  • 141. Data: 2012-12-05 21:51:33
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było [OT]
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Dec 2012 18:16:40 GMT, PK napisał(a):

    > Ale co tak? Zadałem pytanie "wybierasz 1 czy 2?" :).

    A ja odpowiem 2 albo 3 :-)
    Moze "okradaja tam mniej niz w Polsce", a moze "w tym tajemniczym kraju to
    ktos doplaca albo wypadowa aspiryne sprzedaja" :-)

    > Bo jest to marginalny koszt. Szczerze: gdyby aspirynę rozdawali
    > za darmo po drugiej stronie Warszawy, to i tak wolałbym zapłacić
    > te 6 zł za paczkę w najbliższej aptece.

    Ale to znow o koszcie - niby za darmo, ale daleko.
    A jakby rozdawali w najblizszym supermarkecie ? Tylko kolejka do kasy tam
    na 4 osoby, kazda z wielkim wozkiem :-)

    Ale skonczyloby by sie tak ze przy jakiejs okazji kupilbym pudelko
    100-200szt i mial na pare lat :-)

    > Tak naprawdę mówimy o produkcie lokalnym, więc kupowanie aspiryny
    > nie wyprowadza kasy na drugi koniec świata (najdalej do Niemiec).
    > W związku z tym wysoka cena mi nie przeszadza, bo farmaceuci też
    > muszą jakoś zarabiać :). Pewnie moje nastawienie byłoby trochę
    > inne (choć nieznacznie), gdybyśmy tę aspirynę importowali z Australii.

    A jaka to roznica do Niemiec czy do Australii ? :-P

    > W Europie za wiele produktów płacimy więcej niż w innych częściach
    > świata i co - źle się żyje? :P

    Tak w ogolnosci w Europie moze jeszcze nie, ale zobacz ilu Polakow
    wyjechalo. I argumentuja ze tam to i zarabia sie wiecej i aspiryna tansza
    :-P

    Ale to w sumie bez znaczenia - nie wazne zle czy dobrze - nie lubie
    wiedziec ze mnie szkop okrada :-)

    > 7 zł za prowadzenie dobrego konta bym zapłacił bez wahania.

    Konto jak aspiryna - co znaczy dobre, lepsze niz polopiryna ? :-P

    Dobre konto, realizacja pobrania tylko 5zl, dostep przez internet tylko
    10zl, karty wydaja, w marmurach obsluguja .... :-P

    > 5 zł za
    > przelew nie, bo robię ich dosyć dużo i by mi taka opłata pożarła
    > zyski :).

    Oj tam zrezygnujesz z bajeranckiej aspiryny, starczy na przelewy :-P

    > A mi się ciśnie: bezkonkurencyjna stabilność,

    Jak raz powiedzieli ze beda drodzy, to przez najblisze 10 lat beda :-P

    > największa dostępność kredytów,

    no wlasnie ... kazdemu daja, nie trzeba miec wczesniej u nich konta :-P

    Poza tym popatrzysz na ta oferte, kredyt mini-ratka, RRSO 22% ... no,
    taniej niz w providencie :-)

    > największa sieć placówek. Co nie zmienia faktu, że konto mam
    > gdzie indziej. Do PKO BP pewnie "wejdę" właśnie przy okazji kredytu
    > mieszkaniowego, ale mam nadzieję, że stanie się to nieprędko (pewnie
    > będą już po prostu Bankiem Polski, jak powinni się nazywać od zawsze).

    Ano - w ramach stabilnosci - potrafisz podac jak czesto nazwe zmieniaja ?
    :-)

    > Dla zdrowia to jest AFAIR tabletka na tydzień (tzn. 50mg dziennie).

    Sam pisales ze kto zazywa 500mg dziennie, ten nie schodzi na zawal :-P

    J.

  • 142. Data: 2012-12-05 22:03:36
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-05, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > tak, źle - co było początkiem tego wątku
    > źle bo trzeba (dlaczego???) płacić więcej za coś za co inni płacą mniej
    > a za to, co my mamy, inni płacą nam mniej.

    Droższe koszty produkcji, większe oczekiwanie zysku. Cokolwiek.
    Chciałbyś równych cen na całym świecie? Z takimi poglądami to w USA
    raczej prezydentem byś nie został :D.

    > ale Ty czujesz się dobrze i masz do tego prawo.

    No mi jest w Europie naprawdę super.

    pozdrawiam,
    PK

  • 143. Data: 2012-12-05 22:22:24
    Temat: Re: Za Hitlera i za komuny nawet tak nie było
    Od: "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Pewnie tak, tylko że te czasy były za naszą zachodnią granicą.
    > Tutaj już od 1000 lat czarny terror trwa w najlepsze.

