goals-get-l
    eft-behind
    https://electrek.co/2016/01/07/denmarks-best-selling
    -december-electric-car-tesla-model-s/

    Ktos wie, ile tych Tesli sie sprzedalo w 2016 ?

> [...]
    >Taryfa tzw.
    >nocna) -- w zimie nie ma blackoutów, podobnie jak nie ma ich poza

    Ale mowimy tez o wyajazdach na urlop w lecie - i co, trzeba ludziom
    prad wylaczyc w domach, aby inni mogli sobie na stacji naladowac :-)

    >Oraz wiatrem.

    Wiatr niekoniecznie ma taka korelacje z klimatyzorami.

    >Tylko nie w naszym ciemnogrodzie. :P

    Tymczasem w Niemczech firma Prokon majaca duzo wiatrakow przynosi
    straty, producent FWT bankrutuje.
    Roznie tez ludzie pisza o tych wiatrakach, ale moze kiedys pomieszkam
    blizej, to bede wiedzial z pierwszej reki.

    https://www.youtube.com/results?search_query=wind+tu
    rbine+fail

    Strach blizej niz 500m mieszkac :-)

    J.

  • 65. Data: 2017-03-21 18:59:26
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 17 marca 2017 12:05:50 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Nie trzeba gazowych - weglowy zadziala ... ale bez pompki CO cieplo
    > nie bedzie, a piec grozi wybuchem :-)

    Dobrze że kocioł co u mojej Mamy o tym nie wie i ciągle działa bez pompki
    Jak i conajmniej kilka innych znanych mi instalacji
    Grzeją a pompki i prund im zbyteczne;)

  • 66. Data: 2017-03-21 19:07:08
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...

    >Dobrze że kocioł co u mojej Mamy o tym nie wie i ciągle działa bez
    >pompki
    >Jak i conajmniej kilka innych znanych mi instalacji
    >Grzeją a pompki i prund im zbyteczne;)

    Bo to stara technologia jest, teraz juz sie tak nie robi :-)

    J.

  • 67. Data: 2017-03-21 20:10:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-03-21 o 19:07, J.F. pisze:

    > Bo to stara technologia jest, teraz juz sie tak nie robi :-)

    Robi się, robi.
    U znajomego w powiecie jest dyżurny piec, zalicza od 10 do 20
    dopuszczeń instalacji w roku. I jak pan urzędnik już podpisze to
    wraca do swojego właściciela a właściciel domku instaluje ekologiczny
    piec bardzo starej generacji. Ekologiczny w tym przypadku znaczy że
    spali wszystko co się wrzuci.

    Pozdrawiam

  • 68. Data: 2017-03-21 20:38:21
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 21 Mar 2017 18:35:39 +0100, J.F.

    > Watpie. Chcieli miec "nowoczesnosc" i sobie zrobili.
    > A moze i pluton na bomby chcieli miec.
    > A w koloniach chyba mieli kopalnie uranu.
    > Byc moze tez zaczely im sie konczyc zasoby wegla :-)>

    Raczej taniej i czyściej. Że dym z komina jest szkodliwy dla ludzi to
    akurat wiadomo od bardzo dawna.

    > U nas ?

    Nie, u Niemca mocno promują biomasę i to nie w elektrowniach, ale właśnie
    pod strzechami. We Włoszch głównie biomasa, w znacznej części jak w
    średniowieczu, w kominkach. I nawet nie myślą o zmianie. Dlatego
    niemniejszy syf mają niż u nas.

> [...]
    > Lasy Panstwowe sie dolaczyly ... ostatnio cos czytalem, ze
    > dofinansowanie unijne chca na nowe lasy - bo to sposob akumulacji CO2

    Jest syfiasta dla ludzi, szczególnie jak nie robi tego wyspecjalizowany
    zakład a ignorant co myśli że tak jest taniej i lepiej dla "środowiska" bo
    to paliwo odnawialne.

> [...]
    > srodowiskowe, i mieszka tam tylko 5 mln ludzi.
    > Jesli "darmowego" pradu starcza dla wszystkich obywateli - to czemu

    Za darmo prądu nie będzie, ale już dzisiaj taniej grzać dom prądem niż
    węglem czy innym drewnem.

> [...]
    > nam.
    > No i zapewne maja wiele linii do Norwegii.

    Nie analizowałem. Ale są czyściochami, bo np. przy każdej budowie mają
    basen i ciężarówka wyjeżdża na drogę czysta i nie syfi. Jak nei ma basenu,
    to płacą takie kary, że starczy na dwa baseny. Dlatego wszyscy je mają. ;)

    > Miliony ? Czy dopiero tysiace, moze dziesiatki tysiecy.

    Mój faul, nie wiem o czym myślałem -- miało być tysiące. ;)

    > Nie trzeba dotacji - Norwegia ma bardzo wysokie podatki na samochody.
    > Rzedu 200%.
    > Ale na elektryczne nie - ciekawe, luka w prawie, czy ktos stwierdzil,
    > ze tak bedzie lepiej.

