  • 1. Data: 2010-08-31 18:18:36
    Temat: ZOTAC IONITX-B-E - opinie użytkowników
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    Witam,

    Zastanawiam się nad zakupem płyty ZOTAC IONITX-B-E.
    Komputer ma służyć jako mini media center pod tv. Całość podłączona do
    ampli i tv.
    Niewątpliwą zaletą płyty jest cena oraz brak zbędnych dodatków typu wifi...

    W związku z tym mam pytanie do posiadaczy tej płyty lub tych, którzy
    mieli z nią styczność.

    Jak ta płyta radzi sobie z materiałem wideo HD 1080p.
    Czy takie wideo będzie chodzić dobrze? Dobrze to znaczy bez żadnych
    zacięć. Może istotnym być fakt, że chodzi mi o pliki mkv.

    System będzie wyposażony w 2GB pamięci i będzie pod kontrolą XP.

    Bardzo proszę o nie zabieranie głosu "wszystko wiedzących" i tych którzy
    ze sprzętem nie mieli styczności.

    dzięki i pozdrawiam

    --
    RudeBoy Selecta
    ASUS P5W DH Deluxe + Core2Duo E6750 @2,88GHz + 4GB RAM OCZ

  • 2. Data: 2010-08-31 19:49:19
    Temat: Re: ZOTAC IONITX-B-E - opinie użytkowników
    Od: MAR <M...@s...org>

    On Tue, 31 Aug 2010 20:18:36 +0200, RudeBoy wrote:

    > Bardzo proszę o nie zabieranie głosu "wszystko wiedzących" i tych którzy
    > ze sprzętem nie mieli styczności.

    Nie miałem z płytą styczności, więc pewnie będę pisał głupoty ;)

    > Zastanawiam się nad zakupem płyty ZOTAC IONITX-B-E.
    > [...]
    > Jak ta płyta radzi sobie z materiałem wideo HD 1080p.

    Producent płyty pisze, że sobie radzi z HD z Blu-raya. Co się więc kryje za
    tym pytaniem ?

    > Czy takie wideo będzie chodzić dobrze? Dobrze to znaczy bez żadnych
    > zacięć. Może istotnym być fakt, że chodzi mi o pliki mkv.

    mkv to tylko pojemnik, znaczenie ma użyty kodek.

    Być może chcesz spytać, czy w sytuacji gdy filmy nie będą z blu-raya, ale
    rekompresowane, to da radę to płynnie odtworzyć ?

    --
    Mar.

  • 3. Data: 2010-08-31 21:09:00
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-08-31 21:49, MAR pisze:

> [...]

    > Być może chcesz spytać, czy w sytuacji gdy filmy nie będą z blu-raya, ale
    > rekompresowane, to da radę to płynnie odtworzyć ?

    Ok. Doprecyzuje więc.
    Materiał 1080p zakodowany h.264/x264 opakowany w mkv.

  • 4. Data: 2010-09-02 22:57:12
    Od: Simon <s...@A...onet.pl>

> [...]
    > Czy takie wideo będzie chodzić dobrze? Dobrze to znaczy bez żadnych
    > zacięć. Może istotnym być fakt, że chodzi mi o pliki mkv.
    W wypadku tej płyty i prawdopodobnie całej platformy Atom + ION kwestia
    zależy głównie od softu i możliwości dekodowania sprzętowego.

    Osobiście posiadam HTPC oparty na tej płycie, do tego XBMC na Debianie
    oraz PowerDVD pod Windowsem XP.
    Testowałem sprzęt na wielu różnych próbkach, głównie kodowanych H(X)264,
    zarówno bezpośrednio z płyt Blu-ray jak i mkv.
    Ogólnie sprzęt chodzi zadowalająco, bez głębszego wgłębiania się można
    przyjąć, że owa platforma jest szyta na miarę pod ww wymagania. Tyle
    ogólnie, teraz szczegółowo.

