  • 1. Data: 2019-12-20 13:07:21
    Temat: Z której strony isc po ciagu pieszo-jezdnym?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z góry uprzedzam: ciąg pieszo-jezdny to pojęcie w naszym prawie znajdujące się,
    konkretnie w jakimś rozporządzeniu od budownictwa
    ministra infrastruktury.
    No i pytanie o ciągi pieszo-jezdne na osiedlach mieszkaniowych: pieszy ma iść prawą
    stroną jak człowiek na ciągu pieszym, czy lewą
    stroną jak pieszy na drodze?
    A dzieci na rowerkach? Jechać przy prawej krawędzi ciągu pieszo-jezdnego jak biali
    ludzie czy lewą stroną pod prąd jakiegoś auta czy
    aut? To ostatnie nie dość, że niebezpieczne, to jest praktycznie niewykonalne przy
    psychice dzieci (naturalny instynkt
    samozachowawczy, ucieczka w dowolny bok lub przewrócenie się ze strachu).

  • 2. Data: 2019-12-20 13:51:02
    Temat: Re: Z której strony isc po ciagu pieszo-jezdnym?
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 13:07, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > przy psychice dzieci (naturalny instynkt samozachowawczy, ucieczka w
    > dowolny bok lub przewrócenie się ze strachu).

    Dowolnie.
    Samochód ma trzecią kolejność ruchu.
    Pierwszą ma pieszy, drugą duchy* a samochód trzecią.

    * Pojawiający się piesi nie wiadomo skąd.

  • 3. Data: 2019-12-20 15:02:18
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Mnie to co piszesz byłoby na rękę, ale daj artykuł/paragraf, bo w prawie drogowym
    występuje pojęcie "plac" (przy jakiejś nowelizacji
    wykreślono "drogę").
    Strefa ruchu to nie to samo co strefa zamieszkania.
    Zdobyłem nawet projekt organizacji ruchu i w żaden sposób nie daję rady doczytać, czy
    to droga czy wylany asfaltem chodnik.
    Generalnie zainspirował mnie niedawny program Polsatu "bezpaństwo w bezpaństwie" o
    tym, jak nic nie widzący operator koparki (ramię
    z łyżką mu wszystko z prawej od kierunku jazdy zasłaniało) rozjechał na płasko
    pieszego idącego prawa stroną drogi, i operatorowi
    organa nie postawiły jakichkolwiek zarzutów, bo... pieszy nie szedł lewą stroną
    drogi.

    -----

  • 4. Data: 2019-12-20 15:21:46
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2019-12-20 o 15:02, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > pieszego idącego prawa stroną drogi, i operatorowi organa nie postawiły
    > jakichkolwiek zarzutów, bo... pieszy nie szedł lewą stroną drogi.

    Tu trochę facet wyjaśnia problem.
    https://www.prawodrogowe.pl/informacje/ekspert-wyjas
    nia/z-drexler-a-pieszy-na-trawnik

  • 5. Data: 2019-12-20 15:29:13
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 20.12.2019 o 13:51, t-1 pisze:

    > Dowolnie.

    Zgadzam się.
    I wolałbym, żeby nie było to bardziej regulowane, bo wyjdzie tak jak z
    przepisem o jeździe na suwak, gdzie zamiast uwagi i uprzejmości (czy tam
    zwykłych zasad współżycia społecznego) wprowadza się przepis implikujący
    kolejne pytania o granice stosowania (bo co to są warunki znacznego
    zmniejszenia prędkości - czy na dozwolonym 80 km/h ruch 45 km/h to już
    to? A 40 na 100? a 30 na 70? itp. No i kto to ma mierzyć i oceniać).
    Zatem jeśli wprowadzić jakieś "możliwie blisko prawej krawędzi", to
    zostanie pytanie czy pieszy wykorzystał wszelkie możliwości? A czy chcąc
    przeciąć ten ciąg (bo idzie w lewo) ma sygnalizować zamiar? A czy ma się
    upewnić, czy nic nie jedzie? Ale przecież ma pierwszeństwo... No po
    prostu nie "doregulowujmy" bez sensu tylko zdajmy się na rozsądek.

