    From: Simon <s...@A...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: ZOTAC IONITX-B-E - opinie użytkowników
    Date: Fri, 03 Sep 2010 00:57:12 +0200

    > Zastanawiam się nad zakupem płyty ZOTAC IONITX-B-E.
    > Komputer ma służyć jako mini media center pod tv. Całość podłączona do
    > ampli i tv.
    > Niewątpliwą zaletą płyty jest cena oraz brak zbędnych dodatków typu wifi...
    >
    > W związku z tym mam pytanie do posiadaczy tej płyty lub tych, którzy
    > mieli z nią styczność.
    >
    > Jak ta płyta radzi sobie z materiałem wideo HD 1080p.
    > Czy takie wideo będzie chodzić dobrze? Dobrze to znaczy bez żadnych
    > zacięć. Może istotnym być fakt, że chodzi mi o pliki mkv.
    W wypadku tej płyty i prawdopodobnie całej platformy Atom + ION kwestia
    zależy głównie od softu i możliwości dekodowania sprzętowego.

    Osobiście posiadam HTPC oparty na tej płycie, do tego XBMC na Debianie
    oraz PowerDVD pod Windowsem XP.
    Testowałem sprzęt na wielu różnych próbkach, głównie kodowanych H(X)264,
    zarówno bezpośrednio z płyt Blu-ray jak i mkv.
    Ogólnie sprzęt chodzi zadowalająco, bez głębszego wgłębiania się można
    przyjąć, że owa platforma jest szyta na miarę pod ww wymagania. Tyle
    ogólnie, teraz szczegółowo.

    Próbki A - różne ripy z blu-ray, wielkość pliku ok 8GB, szacunkowa
    średnia przepływność w granicach 10Mb/s
    Próbka B - rip Avatara, plik 20 GB, przepływności teraz nie pamiętam,
    ale też chyba w okolicach 20Mb/s.
    Próbki C - oryginalne płyty blu-ray: Terminator ocalenie, Kung-fu Panda,
    Sin-City, ostatni Indiana Jones. Szacunkowa średnia przepływność w
    okolicach 20Mb/s.
    Próbka D - demo Samsunga kodowane h264, szacunkowa przepływność w
    okolicach 40Mb/s (chwilowa nawet 50Mb/s).

    Próbki ABC robiły podobne, pozytywne wrażenie. Na "oko" wszystko jest w
    porządku, płynność właściwie ok, zużycie procesora w okolicach
    kilkunastu procent. A dlaczego "właściwie"? Ano dlatego, że niezależnie
    od przepływności, od kilku do kilkudziesięciu megabitów, było niestety
    lekkie wrażenie braku płynności pojawiające się głównie podczas
    łagodnych najazdów kamery. Ponieważ niezależnie od przepływności efekt
    był podobny, nie było "dropów" w statystykach oprogramowania, można
    założyć, że to niedoskonałość oprogramowania lub sterowników, może
    również biosu. Na poprawki tego ostatniego to nie za bardzo można
    liczyć, ostatnia aktualizacja była z przed roku.
    Mogło by to również wynikać z błędów w synchronizacji dźwięku z obrazem.
    Znamienne było to że efekt ten zmieniał się w zależności od ustawień
    programów, opcji w sterownikach itp. Niestety długotrwałe próby rożnych
    sztuczek nie pozwoliły na całkowitą eliminacje.
    Znamienne jest to, że podobne problemy zauważyłem też na dedykowanych
    urządzeniach blu-ray, więc może jeszcze jest kwestia samego zgrania
    odtwarzania z wyświetlaniem, może różnicy w ilości klatek w materiałach
    a odświeżaniem itp. Niestety brak odp. wiedzy nie pozwolił mi zgłębić
    tematu.

    Próbka D niestety może wskazywać już na kres możliwości tego sprzętu,
    widać było zauważalne straty w płynności. Niestety taką próbkę miałem
    tylko jedną, może więc też wchodzić w grę uszkodzenie materiału.
    Być może należy spróbować z innymi próbkami.

    --
    Pozdro
    Simon