  • 1. Data: 2010-01-05 10:36:48
    Temat: Z cyklu kto ma pierwszeństwo
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Witam,

    Sytuacja jak na obrazku:
    http://img81.imageshack.us/img81/8656/beztytuutc.png

    I teraz - pomijając wszystko inne, jak się ma sytuacja z pierwszeństwem
    zjazdu z tego przesmyku, bo często zdarza mi się stać tak i można zgłupieć.

    Pozdrawiam
    tp

  • 2. Data: 2010-01-05 10:49:20
    Temat: Re: Z cyklu kto ma pierwszeństwo
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 05 Jan 2010 10:36:48 +0100, osobnik zwany tp wystukał:

> [...]
    >
    > I teraz - pomijając wszystko inne, jak się ma sytuacja z pierwszeństwem
    > zjazdu z tego przesmyku, bo często zdarza mi się stać tak i można

    jeżeli jest tak jak narysowałeś, czyli bez znaków, to pierwsdzeństwo mają
    jadący z dołu, którzy ustępują potem pierwszeństwa jadącym górną nitką z
    prawa na lewo

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2010-01-05 10:55:24
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "masti" <g...@t...hell> napisał

    > jeżeli jest tak jak narysowałeś, czyli bez znaków, to pierwsdzeństwo mają
    > jadący z dołu, którzy ustępują potem pierwszeństwa jadącym górną nitką z
    > prawa na lewo

    tak, zapomniałem o znakach, droga pozioma jest z pierwszeństwem. Chodzi mi o
    kolejność, w jakiej powinny wjeżdżać na drogę poziomą samochody, które
    ustawią się koło siebie, bo jest na to miejsce.

    Pozdrawiam
    tp

  • 4. Data: 2010-01-05 11:11:33
    Od: "mszyma" <mszyma@no_spam.gazeta.pl>

    Witam,
    Użytkownik "tp" <t...@p...fm> napisał w wiadomości
    > tak, zapomniałem o znakach, droga pozioma jest z pierwszeństwem. Chodzi mi
    > o kolejność, w jakiej powinny wjeżdżać na drogę poziomą samochody, które
    > ustawią się koło siebie, bo jest na to miejsce.
    No to zawracający jedzie pierwszy - z dwóh powodów
    i był na pierwszeństwie i jest niejako "pierwszy w kolejności"

    A dwaj z podporządkowanej - jak dla mnie
    to w kolejności "od lewej" powinni się rozjeżdżać.

    Niby środkowy ma prawego z prawej - ale to jakieś nienaturalne by było.
    Gdyby się "starli" bokami - to broniłbym,
    że skoro dwa auta w dwupasową drogę wjeżdżały -
    - to każdy powinien "na swój" pas trafić
    i ten z prawej byłby "winien" -
    - choć " " daję z braku 100% pewności.
    Pozdrawiam,
    Marek mszyma Szymański

  • 5. Data: 2010-01-05 11:13:30
    Od: "mszyma" <mszyma@no_spam.gazeta.pl>

    Witam,
    POPRAWKA ortografa :(

> [...]
    > o kolejność, w jakiej powinny wjeżdżać na drogę poziomą samochody, które
    > ustawią się koło siebie, bo jest na to miejsce.
    No to zawracający jedzie pierwszy - z dwóch powodów

  • 6. Data: 2010-01-05 11:28:18
    Od: "Gucio" <r...@o...pl>

    > No to zawracający jedzie pierwszy - z

    błąd - jedzie ostatni bo zawraca wiec puszcza wszystko :)

    > A dwaj z podporządkowanej - jak dla mnie
    > to w kolejności "od lewej" powinni się rozjeżdżać.>

    I tu tez bład bo rozjeżdzają sie od prawego bo puszczasz z prawej :)
    a i dla tego że promień skretu nie pozwala tym z lewej sie przepchac

    Wiem bo codziennie rano jestem jednym z tych na tym z podporzadku wiec mam
    praktykę :P

  • 7. Data: 2010-01-05 11:49:30
    Od: "mszyma" <mszyma@no_spam.gazeta.pl>

    Kolego

    Użytkownik "Gucio" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

    > błąd - jedzie ostatni bo zawraca wiec puszcza wszystko :)
    KIEDYŚ - zawracający puszczał tego z podporządkowanej Z LEWEJ - którego
    prawą stroną mijał PO zawróceniu niejako - ale to parę lat temu uległo
    zmianie - i obecnie jak miał pierwszeństwo - to ma je do końca manewru.
    Więc jeśli błąd - to Twój chyba.

