  • 21. Data: 2010-05-14 08:54:44
    Temat: Re: Z cyklu głupich pytań - jak wytrzymałe jest sprzęgło?
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 13 May 2010 07:40:36 -0700 (PDT), Jarek P. wrote:
    >Dobra, panowie, dzięki za opinię, wiem już, że nie jest to błahostka.
    >Awanturę będę próbował zrobić, ale mam przeczucie, że niewiele uda mi
    >się po fakcie załatwić, powiedzcie mi natomiast, czy po takiej akcji
    >sprzęgła po prostu jest _trochę_ mniej, czy ono jest już raczej po
    >prostu do wymiany?

    Nie ocenisz. Generalnie troche mniej, ale ile troche w tym konkretnym
    przypadku to nie wiesz.
    A zobaczenie ile tanie nie jest, nie ustalisz ile bylo wczesniej
    zuzyte, a jak juz masz rozebrane to warto od razu tarcze wymienic.

    No chyba ze akurat jest tam jakas dogodna dziura do obserwacji.

    >Zakleszczone były szczęki na tyle, więc przeguby akurat po dupie nie
    >dostały (o ile dobrze rozumiem temat przegubów).

    No, musialy przeniesc cale tarcie z tylnych opon. Czyli powiedzmy nie
    50kG ale z 500.
    Przy czym przy "dynamicznym ruszaniu" tez sa spore sily.

    J.

  • 22. Data: 2010-05-14 09:49:18
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    J.F. pisze:

    > No, musialy przeniesc cale tarcie z tylnych opon. Czyli powiedzmy nie
    > 50kG ale z 500.

    Czyli tak jak przy mocnym hamowaniu?

    > Przy czym przy "dynamicznym ruszaniu" tez sa spore sily.

    No właśnie - siły też na granicy przyczepności. Ale przecież zawieszenie
    musi wytrzymać to setki razy, tysiące nawet.

  • 23. Data: 2010-05-14 10:03:52
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    J.F. pisze:

> [...]
    > A zobaczenie ile tanie nie jest, nie ustalisz ile bylo wczesniej
    > zuzyte, a jak juz masz rozebrane to warto od razu tarcze wymienic.

    Mniej jak mniej, ale czy jest przypalone to juz ocenisz.
    Jednak tanie to nie bedzie jak juz zauwazyles bo skrzynie trzeba wyciagnac.
    A tak to tylko po tym jak wysoko bierze mozna cos tam ocenic, pod
    warunkiem, ze wie sie jak bralo wczesniej.

    --
    Karolek

  • 24. Data: 2010-05-14 13:08:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury>

    > Czyli tak jak przy mocnym hamowaniu?

    Ale przy mocnym hamowaniu przeguby nie sa obciazone, chyba ze to
    jakis wynalazek.

    Co najwyzej jak sie pomylisz i zamiast V wrzucisz I-ke ..

    > No właśnie - siły też na granicy przyczepności. Ale przecież
    > zawieszenie
    > musi wytrzymać to setki razy, tysiące nawet.

    No niekoniecznie - wiadomo ze kto ostro jezdzi ten duzo wydaje.
    [nie dotyczy sierry].

    J.

  • 25. Data: 2010-05-14 14:19:30
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "kml" <A...@g...lp> wrote in message
    > Użytkownik "Jarek P." <j...@g...com> napisał w wiadomości

    > Gdyby to był mój samochód to _natychmiast_ wysłałbym moje uwagi do serwisu
    > na piśmie, za potwierdzeniem odebrania. Nawet jeżeli samochód wygląda ok w
    > tej chwili, to warto mieć jakiekolwiek zabezpieczenie na przyszłość.

    I co zamierzałbyś zrobić z tymi uwagami i potwierdzeniem ich wysłania???
    Jakie to "zabezpieczenie"?

    Niemożliwe... :-)

  • 26. Data: 2010-05-14 14:32:01
    Od: "Jarek P." <j...@g...com>

    Skodę właśnie odebrałem.
    Oczywiście kłótnie niewiele dały, powiedziano mi, że nie było innej
    możliwości, a poza tym nic się nie stało, sprzęgło jest dobre, smród,
    który żona czuła to na pewno nie było sprzęgło, tylko hamulce
    (hehe...), skasowano mnie za holowanie, za naprawę i za "zestawy
    montażowe do hamulców", razem 500zł. Twierdzili, że poza tym jest
    wszystko OK.

