  • Data: 2018-06-18 20:46:17
    Temat: Re: Z cyklu czyja wina
    Od: mk4 <m...@d...nul> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-06-18 14:26, j...@g...com wrote:

    > Ja być może tak jak i Ty staram się w zabudowanym nie przekraczać 50 km/h ponad
    limit, wiec częściej wyprzedzam niż jestem wyprzedzany, ale w sporze miedzy dwojgiem
    łamiących przepisy czyli: jeden jedzie przepisowo lewym pasem, a drugi dogania go
    jadąc z nadmierną wzgl. przepisów prędkością - będę bronić tego pierwszego. Ogólnie
    w komentarzach pod artykułami dot wypadków (głownie na autostradach) obwinia się
    czasem osoby jadące (wyprzedzające) lewym pasem z prędkościami 100-120 km/h, a
    przecież przyczyna wypadku to nadmierna prędkość wariata przyspawanego do lewego pasa
    przy 200 km/h.

    Nie do konca. Wina jest tego, który mial obowiązek sie upewnić a tego
    nie zrobił.

    Zwykle tlumaczenie jest, że:

    a) nie myślał, że
    b) nie przypuszczał, że
    c) nie zakładał, że
    d) nie spodziewał się, że
    e) myślał, że
    f) przypuszczał, że
    g) zakładał, że
    i) spodziewał się, że

    Tylko po co to wszystko? Jest jasne - masz sie upewnić, że mozesz coś
    zrobić. Nie należy, przypuszczac, zakładac, myslec...

    Trzeba się upewnić!

    --
    mk4