  • 21. Data: 2010-09-13 15:02:33
    Temat: Re: Z cylku: czyja wina?
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Jest taka zasada: nie widzisz - nie jedziesz. Warto sie jej trzymac.

    Tym bardziej, że nie musiałby to być zaparkowany uszkodzony samochód, a
    mogłoby być nagle wybiegające dziecko, które dostawczak szybkim manewrem w
    ostatniej chwili minie.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 22. Data: 2010-09-13 15:11:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 14:56:49 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Nie.
    > Jeśli uda Ci się w inny sposób uniknąć zderzenia, to możesz sobie jechać w
    > jakiej tam odległości chcesz

    Chyba że jedziesz samochodem ciężarowym.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 23. Data: 2010-09-13 15:18:36
    Od: "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>

    ...:::Tomek:::... napisał:
    > Jemu wytłumacz, nie mi :-)

    Spox, on też czyta ;)
    Prawda jest taka, że zgodnie z tym co piszecie, mało kto zachowuje
    bezpieczny odstęp. Zresztą robienie tego w praktyce, przy tej ilości
    samochodów na drodze jest nierealne. A sprawcą wypadku można być będąc
    najbardziej ostrożnym i przepisowym kierowcą :( Aż sam się dziwię jak to
    możliwe, że przez 18 lat poza jedną drobną stłuczką bez konsekwencji
    sprzętowych :) i jednym zaliczeniem krawężnika nie miałem żadnych kolizji.

    ----- ----- ---- -- ---- ----- ------
    MATKA SIEDZI Z TYŁU - TAK POWIEDZIAŁ!

  • 24. Data: 2010-09-13 15:27:13
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl>
    > Prawda jest taka, że zgodnie z tym co piszecie, mało kto
    > zachowuje

    Zgadza sie. Ale i tak samochody z reguly nie staja nagle w
    miejscu - trzeba sie zagapic :-)

    > bezpieczny odstęp. Zresztą robienie tego w praktyce, przy tej
    > ilości samochodów na drodze jest nierealne.

    Stad m.in. bierze nieprawdziwosc teorii ze najwieksza przepustowosc
    jest przy ~30km/h :-)

    > A sprawcą wypadku można być będąc najbardziej ostrożnym i
    > przepisowym kierowcą :(

    Ale nie w takiej sytuacji :-)

    J.

  • 25. Data: 2010-09-13 15:53:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl> napisał
    > Dobra, źle napisałem... Nie powinno tam być słowa wina. Chodziło
    > mi o brak wyobraźni. Kiedy gwałtownie hamujesz dajesz znać
    > podwójnym kierunkowskazem żeby ostrzec tych z tyłu. Wszyscy
    > wypowiadający się w tym wątku uważają to, jak mniemam, za
    > bezsens?

    Sens oczywiscie jest. Tylko czasu raczej nie ma :-)
    Moze tez np uratowac zycie samobojcy na rowerze bez swiatel.

    Ale ... co sobie pomyslisz jak zobaczysz ? Bedzie skrecal w lewo ..
    na waskiej drodze owszem hamujemy, na szerszej ... w prawo i gaz ?
    :-)

    > Generalnie mnie uczono na kursie, że zawsze wykonując na drodze
    > jakiś manewr trzeba się zastanowić, jak on wpłynie na sytuację na
    > drodze.

    Po pierwsze - na zastanowienie nie ma czasu. A po drugie no jak ma
    wplynac ? Rzut oka w lusterko, lewy pas wolny, lewo, prawo i
    jedziemy dalej, wcale nie wplynelismy na ruch na drodze :-)
    Po trzecie ... co proponujesz kierowcy dostawczaka alternatywnie ?
    Ostre hamowanie zamiast ominiecia ?

    Owszem, nalezalo sie zastanowic jak sie dociskalo gaz za
    dostawczakiem :-)

    A tak na marginesie dyskusji - majac tak ograniczona widocznosc,
    jak sobie niektorzy wyobrazaja przejazd przez skrzyzowanie ?
    Ci ktorzy krzycza co by wysokie mandaty dawac tym ktorzy wjechali
    gdy nie bylo mozliwosci zjazdu ..

    J.

  • 26. Data: 2010-09-13 16:31:44
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > wykonując na drodze jakiś manewr trzeba się zastanowić,
    > jak on wpłynie na sytuację na drodze.

    Czyli sugerujesz, że rzeczony kierowca dostawczaka powinien
    do....ć temu stojącemu zamiast uciekać na lewy pas? Bo
    gwałtowny manewr niekorzystnie wpłynie na Twoją sytuację
    ;-). I zamiast wjechać w d... dostawczakowi wjedziesz temu
    który stał na awaryjkach... ;-))

  • 27. Data: 2010-09-13 16:57:38
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-13 13:39, Krzysiek Niemkiewicz pisze:

    > Jadąc w mieście przepisowe 50km/h zazwyczaj trzymasz się nie dalej niż
    > 10m. Nawet niech to bedzie 15m, dodać do tego długość dostawczaka - 5m i
    > odległość jaka dzieliła go do przeszkody w chwili zmiany pasa - 10m daje
    > raptem 30m. Droga hamowania z tej prędkości mniejsza nie bedzie, a
    > dodając jeszcze do tego element zaskoczenia - stłuczka gwarantowana. Co
    > do widoczności - sprawdziłem sam że są sytuacje w których nie widać.

    Są tacy, że dobrze trzymać się jakieś 3s za samochodem z przodu:) Co
    daje odrobinę więcej niż to 10m. Zresztą 10m przy 50km/h to jednak jazda
    na zderzaku. W przypadku awaryjnego hamowania, zanim zdążysz pomyśleć o
    hamulcu już zaparkowałeś pól auta w jego tyle.

    A.

  • 28. Data: 2010-09-13 16:58:37
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-13 15:02, =Marcos= pisze:

    > Tym bardziej, że nie musiałby to być zaparkowany uszkodzony samochód, a
    > mogłoby być nagle wybiegające dziecko, które dostawczak szybkim manewrem
    > w ostatniej chwili minie.

    Albo nie wyminie tylko ostro zahamuje. Przy 10m odstępie nic się nie da
    zrobić.

    A.

  • 29. Data: 2010-09-13 17:03:26
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-09-13 14:47, ...:::Tomek:::... pisze:

    > Ale gdzie w opisanej przez Ciebie sytuacji miało miejsce gwałtowne
    > hamowanie? Poza tym światła stopu do czegoś służą. Może jeszcze przy
    > gwałtownym hamowaniu mam włączać przeciwmgielne i oświetlenie bagażnika?

    Ale awaryjne jak najbardziej by się przydały.

    A.

  • 30. Data: 2010-09-13 17:25:35
    Od: "moje_przedmioty" <f...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysiek Niemkiewicz" <mojeinicjały[at]post.pl> napisał w
    wiadomości news:4c8e0d60$1@news.home.net.pl...

> [...]
    > jeszcze do tego element zaskoczenia - stłuczka gwarantowana. Co do
    > widoczności - sprawdziłem sam że są sytuacje w których nie widać.

    Przeciez autor wątku napisał ze był jeszcze trójkąt.
    Więc każdy normalnuy da radę wyhamować
    A odkupienie trójkąta to ew. koszt 10 zł
    Nikt nie bedzie do tego policji wzywać