    Co ty pleciesz. To nowoczesny zachód chrystianizował mieczem wschodnią
    Europę.
    To że im przeszło już to normalne jak w każdej dziedzinie zresztą, u nas tez
    przejdzie, być moze właśnie jestesmy tego świadkami.
    Do Polski zawsze wszystko z opóźnieniem trafiało i nadal trafia. Zobacz
    sobie na premiery samochodów, sprzętu elektronicznego, filmów itd. itd.
    U nas wszystko później. Pamiętam na początku lat 90' w Austrii i Niemczech
    pojawiły się powszechnie w sklepach skupy puszek alu i pamiętam jaki był
    szum bo piwo w puszkach podrożało znacznie w stosunku do butelkowanego po to
    aby wyeliminować sprzedaż w puszkach alu jako nieekologiczne. A co u nas
    wtedy było? U nas wycofywano linie butelkowania z browarów i montowano linie
    napiełniania puszek alu i trąbiono w TV że stajemy się nowocześni jak
    Europa.
    Gówno ni ejak Europa. Oni nam te taśmy produkcyjne sprzedali i wmówili że to
    nowoczesność. I tak to wszystko u nas odbywa się do dzisiaj w każdej
    dziedzinie. Jesteśmy nawet nie zadupiem europy, nawet nie dupą ale jej
    sraczem do którego się wrzuca to co się zużyło na zachodzie. Nawet śmieci.

    Marek

  • 144. Data: 2012-12-05 22:25:48
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-05, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale to znow o koszcie - niby za darmo, ale daleko.

    No bo wszędzie jest koszt. Walmart nie jest w top 5 firm z największym
    zyskiem za sprzedawanie taniej aspiryny. Jeśli aspiryna jest tania, to
    coś innego jest drogie. Kasa skądś się musi brać.

    > A jakby rozdawali w najblizszym supermarkecie ? Tylko kolejka do kasy tam
    > na 4 osoby, kazda z wielkim wozkiem :-)

    Jakby rozdawali "po drodze", to bym wziął. Oczywiście nie marki
    "superlek" czy podobnego cudu. Ale nie rozdają i nie płaczę :).

    > A jaka to roznica do Niemiec czy do Australii ? :-P

    Wymiana handlowa. Niemcy to nasz główny partner. Oni zarabiają na nas,
    to my zarabiamy na nich.

    > Tak w ogolnosci w Europie moze jeszcze nie, ale zobacz ilu Polakow
    > wyjechalo. I argumentuja ze tam to i zarabia sie wiecej i aspiryna tansza
    >:-P

    No ilu? W ostatnich latach (tzn. po PRL, kiedy emigrowało się z innych
    powodów) wyjechało (i nie wróciło) kilka milionów (bardziej 2 niż 8).
    Niemców wyjeżdża (i jest poza granicami) znacznie więcej, a przecież
    nie żyje im się gorzej.

    Nie należy sobie dawać wmówić, że ktoś wyjeżdżał z Polski, bo mu tu
    było bardzo źle. Ludzie emigrują, bo gdzieś jest lepiej. I dlatego, że
    mogą. Migrowanie to naturalny proces, a w polskich mediach jest
    przedstawiany jako dowód upadających morale, gospodarki i cholera wie
    czego jeszcze. I to nawet w tych mediach, które popierają
    multikulturowość i globalizację (ot taki polski paradoks, oczywiście nie
    jedyny).

    > Konto jak aspiryna - co znaczy dobre, lepsze niz polopiryna ? :-P

    Akurat jakość i przyjazność kont bankowych wydaje mi się dosyć
    oczywista. Poważnie nie widzisz różnic?

    Dobre to - w każdej sytuacji - to najbardziej odpowiadające osobie
    wydającej opinię.

    > Sam pisales ze kto zazywa 500mg dziennie, ten nie schodzi na zawal :-P

    Z całą pewnością tego nie napisałem :).

    pozdrawiam,
    PK

  • 145. Data: 2012-12-05 22:41:09
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <tarnusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Co ty pleciesz. To nowoczesny zachód chrystianizował mieczem wschodnią
    > Europę.

    1000 lat temu tak.
    Nikt nie mówił, że mamy patent na głupotę i ciemniactwo.

    > To że im przeszło już to normalne jak w każdej dziedzinie zresztą, u nas
    > tez przejdzie

    Mam nadzieję.

