  • Data: 2012-01-21 21:48:11
    Temat: Re: Z cyklu - kto ma pierwszeństwo (K-ce)
    Od: Bydlę <p...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-01-21 16:42:08 +0000, s_13 <s...@i...pl> said:

    > h prawa
    >
    > kąt nie ma tu znaczenia,

    Zgadza się, gdyż jest tam skrzyżowanie i znak ustalający pierwszeństwo.
    Ale przy braku 90 stopni obraz się ludziskom zamazuje...

    > (...) jak
    > zaczyna się przerywana, to już tylko regułą prawej ręki lub, kto
    > wjeżdża na czyj pas...

    Przecież tak właśnie jest i to napisałem.
    Ale nie wono zapominać, że w praktyce żólty i tak zwalnia, gdyż przepis
    mu nakazuje zachować ostrożność przy zmianie pasa, a moment wcześniej
    ustąpić pierwszeństwa tym z lewej.

    > więc w tym konkretnym przypadku żółty ma
    > pierwszeństwo w miejscu potencjalnej kolizji...

    O ile pierwszy zasygnalizuje zamiar.
    To jak - rozważamy po akademicku?
    Weźmy kuliste skrzyżowanie i dwa, idealnie sprężyste kuliste samochody...
    ;-)

    --
    Bydlę