  • Data: 2012-01-23 15:33:12
    Temat: Re: Z cyklu - kto ma pierwszeństwo (K-ce)
    Od: Ramok <c...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.01.2012 12:14, r...@k...pl napisał(a)/has written:
    > Ale jest już za skrzyżowaniem i zmienia pas ruchu -- musi więc ustąpić tym z
    > prawego pasa.
    IMHO nie jest. I, IMHO, ten akurat przykład jest jednym z nielicznych,
    gdzie znak ustąp ma jakieś większe znaczenie/sens (dla jasności:
    zjeżdżający z DTŚ na Neste, jeśli mają włączony kierunkowskaz, IMHO
    bezdyskusyjnie mają pierwszeństwo). Podawane inne przykłady (i cała masa
    innych, np. jazda z centrum Katowic w stronę Sosnowca vs wyjazd za
    tunelem w stronę Bielska-Białej: od centrum dla obu -sic!- pasów jest
    ustąp) są "dyskusyjne"/"niejednoznaczne" (stąd tak dużo moich "IMHO", co
    więcej, czytałem już, choć dość dawno temu, kilka artykułów, w tym z
    komentarzem jakiegoś policmajstra z dRogówki, na ten temat i w żadnym
    nie było jednoznacznej odpowiedzi... zawsze: "zależy ile ma długości"
    -pas włączająco-zjeżdżający, np. dla węzłów typu 'koniczynka'- "jak
    leży" -jezdnie/znaki względem siebie- "tej konkretnej sytuacji" itd.
    itp.) i zapewne w razie stłuczki finał byłby w sądzie (tak samo jak w
    przypadku ronda pod Spodkiem -o co już kiedyś tutaj toczyła się zajadła
    dyskusja ;) ).

    Pozdrawiam!
    /Ramok