    Próbki A - różne ripy z blu-ray, wielkość pliku ok 8GB, szacunkowa
    średnia przepływność w granicach 10Mb/s
    Próbka B - rip Avatara, plik 20 GB, przepływności teraz nie pamiętam,
    ale też chyba w okolicach 20Mb/s.
    Próbki C - oryginalne płyty blu-ray: Terminator ocalenie, Kung-fu Panda,
    Sin-City, ostatni Indiana Jones. Szacunkowa średnia przepływność w
    okolicach 20Mb/s.
    Próbka D - demo Samsunga kodowane h264, szacunkowa przepływność w
    okolicach 40Mb/s (chwilowa nawet 50Mb/s).

    Próbki ABC robiły podobne, pozytywne wrażenie. Na "oko" wszystko jest w
    porządku, płynność właściwie ok, zużycie procesora w okolicach
    kilkunastu procent. A dlaczego "właściwie"? Ano dlatego, że niezależnie
    od przepływności, od kilku do kilkudziesięciu megabitów, było niestety
    lekkie wrażenie braku płynności pojawiające się głównie podczas
    łagodnych najazdów kamery. Ponieważ niezależnie od przepływności efekt
    był podobny, nie było "dropów" w statystykach oprogramowania, można
    założyć, że to niedoskonałość oprogramowania lub sterowników, może
    również biosu. Na poprawki tego ostatniego to nie za bardzo można
    liczyć, ostatnia aktualizacja była z przed roku.
    Mogło by to również wynikać z błędów w synchronizacji dźwięku z obrazem.
    Znamienne było to że efekt ten zmieniał się w zależności od ustawień
    programów, opcji w sterownikach itp. Niestety długotrwałe próby rożnych
    sztuczek nie pozwoliły na całkowitą eliminacje.
    Znamienne jest to, że podobne problemy zauważyłem też na dedykowanych
    urządzeniach blu-ray, więc może jeszcze jest kwestia samego zgrania
    odtwarzania z wyświetlaniem, może różnicy w ilości klatek w materiałach
    a odświeżaniem itp. Niestety brak odp. wiedzy nie pozwolił mi zgłębić
    tematu.

    Próbka D niestety może wskazywać już na kres możliwości tego sprzętu,
    widać było zauważalne straty w płynności. Niestety taką próbkę miałem
    tylko jedną, może więc też wchodzić w grę uszkodzenie materiału.
    Być może należy spróbować z innymi próbkami.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 5. Data: 2010-09-03 01:41:56
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-03 00:57, Simon pisze:

    ciach po całości...

    Baardzo Ci dziękuję za Twoją odpowiedz... za to że chciało Ci się tyle
    napisać.
    Chyba zaryzykuje i zakupie tą płytkę. Wtedy zacznę zabawę z softem.
    Też chcę to oprzeć o XBMC z tym, że chyba jednak na XP...

    Jeszcze raz dzięki.

  • 6. Data: 2010-09-03 08:17:08
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    > ciach po całości...
    >
    > Baardzo Ci dziękuję za Twoją odpowiedz... za to że chciało Ci się tyle
    > napisać.
    Wreszcie ktoś musiał napisać coś bardziej treściwego w tym temacie :) bo
    recenzji jak na lekarstwo, a recenzentom zwykle nie chce się testować
    więcej niż jednego filmu :)

    > Chyba zaryzykuje i zakupie tą płytkę. Wtedy zacznę zabawę z softem.
    > Też chcę to oprzeć o XBMC z tym, że chyba jednak na XP...
    No teraz to już ma sens, bowiem pojawiły sie wersje na winde ze
    sprzętową akceleracją. Są też kompilacje działające z zewnętrznym
    programem do obsługi nośników blu-ray. Osobiście nie próbowałem.

