  • 1. Data: 2011-06-03 23:33:12
    Temat: Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Nie chce mi się bawić w pełną "fabrykę" i produkować od podstaw
    (brak zaplecza warsztatowego i brak czasu).

    Potrzebuję w żuku a07 zrobić właz dachowy. Cel - umożliwienie
    włażenia na dach z wnętrza żuka.

    W pierwszej kolejności myślałem o starych nyskach w służbie
    wojsku - miały takie fajne włazy. Znaleźć taką nyskę - niemożliwe.

    Pomyślałem o innych furach wojskowych lub komunikacji zbiorowej.
    Objechałem już od groma autozłomów. Można zorganizować
    "szyberdach" czy "nawiew" jak w autobusach
    Jelcz(berliet)/autosan/tramwaje ... ale to nie to - trzebaby
    przerabiać co by się otwierało.

    2 Zadaniem włazu ma być "klimatyzacja" ... otwieramy dach na
    upale podczas jazdy - i mamy powietrzne tornado (taka kurołapka,
    ino pionowa a nie pozioma).

    Jak wspomniałem - objechałem już złomów od groma i ciągle nic.
    Dziś nawiedziłem w Kościanie firmę EWMAR kościan - mają tam złom
    pojazdów militarnych ... niestety niczego nie przypasowałem.

    Ktoś ma jakiś pomysł ? Dziś przyszły mi na myśl "pokrywki"
    kuchni polowych - ale w tej średnicy to człowiek się pewnie
    przeciśnie.

    Może ktoś z Was zna/ma znajomego co miałby np rzeczoną wojskową
    nyskę w stanie rozkładu i wycięcie jej z dachu włazu nie
    stanowiłoby problemu ?

    Wszelkie rady mile widziane.

    --
    Od 1 PLN BCM http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=553709 :
    CB RADIO TTI 770 (używane parę razy) ; iPod touch 8G NOWY

  • 2. Data: 2011-06-03 23:56:40
    Temat: Re: Z czego zrobić WŁAZ dachowy ?
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Okno dachowe ze szrotu autobusowego?

    --
    CB

  • 3. Data: 2011-06-04 00:28:43
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    > Wszelkie rady mile widziane.

    Dość przewrotnie: do włażenia na dach, wygodna drabinka na tyle auta.
    Do przewiewu - hmm, Rzók ma przednią szybę idealnie płaską. A gdyby ją
    na górze zamocować na zawiasach i zrobić odchylaną do przodu dołem o
    jakieś 10-15cm? Jedyne co stracimy to wycieraczki, no ale w Szkocji "to
    nieprawda, że dach przeciekał, szczególnie, że prawie nie padało". ;)

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 4. Data: 2011-06-04 01:03:59
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Rafał \"SP\" Gil

    > Potrzebuję w żuku a07 zrobić właz dachowy. Cel - umożliwienie włażenia
    > na dach z wnętrza żuka.

    :D

    Jak tylko przeczytałem temat posta to od razu wiedziałem, kto jest jego
    autorem. ;)

  • 5. Data: 2011-06-04 08:54:42
    Od: Alex81 <a...@g...com>

    On 3 Cze, 23:33, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:
    [ciach]
    > Wszelkie rady mile widziane.

    Mozesz sie zbrzydzic, ale jak wszystkie to wszystkie ;-) Widzialem
    kiedys Syrenke (jak teraz na to patrze to szkoda autka, ale to daaawno
    bylo...) w ktorej ktos podobny wlaz zrobil z duzej pokrywy od
    okraglego smietnika - dorobiony byl tylko jakis zatrzask i chodzilo
    jak trzeba.

    --
    pzdr
    Alex

  • 6. Data: 2011-06-04 15:55:30
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    > Dość przewrotnie: do włażenia na dach, wygodna drabinka na tyle
    > auta.

    Dość przewrotnie - drabinke mamy już wykonaną. Interesuje nas
    WŁAŻENIE OD ŚRODKA na dach.

  • 7. Data: 2011-06-04 16:12:41
    Od: WW <w...@v...pl>

    > Może ktoś z Was zna/ma znajomego co miałby np rzeczoną wojskową nyskę w
    > stanie rozkładu i wycięcie jej z dachu włazu nie stanowiłoby problemu ?
    >
    > Wszelkie rady mile widziane.

    Skąd jesteś kolego ?.
    Jeśli masz stosunkowo niedaleko do Kołobrzegu, to masz problem rozwiązany.
    Jeszce 2 tygodnie temu, na zapleczu portu rybackiego leżały resztki
    jakiejś większej motorówki wojskowej. Na dziobie miał dokładnie taki
    właz o który Ci chodzi i wyglądał na kompletny.
    Jak wjedziesz ulicą Szyprów do portu rybackiego, to dajesz w prawo i tam
    za starymi łodziami przy dużej szopie leżało to coś.
    Może ktoś z Kołobrzegu jest na liście i Ci to potwierdzi ?.

    Powodzenia i pozdrawiam
    WW - zdeklarowany kapelusznik :-P

  • 8. Data: 2011-06-04 17:28:50
    Od: Seba <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 03 Jun 2011 23:33:12 +0200, "Rafał \"SP\" Gil" napisał(a):

    > Wszelkie rady mile widziane.

    Te - właśnie sobie kupiłem najnowszego _Cars_`a i zasiadłem sobie do
    popołudniowej lektury. Przerzucam sobie strony i widzę, że na gwiazdę
    sezonu zaczynacie wyrastać ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Sebastian S.

  • 9. Data: 2011-06-04 17:32:42
    Od: "cbnet" <c...@n...pl>

    Właz od studzienki.
    Powinien być w sam raz.

    BTW musi być ciężko odróżnić Żuka po mistrzowskim tuningu
    od BMW. ;)

    --
    CB

  • 10. Data: 2011-06-04 18:15:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sat, 4 Jun 2011 17:28:50 +0200, Seba napisał(a):

    > Te - właśnie sobie kupiłem najnowszego _Cars_`a i zasiadłem sobie do
    > popołudniowej lektury. Przerzucam sobie strony i widzę, że na gwiazdę
    > sezonu zaczynacie wyrastać ;)

    Dobrze, że w Cars, a nie w Cats ;)

    --
    Borys Pogoreło