    Czyli są dotowane.

    > Dodaj duzo pradu ze sniegu, troche ekologicznej propagandy, wysokie
    > zarobki, i ludzie kupuja Tesle jak swieze buleczki. Bo kosztuje
    > podobnie jak spalinowe samochody.

    Do tego z 5x lepszymi osiągami. ;)

    > Podobnie Dania ma ~200% podatku ... i tam ktos madry policzyl, ze
    > lepiej, aby ludzie w smrodzie zyli :-)

    Cóż, każdy ma widać swoje priorytety. :P

> [...]
    > https://electrek.co/2016/01/07/denmarks-best-selling
    -december-electric-car-tesla-model-s/
    > Ktos wie, ile tych Tesli sie sprzedalo w 2016 ?

    Pytanie ważniejsze ile u nas się sprzedało...

    > Ale mowimy tez o wyajazdach na urlop w lecie - i co, trzeba ludziom
    > prad wylaczyc w domach, aby inni mogli sobie na stacji naladowac :-)

    Ale przecież to wszystko nie stanie się z miejsca. Z ilością elektryków (a
    więc zapotrzebowania na prąd) będzie szło zwiększenie mocy elektrowni i
    infrastruktury.

    > Wiatr niekoniecznie ma taka korelacje z klimatyzorami.

    Ale też klimatyzatory nie są kluczowe.

    > Tymczasem w Niemczech firma Prokon majaca duzo wiatrakow przynosi
    > straty, producent FWT bankrutuje.

    Z kolei panele też nie działają z pełną wydajnością, to dobre na afrykę.

    > Roznie tez ludzie pisza o tych wiatrakach, ale moze kiedys pomieszkam
    > blizej, to bede wiedzial z pierwszej reki.
    > https://www.youtube.com/results?search_query=wind+tu
    rbine+fail

    No, zdarza się. Zabezpieczenia puszczają. BTW. Na jednym ujęciu widać jak
    wiatrak masakruje ptaka. Znajoma żony pisała pracę magisterską pt. Wpłw
    wiatraka na życie ptaka. ;) To też się analizuje, tak samo jak wpływ
    elektrowni wodnych na ryby.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 69. Data: 2017-03-21 22:13:12
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.03.2017 16:44, Myjk wrote:

    > Z czasem jednnak zaczęto tak określać tym słowem

    Z czasem to wszystkie pojęcia zaczynają być wypaczane przez wszelkiej
    maści postępowców czy tam faszyzujących państwowców.

    Świetnie się w to wpisujesz.
    Ja jednak podziękuję

    --
    Pozdr.
    www.elipsa.info

  • 70. Data: 2017-03-21 22:26:26
    Od: quent <x...@x...com>

    On 21.03.2017 16:18, Myjk wrote:
    > Mon, 20 Mar 2017 08:22:43 +0100, quent

    > Ma znaczenie, bo chciałbym w końcu zobaczyć jakieś dowody na Twoje
    > twierdzenia.

    Które konkretnie?

    > Znaczy jak grecy chcieli dalej gówno robić i tylko kasę ssać w wyniku czego
    > zaczęli zadymy robić, to byli właśnie krnąbrni? Dobre.

    Co tam Grecy. Oni i tak już są wtopieni.
    Jadą na kroplówce ale to równia pochyła.
    UE trzyma ich wciąż na niej bo to *kolebka_demokracji* (sic!).

    > Zdecydowanie bardziej niż za komuną, nazizmem czy aby każdy żyjący w
    > społeczeństwie mógł robić co mu się rzewnie podoba wg własnego uznania.

    ROTFL
    I oczywiście nie ma innej alternatywy niż narodowy socjalizm, komuna i
    anarchia.
    Typowa lewacka nawijka.

    > Sam fakt że nie jest zadymiona nie oznacza automatycznie, że masz zdatne i
    > sensownej jakości do użycia powietrze. Zrób sobie prosty test

    Sam sobie rób testy.
    Ja widzę co mam na filtrach reku.
    Widzę jak wyglądają zimą prześcieradła które po tygodniu przyniosę z
    suszarki z tarasu do domu.

    > Zmiłuj się i przestań po raz kolejny wyrywać zdania z kontekstu

    Przestań argumentować w tak idiotyczny sposób.
    Bardziej idiotycznego stwierdzenia dawno nie czytałem na tej grupie.
    Twoja próba wycofania się z tego wygląda żałośnie.

    .. Przecież
    > oczywiste jest, że podatki się płaciło, płaci i płacić się będzie. Jak
    > wypracuje 10 tys. zł to dostanie więcej niż jak wypracuje 5 tys.

    No ja widzę jakie masz o podatkach pojęcie.
    Wg Ciebie bez dochodowego, progresji itp. złodziejskich wynalazków ani
    rusz. Co za poglądy...fuj!

    > Obecne problemy, typu maźnięcie kartą
    > przez czytnik przy wejściu do obory, to żadne problemy.

    I wszystko jasne.
    Kontrola totalna.
    NIe znajdziemy wspólnego języka.

    --