    > Jeszcze raz dzięki.
    Nie ma za co :)

    --
    Pozdro
    Simon

  • 7. Data: 2010-09-03 08:34:23
    Od: simon <s...@p...onet.pl>

    > Zastanawiam się nad zakupem płyty ZOTAC IONITX-B-E.
    > Komputer ma służyć jako mini media center pod tv. Całość podłączona do
    > ampli i tv.
    Aaaa jeszcze jedna ważna sprawa, o której zapomniałem napisać.
    Ten model płyty ma niestety jeden feler, dla niektórych
    dyskwalifikujący, mianowicie są problemy z wybudzaniem po usb.
    Pomimo odp. opcji w biosie nie udało mi się uzyskać odp. efektu.
    Lekarstwem okazało się wybudzanie poprzez WOL, ale też nie zawsze pewnie
    to działa, być może to kwestia programowania ACPI poprzez linuksa, ale
    nie mam pewności.
    Nie wątpię, że powinna być aktualizacja biosu, niestety mam wrażenie, że
    producent już "olał" tę platformę :)

    > Niewątpliwą zaletą płyty jest cena oraz brak zbędnych dodatków typu wifi...
    Wifi można zawsze dorzucić :) jest dedykowany do tego celu port mini
    PCI-e. W przyszłym tygodniu wypróbuję w tym gnieździe dysk SSD, można
    takowe kupić na aukcjach już za 50 zł :) - obecnie używam dysku SSD 8GB
    poprzez przejściówkę Sata-Zif.

    --
    Pozdro
    Simon

  • 8. Data: 2010-09-03 09:30:39
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-03 10:17, simon pisze:

    > Wreszcie ktoś musiał napisać coś bardziej treściwego w tym temacie :) bo
    > recenzji jak na lekarstwo, a recenzentom zwykle nie chce się testować
    > więcej niż jednego filmu :)

    No dokładnie, nie wiele konkretów w sieci można znaleźć w tym temacie.

    > No teraz to już ma sens, bowiem pojawiły sie wersje na winde ze
    > sprzętową akceleracją. Są też kompilacje działające z zewnętrznym
    > programem do obsługi nośników blu-ray. Osobiście nie próbowałem.

    Muszę wytropić jakąś fajną wersje XBMC bo jest tego masa :)

  • 9. Data: 2010-09-03 09:55:09
    Od: RudeBoy <news@SPAM_BLOKmwds.pl>

    W dniu 2010-09-03 10:34, simon pisze:

> [...]
    > PCI-e. W przyszłym tygodniu wypróbuję w tym gnieździe dysk SSD, można
    > takowe kupić na aukcjach już za 50 zł :) - obecnie używam dysku SSD 8GB

    Mówisz o tych dyskach, które pochodzą z Delli i Asusuów Eee.
    Mam podejrzenia, że to nie będzie działać. Zdaje się, że te dyski są
    normalnymi dyskami SATA. W tych dedykowanych laptopach na złącze
    miniPCIE są wyprowadzone piny SATA. To chyba wykracza poza specyfikacje
    miniPCIE i w zwykłych płytach nie ma pinów SATA na złączu miniPCIe.
    Nie dam sobei za to reki uciąć ale kiedyś rozważałem zakup takiego
    czegoś do mojego laptopa thinkpad x300 i gdzieś to wyczytałem.

    Chyba, że masz na myśli jakieś inne dyski ssd na mpcie...?

  • 10. Data: 2010-09-03 18:27:31
    Od: Simon <s...@A...onet.pl>

    W dniu 2010-09-03 11:55, RudeBoy pisze:

    > Mówisz o tych dyskach, które pochodzą z Delli i Asusuów Eee.
    No właśnie...
    Dzięki za cynk, zgłębię jeszcze temat...
    A na szybko poniżej chyba potwierdzenie Twojej tezy
    http://en.community.dell.com/support-forums/laptop/f
    /3518/p/19296974/19584910.aspx

    --
    Pozdro