-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.internetia.
pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.tu.kielce.pl!not-for-mail
From: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Z cylku: czyja wina?
Date: Thu, 16 Sep 2010 12:41:30 +0200
Organization: Kielce University of Technology, Poland
Lines: 36
Message-ID: <i6ss8t$2opi$1@rekrutacja.tu.kielce.pl>
References: <4c8e0440$1@news.home.net.pl> <i6l4au$73g$1@inews.gazeta.pl>
<4c8e1bdb$1@news.home.net.pl> <i6liku$taq$6@cougar.axelspringer.pl>
NNTP-Posting-Host: 81.26.8.32
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: rekrutacja.tu.kielce.pl 1284633693 90930 81.26.8.32 (16 Sep 2010 10:41:33
GMT)
X-Complaints-To: a...@t...kielce.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 Sep 2010 10:41:33 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5931
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2310993
[ ukryj nagłówki ]
Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości
news:i6liku$taq$6@cougar.axelspringer.pl...
> Krzysiek Niemkiewicz wrote:
> > Kiedy gwałtownie hamujesz dajesz znać podwójnym
> > kierunkowskazem żeby ostrzec tych z tyłu.
>
>
> Guzik prawda.
> Kiedy łagodnie hamuję, to mam czas na zabawy dźwignią kierunkowskazu.
Rad bym to w rzeczywistej rzeczywistości obserwować.
Ja jak lekko hamuję kilkakrotnie naciskam, aby z tyłu
widać było pulsowanie co jest bardziej widoczne
niż dojeżdżanie na lekko naciśniętym hamulcu
i wtedy nie wiadomo kiedy zaczyna się "zwykłe" hamowanie
np jazda z góry światła hamulca włączone cały czas
Słyszę młodziaków opowieści jak to przed zderzeniem redukują
bieg, zaciągają hamulec, robią manewry kierownicą w prawo i w lewo, itd.
Zaznaczam, że przy 60km/h w ciągu sekundy przejeżdżamy 17m
a reakcja organizmu (trochę "gorszego" niż Kubica)
to właśnie j e d n a s e k u n d a. Jeżeli nawet "Kubica" się chwilę
zagapi
to druga czyli od zauważenia przeszkody do początku hamowania jest ~25m
hamowanie paręnaście.
Wniosek jeżeli "dostawczak" odpowiednio późno zauważy przeszkodę
jadący za nim "niekubica" nie ma szans. I mogę się założyć
z każdym o każda sumę, że nie da rady uniknąć takiej kolizji
mimo zachowania bezpiecznej odległości i prędkości.
zakładam 50km/h, czyli bardzo średnią
Artur(m)
Następne wpisy z tego wątku
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=