  • 146. Data: 2012-12-05 22:54:51
    Od: nazgul <x...@w...pl>

    W dniu 2012-12-05 22:03, PK pisze:

    > Droższe koszty produkcji, większe oczekiwanie zysku.

    mówiłeś, że rzeczy z importu niby MUSZĄ być droższe.

    > Chciałbyś równych cen na całym świecie? Z takimi poglądami to w USA
    > raczej prezydentem byś nie został :D.

    a dlaczego?
    ponadto nie równych cen,
    tylko swobodnego przepływu dóbr i usług,
    wtedy cena = koszt produkcji + koszt dostarczenia + zysk

    przy czym zysk ma tendencję zniżkową w obliczu konkurencji.

    > No mi jest w Europie naprawdę super.

    ok
    brawo i chwała
    mi w USA było dużo fajniej niż tu.

  • 147. Data: 2012-12-05 23:22:13
    Od: PK <P...@n...com>

    On 2012-12-05, nazgul <x...@w...pl> wrote:
    > mówiłeś, że rzeczy z importu niby MUSZĄ być droższe.

    Wydaje mi się, że mówiłem, iż import podnosi cenę, a nie że importowane
    muszą być droższe.

    > a dlaczego?
    > ponadto nie równych cen,
    > tylko swobodnego przepływu dóbr i usług,
    > wtedy cena = koszt produkcji + koszt dostarczenia + zysk

    Handel lekami nie jest swobodny. I raczej nie będzie.

    > przy czym zysk ma tendencję zniżkową w obliczu konkurencji.

    Nie wiem co to znaczy "tendencja zniżkowa". Jeśli chodzi Ci o to, że
    zysk zazwyczaj maleje ze wzrostem liczby konkurujących podmiotów, to
    jest to prawda. Nie mniej istnieje pewne ograniczenie dolne dla takich
    spadków.

    Marża na lekach jest bardzo duża, ale wynika to głównie z faktu,
    że konkurencja jest niewielka. Akurat tu mówimy o aspirynie, ale
    trzeba mieć świadomość, że to nie jest w żadnym razie dobry
    reprezentant w temacie. Specjalistyczne, nowoczesne leki zawsze będą
    towarem drogim i oferowanym przez kilka firm (czasem tylko jedną).

    > ok
    > brawo i chwała
    > mi w USA było dużo fajniej niż tu.

    Kwestia oczekiwań. Ja kiedyś też miałem wielką fascynację USA. Niskie
    podatki, niskie ceny, bardzo wysoki poziom życia, świetny teren, ogromne
    możliwości w nauce itp itd. Jest wiele powodów, dla których w USA żyje
    się naprawdę dobrze. Ale jest też jeden duży powód, dla którego źle bym
    się tam czuł. Po prostu: bo to USA. :)

    pozdrawiam,
    PK

  • 148. Data: 2012-12-05 23:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 05 Dec 2012 22:22:13 GMT, PK napisał(a):
> [...]
    > reprezentant w temacie. Specjalistyczne, nowoczesne leki zawsze będą
    > towarem drogim i oferowanym przez kilka firm (czasem tylko jedną).

    I wlasnie dlatego mowimy o aspirynie, gdzie nie mozna zwalac na wysoki
    koszt badan :-)

    > Kwestia oczekiwań. Ja kiedyś też miałem wielką fascynację USA. Niskie
    > podatki, niskie ceny,
    >bardzo wysoki poziom życia,

    nie przesadzalbym

    >świetny teren,
    nie przesadzalbym

    > ogromne
    > możliwości w nauce itp itd. Jest wiele powodów, dla których w USA żyje
    > się naprawdę dobrze. Ale jest też jeden duży powód, dla którego źle bym
    > się tam czuł. Po prostu: bo to USA. :)

    Z powodu nazwy ? :-)

    J.

  • 149. Data: 2012-12-06 08:49:26
    Od: "4CX250" <t...@p...ornet.pl>

    > 1000 lat temu tak.

    E tam 1000. Jeszcze 600 lat temu. A i tak dobrze mieliśmy bo nie
    przeżyliśmy takiej inkwizycji jak zachód.

    > Mam nadzieję.

    I znów martwisz się o innych.

    Marek

  • 150. Data: 2012-12-06 18:38:21
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > E tam 1000. Jeszcze 600 lat temu. A i tak dobrze mieliśmy bo nie
    > przeżyliśmy takiej inkwizycji jak zachód.

    Ale wcześniej pół narodu wymordowany w imię katolicyzacji.
    Nie wiem czy to takie dobre było.

    > I znów martwisz się o innych.

    Nie, liczę, że osobiście dożyję.