    From: "L501 aneryS" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Z obu stron + i LED swieci
    Date: Sat, 4 Feb 2012 23:14:28 +0100

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:jgk1nt$c1o$1@news.icpnet.pl...

    > Nigdy w życiu nie słyszałem, żeby ktoś mówił "na".

    Rzadko w spożywczaku kupujesz :)

    > Fala elektromagnetyczna się nie pali, więc pozostaje włączanie.

    Ano. Teraz zróbmy eksperyment - ile razy usłyszymy "Zapal światło" w ciągu
    tygodnia :)

    > A tu już nie ma dowolności. mb to metr bieżący, ewentualnie milibit ale to

    Nie inaczej. Tymczasem czzęsto można zauważyć, że ktoś pyta np. Czy mi się
    W7 zmie,sci w 512 mb/Mb?

    > bez sensu. Mb to megabit. Można jedynie dyskutować nad zapisem MB i MiB, z

    Nie inaczej! Ale weź zwróć uwagę pytającemu, to jeszcze się obrazi :)

    > których pierwszy oznacza milion bajtów a drugi 1024*1024 bajtów ale
    > powszechnie używa się tego pierwszego w znaczeniu tego drugiego.

    Jaja kobyły :) tzn. ja, jako raczej "starsiejszej daty" użytkownik operuję
    wersją 1024K na oznaczenie równoważne 1M, nie KiB, czy MiB, siła
    przyzwyczajenia, oraz niech,ęć do nowego skrótu, jak też do uznania, że
    Pluton nie jest już planetą.

    > Nie spotkałem się z otwieraniem telewizora w mowie, dopiero z Internetu
    > się kiedyś dowiedziałem, że jest takie sformułowanie.

    Ano. Na szczęście ten zwrot jest coraz rzadszy. Nigdy mi się nie podobał, ja
    zawsze telewizor włączałem/wyłączałem, no, z rzadka, zapominając się,
    telewizor gasiłem. A zapalać telewizor? A oo-
    http://www.youtube.com/watch?v=VubxmLOC_5Q przewinąć do 11:30, wprawdzie to
    pod sam koniec, ale widać wszystko, co trzeba.