    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: PK <P...@n...com>
    Subject: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    <k9f917$oe9$1@mx1.internetia.pl> <s...@n...notb-home>
    <7t028j6uj8qt$.10b16pkj4qp5n.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home>
    <1cky899tk5eek.1mvzx343u1fl4$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home> <k9g2vl$9te$1@news.icpnet.pl>
    <be5a3ilumjpc.1beoxsb65r1y7$.dlg@40tude.net>
    <k9g9m6$ijd$1@news.icpnet.pl> <s...@n...notb-home>
    <k9gent$p7q$1@news.icpnet.pl> <s...@n...notb-home>
    <k9jbsm$eob$1@mx1.internetia.pl> <s...@n...notb-home>
    <1k3c3koicb4ni$.1y11t3pub4yie$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home> <k9lflo$e17$1@news.icpnet.pl>
    <s...@n...notb-home>
    <1hl26oq913yx8.4y1av8i85mkf$.dlg@40tude.net>
    <s...@n...notb-home>
    <1rnxoedw9cbw6.19ietej9zif38$.dlg@40tude.net>
    Date: 05 Dec 2012 21:25:48 GMT

    On 2012-12-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to znow o koszcie - niby za darmo, ale daleko.

    No bo wszędzie jest koszt. Walmart nie jest w top 5 firm z największym
    zyskiem za sprzedawanie taniej aspiryny. Jeśli aspiryna jest tania, to
    coś innego jest drogie. Kasa skądś się musi brać.

    > A jakby rozdawali w najblizszym supermarkecie ? Tylko kolejka do kasy tam
    > na 4 osoby, kazda z wielkim wozkiem :-)

    Jakby rozdawali "po drodze", to bym wziął. Oczywiście nie marki
    "superlek" czy podobnego cudu. Ale nie rozdają i nie płaczę :).

    > A jaka to roznica do Niemiec czy do Australii ? :-P

    Wymiana handlowa. Niemcy to nasz główny partner. Oni zarabiają na nas,
    to my zarabiamy na nich.

    > Tak w ogolnosci w Europie moze jeszcze nie, ale zobacz ilu Polakow
    > wyjechalo. I argumentuja ze tam to i zarabia sie wiecej i aspiryna tansza
    >:-P

    No ilu? W ostatnich latach (tzn. po PRL, kiedy emigrowało się z innych
    powodów) wyjechało (i nie wróciło) kilka milionów (bardziej 2 niż 8).
    Niemców wyjeżdża (i jest poza granicami) znacznie więcej, a przecież
    nie żyje im się gorzej.

    Nie należy sobie dawać wmówić, że ktoś wyjeżdżał z Polski, bo mu tu
    było bardzo źle. Ludzie emigrują, bo gdzieś jest lepiej. I dlatego, że
    mogą. Migrowanie to naturalny proces, a w polskich mediach jest
    przedstawiany jako dowód upadających morale, gospodarki i cholera wie
    czego jeszcze. I to nawet w tych mediach, które popierają
    multikulturowość i globalizację (ot taki polski paradoks, oczywiście nie
    jedyny).

    > Konto jak aspiryna - co znaczy dobre, lepsze niz polopiryna ? :-P

    Akurat jakość i przyjazność kont bankowych wydaje mi się dosyć
    oczywista. Poważnie nie widzisz różnic?

    Dobre to - w każdej sytuacji - to najbardziej odpowiadające osobie
    wydającej opinię.

    > Sam pisales ze kto zazywa 500mg dziennie, ten nie schodzi na zawal :-P

    Z całą pewnością tego nie napisałem :).

    pozdrawiam,
    PK