    W każdym razie - przejechałem nim z tego serwisu do pracy i pierwsze
    spostrzeżenia: samochód jeździ jak jeździł, sprzęgło - na ile moge
    stwierdzić (jak pisałem, nie jeździłem wcześniej tym samochodem, po
    przyprowadzeniu od sprzedawcy stał pod blokiem) nie łapie jakoś
    zauważalnie wyżej niż normalnie, nic też przy jego zwalnianiu nie
    piszczy, nie zauważam żadnych uślizgów ani nic takiego.

    Jednak nie podobają mi się dwa objawy:
    - przy lekkim hamowaniu słychać oraz czuć pod pedałem hamulca
    delikatny hurgot. Czy to tylko objaw okładzin, które dostały po dupie
    i muszą się od nowa ułożyć, czy objaw ich zarżnięcia? (nie było tego
    wcześniej)
    - przy spokojnej jeździe na niskich obrotach, z niedużą prędkością
    wsłuchując się w odgłosy słyszę bardzo delikatne, takie raczej basowe
    hurgotanie gdzieś z silnika. Tu już nie mogę na 100% stwierdzić, że
    tego wcześniej nie było, co prawda kupując w ten samochód, w pracę
    silnika też się uważnie wsłuchiwałem i było ok, ale wtedy jechałem
    nieco szybciej, a teraz zwróciłem na ten hurgot uwagę jadąc w korku,
    bez radia, niska prędkość, niskie obroty, czyli cisza w samochodzie, a
    ja usilnie doszukiwałem się złych objawów.
    Czy zakatowanie sprzęgła może się objawiać takimi odgłosami?

    J.

  • 27. Data: 2010-05-14 16:39:28
    Od: MZ <"mcold0[wyt]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-05-14 14:32, Jarek P. pisze:

> [...]
    > wsłuchując się w odgłosy słyszę bardzo delikatne, takie raczej basowe
    > hurgotanie gdzieś z silnika. Tu już nie mogę na 100% stwierdzić, że

    Porównaj sobie dźwięki przy wciśniętym i wyciśniętym sprzęgle. Możliwe
    że docisk/tarcza dostała w kość i właśnie szykuje się do rozpadnięcia.
    Za zamierzchłych czasów posiadania FSO 125p pamiętam jak raz chciałem
    się popisać i "przypalić gumę" i coś chrupnęło, silnik właśnie tak
    dziwnie zaczął pracować (dźwięk szurania) a po kilometrze auto stanęło.
    Diagnoza po rozmontowaniu skrzyni - rozleciała się tarcza.
    No i standardowa procedura: po kolei biegi od 3 do 5 i puszczasz
    sprzęgło patrząc jak się zachowuje.
    --
    MZ

  • 28. Data: 2010-05-14 23:47:42
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Maverick pisze:

    > 200m "wlokąc" tylne kola - a pozniej opony do wymiany ...

    bez cudow - predkosci 10 na godzine i to jeszcze w lekkiej Fabii ?

    Chyba ze to F1-abia.

    > Lepiej zdjac kolo i uzyc mlotka - szczeki puszcza - i mozna jechac.

    Moze i lepiej, ale trzeba zdejmowac kola, poza tym jak juz chcemy byc
    tacy technicznie kulturalni patenciarze to: kawal mosiadzu, duzy mlot i
    walimy w felge - bez zdejmowania.

    KJ

  • 29. Data: 2010-05-14 23:50:12
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    Jarek P. pisze:

    > Góra 20 metrów dalej na wprost była ściana budynku. Po bokach inne auta.
    > Jedyny mozliwy kierunek był wstecz, a jak się jedzie do tyłu z
    > zaciągniętym wstecznym chyba nie muszę mówić...

    Jak rowno trzymaja obie szczeki to pojedzie na wprost.

    KJ

  • 30. Data: 2010-05-14 23:51:24
    Od: mw <m...@g...com>

    [...]
    Lekko w temacie, nie prosciej by bylo lewarek wyciagnac zdjac kolo
    wziac mlotek kawalek deski, i przy*dolic mlotkiem poprzez deske?

    Panowie samochodziaze co o tym sadzice?