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 6. Data: 2019-12-20 16:39:39
    Od: r...@o...pl

    W dniu piątek, 20 grudnia 2019 15:28:41 UTC+1 użytkownik LEPEK napisał:
    > No po
    > prostu nie "doregulowujmy" bez sensu tylko zdajmy się na rozsądek.

    Tyle że, dla jednych rozsądek to coś, co nie wymaga myślenia, jest instynktowne,
    wręcz podświadome....,

    a dla innych rozsądek to coś, co wymaga w pełni świadomej analizy sytuacji,
    która bez odpowiedniego przeszkolenia lub uczenia się na własnych błędach
    doprowadzi do problemów, czyli błędów na których trzeba się uczyć... -
    oczywiście o ile już pierwszy błąd nie wyeliminuje "świeżego ucznia" spośród
    żywych.

    Jedną z ostatnich rzeczy jakimi posługują się ludzie w warunkach ruchu
    drogowego i w ogóle w codzienności i w każdej mikrosekundzie jest pełna
    świadomość - mózg by się zapętlił i zagotował, gdyby nawet stukanie w
    klawiaturę czy ekran wymagało pełni świadomości, a co dopiero chodzenie pieszo,
    czy prowadzenie pojazdu...

    Sądząc po ostatnich wprowadzonych i planowanych zmianach w PoRD i tutejszych
    dyskusjach, należałoby wszystkim kierowcom unieważnić prawa jazdy i skierować
    na obowiązkowe szkolenie z egzaminem.

    Ale cwaniaków się nie przeszkoli, nie nauczy, chyba że się zabiją lub zabiją
    kogoś z rodziny - można sobie dyskutować o "suwakach" tylko po co, skoro
    "suwak" owszem zadziała, ale zapewne tyko w obecności przedstawicieli pewnej
    struktury państwowej...

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 7. Data: 2019-12-20 18:08:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 20.12.2019 o 13:07, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    > No i pytanie o ciągi pieszo-jezdne na osiedlach mieszkaniowych: pieszy
    > ma iść prawą stroną jak człowiek na ciągu pieszym, czy lewą stroną jak

    Jak dla mnie to jak chcą tym bardziej że one i tak pozastawiane tak, że
    nie da się minąć, więc nikt normalny ani nawet umiarkowanie popierdolony
    tam nie zapierdala. Tak wiem - piesi powinni przemykać kanałami.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2019-12-20 18:31:02
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    W dniu 20.12.2019 o 16:39, r...@o...pl pisze:

> [...]
    > oczywiście o ile już pierwszy błąd nie wyeliminuje "świeżego ucznia" spośród

    Ale nie można sprowadzać ludzi do roli małp, czy robotów. Nie można
    eliminować wszelkich niebezpieczeństw, bo doprowadza się do absurdów,
    jak zakaz używania w biurze noży do krojenia, czy wrzątku - bo to
    zagrożenie, były dwa wypadki itp. 9to autentyczny przykład).

    A co do praw jazdy, dodatkowych szkoleń, egzaminów itp. - ja bym był
    raczej (choć to przesada w drugą stronę, ale chodzi o kierunek) za
    zlikwidowaniem praw jazdy i uczeniem zasad ruchu w podstawówce.

    Pozdr,

  • 9. Data: 2019-12-20 22:31:47
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-12-20 18:31, LEPEK wrote:
> [...]

    > raczej (choć to przesada w drugą stronę, ale chodzi o kierunek) za
    > zlikwidowaniem praw jazdy i uczeniem zasad ruchu w podstawówce.

    Nareszcie głos rozsądku. Prawo jazdy zdecydowanie należy zlikwidować na
    rzecz uczenia prowadzenia pojazdów osobistych w szkołach powszechnych.
    Nie całkiem chodzi o podstawówki ale nauka do 18 lat jest i szkoła musi
    uczyć podstawowej umiejętności życiowej bo po to jest.

  • 10. Data: 2019-12-21 02:51:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Struktura państwowa przyjeżdża (na wezwanie, bardzo niechętnie, po 40 minutach po
    ponagleniu) i mówi "dziecko 5l. jest winne
    własnego rozjechania bo wtargnęło na rowerku pod jadący z jego lewej strony lewej
    pojazd".
    Znajdź trzy błędy w jednym zdaniu struktury.

    -----