    > I tu tez bład bo rozjeżdzają sie od prawego bo puszczasz z prawej :)
    > a i dla tego że promień skretu nie pozwala tym z lewej sie przepchac
    A skąd wiesz - jaki promień skrętu ma który samochód?
    Dlaczego od własności technicznych auta ma zależeć pierwszeństwo?
    Ironizuję - ale jakoś mnie nie przekonałeś...
    > Wiem bo codziennie rano jestem jednym z tych na tym z podporzadku wiec
    > mam praktykę :P
    A już na pewno nie przekonuje mnie fakt,
    że tak ma być - bo Tobie pasuje się wciskać.
    Ale mój " " pozostaje - jest wszak wiele sytuacji
    których nie dopasujesz IDEALNIE do litery przepisów.
    Pozdrawiam,
    mszyma

  • 8. Data: 2010-01-05 12:51:48
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    W dniu 2010-01-05 10:36, tp pisze:
> [...]
    > zjazdu z tego przesmyku, bo często zdarza mi się stać tak i można zgłupieć.

    A tak sie zastanawiam... Skoro "z dolu" leci jeden pas w gore to nie
    powinno byc tak, ze na droge poprzeczna wjezdza JEDNO auto do
    lewoskretu, a nie dwa ustawiajace sie kolo siebie? Tam na srodku - na
    wysokosci pasa zielenii - sa dwa pasy ruchu czy cos? No chyba, ze
    wytworzyl sie "naturalny" pas ruchu bo bylo miejsce :)

    --
    jarek

  • 9. Data: 2010-01-05 13:28:36
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Jarek Pudelko" <j...@b...ceti.pl> napisał

> [...]
    > zielenii - sa dwa pasy ruchu czy cos? No chyba, ze wytworzyl sie
    > "naturalny" pas ruchu bo bylo miejsce :)

    to jest bardzo szeroki rozjazd, więc dla mnie logiczne wydaje się, że aż
    szkoda było by z niego niekorzystać, ponadto widzę, jak "elki" raz skręcają
    zaraz przy krawędzie, a czasem "normalnie" czyli z zachowaniem ładnego
    łukowatego toru jazdy.

    Zgłupieć można, gdy jeździ się tamtędy codziennie i średnio co drugi dzień
    jeździ się różnie i zawsze ktoś wymachuje rękami albo trąbi.

    Pozdrawiam
    tp

  • 10. Data: 2010-01-05 14:30:39
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "mszyma" <mszyma@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stroną mijał PO zawróceniu niejako - ale to parę lat temu uległo zmianie - i
    > obecnie jak miał pierwszeństwo - to ma je do końca manewru.
    A co powiesz na sytuację, gdy te dwa samochody po prawej stoją sobie od
    dłuższego czasu, a następnie nadjeżdża ten zawracający?
    Przepis o którym mówisz dotyczy sytuacji gdy samochody wyjeżdżają z
    podporządkowanej. Mają znak ustąp pierwszeństwa i ustępują również tym
    zawracającym. Jeżeli znaleźli się na skrzyżowaniu wcześniej to teoretycznie ten
    zawracający powinien czekać na zwolnienie miejsca. Skoro jednak nieformalnie
    wszyscy stoją tam obok siebie, to kulturalnie by było aby odjechali w takiej
    kolejności w jakiej przyjechali. Jednak najmniej kolizyjnym rozwiazaniem jest
    ostrożne ruszanie, tak aby wszyscy ustawili się w rzędzie jeden za drugim w
    takiej kolejności jak stali.
    Na zasadę nadjeżdżającego z prawej lepiej tu nie liczyć - może to się otrzeć o
    wyprzedzanie na skrzyżowaniu, szczególnie gdy samochody po lewej pojawiły się
    pierwsze.

    Pozdrawiam
    Wojtek