  • Data: 2012-02-02 20:24:45
    Temat: Re: Z obu stron + i LED swieci
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pawel <ppf9@USUN_TOpoczta.fm> napisał(a):
    > Witam wszystkich
    > Przez przypadek zle podlaczylem diode (przynajmniej tak mi sie wydawalo, a
    > ona mimo wszystko dziala.
    > Mam takie cos:
    > Dioda1: PB0-rezystor-LED-GND(USB)
    > Dioda2: Pb1-rezystor-LED-VCC(USB)
    > Na PB0 i PB1 jest ustawiona jedynka(w atmedze).
    > Czy w drugim przypadku dioda powinna swiecic? Wydawalo mi sie, ze prad
    > musi leciec od plusa do minusa, a jak sa dwa plusy, to nie powinno
    > dzialac. Czy moze umknela mi jakas regulka mowiaca, ze to jest poprawne
    > zachowanie.
> [...]

    Weź miernik i zmierz napięcia we wszystkich punktach na drodze między PB1 a
    VCC. Dopiero jak Ci to nie wyjaśni sprawy, to napisz na grupę. Inaczej nie
    ma sensu rozkminiać co tam się właściwie dzieje. Może wcale tam nie
    ustawiłeś jedynki, tylko tak Ci się wydaje. Albo zasilasz ATmegę z napięcia
    3,3V.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/