  • 1. Data: 2013-04-30 23:48:01
    Temat: Re: Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 May 2013 00:12:45 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Chcialbym sobie cos podobnego zrealizowac we wlasnym zakresie.
    >
    > Z numeru A lacze sie z numerem B (B to zwykly numer GSM; polaczenie miedzy A
    > i B jest bezplatne), po podaniu kodu "pin" / zabezpieczajacego mam mozliwosc
    > wyjscia na inne numery (poprzez B)..
    >
    > Czy cos takiego mozna zrealizowac w prosty sposob? Co wykorzystac? jakis
    > telefon z androidem?

    Większość operatorów voip to umożliwia. Wystarczy doczytać manual.
    Nie trzeba żadnego softu, tylko telefon. Nawet Nokia 3310

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 2. Data: 2013-05-01 00:12:45
    Od: "Piotrek" <p...@s...mowimy.nie>

    ... czegos takiego jak jest u operatorow VOIP:

    majac zdefiniowane bezplatne polaczenie z numerem stacjonarnym, lacze sie z
    bramka (np. Fritz (wdzwniam sie)), po podaniu kodu zabezpieczajacego mam
    mozliwosc polaczenia po VOIP z calym swiatem

[...]

    Jaki soft mozecie polecic?

    Inne rozwiazania mile widziane.

    Pozdrawiam
    Piotr

    ps: chcialbym uniknac rozwiazania w stylu: prosty serwerek i modem GSM
    (slaba jakosc polaczen przez modem).

  • 3. Data: 2013-05-01 09:23:07
    Od: "Piotrek" <p...@s...mowimy.nie>

> [...]
    >
    > --
    > Pozdrowienia, Waldek Godel
    > Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.

    Waldku, nie wiem czy mnie dobrze zrozumiales - moim zamiarem jest
    wyeliminowanie operatora voip.

    Np. mam karte SIM (numer YYY-YYY-YYY) na ktorej co miesiac jest 2000 minut
    do wykorzystania. Taka karte chcialby wlozyc "do czegos" co bedzie robilo
    powiedzmy za "serwer".

    Chcialbym ze swojej komorki zadzwonic na YYY-YYY-YYY, po polaczeniu z tym
    numerem YYY-YYY-YYY podac kod zabezpieczajacy i moc wyjsc dalej w Polske.

    -----------------------------

    Pare miesiecy temu testowalem mini rozwiazanie z wykorzystaniem modemu gsm
    (odblokowana funkcja voice call) i jakosc polaczenia przez modem byla ...
    kiepska (chyba, ze cos nie dopracowalem).

    "Wiec" w powyzszym rozwiazaniu chcialbym zastosowac jakis telefon?

    Google nie wyrzuca niczego ciekawego, chyba ze zadaje zle pytania.

  • 4. Data: 2013-05-01 12:19:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 May 2013 09:23:07 +0200, Piotrek napisał(a):
> [...]
    > numerem YYY-YYY-YYY podac kod zabezpieczajacy i moc wyjsc dalej w Polske.

    Z Polski, z zagranicy, przez VoIP, dla wielu osob ?

    bo tak jak napisales, to:
    a) drugi telefon lub dual i wozic karte ze soba.

    b) jak ze swojej komorki zadzwonisz ... to minuty leca. Bezplatnie w
    sieci czy co ?

    c) jak zadzwonisz do numeru YYY ... to trudno z niego wyjsc na
    zewnatrz. Polaczenie konferencyjne ?

    d) biorac pod uwage b i c .. przydaloby sie tak, ze wysylasz
    informacje do tamtego telefonu, a on zestawia polaczenie konferencyjne
    z toba i zadanym numerem. Gotowych rozwiazan chyba na to nie ma, ale
    wydaje sie mozliwe.

    e) bramki gsm-centralka telefoniczna sa, gdyby o to chodzilo.

    J.

  • 5. Data: 2013-05-01 12:55:03
    Od: "Piotrek" <p...@s...mowimy.nie>

    > Z Polski, z zagranicy, przez VoIP, dla wielu osob ?

    nie ruszamy tematu VOIP; teren dzialania polska.
    Chce cos takiego zrobic dla rodziny.

    > bo tak jak napisales, to:
    > a) drugi telefon lub dual i wozic karte ze soba.

    odpada dual z w/w powodu - chcialbym aby rodzinka korzystala z takiego
    rozwiazania.

    > b) jak ze swojej komorki zadzwonisz ... to minuty leca. Bezplatnie w sieci
    > czy co ?

    Pisalem przeciez o tym, ze u siebie mam powiedzmy bezplatne polaczenie z
    innym jednym numerem GSM, np. do YYY-YYY-YYY - na tym numerze mam 2000 minut
    ktorych nie wykorzystuje sam, wiec dobrze byloby gdyby rodzinka mogla
    skorzystac.

    > c) jak zadzwonisz do numeru YYY ... to trudno z niego wyjsc na zewnatrz.
    > Polaczenie konferencyjne ?

    myslalem, ze jest (juz) moze jakies specjalne oprogramowania na komorke dla
    windows phone, androida....;

> [...]
    > tamtego telefonu, a on zestawia polaczenie konferencyjne z toba i zadanym
    > numerem. Gotowych rozwiazan chyba na to nie ma, ale wydaje sie mozliwe.

    o polaczeniu konferencyjnym nie pomyslalem. Zorientuje sie w temacie.

    > e) bramki gsm-centralka telefoniczna sa, gdyby o to chodzilo.

    to ma byc proste rozwiazanie, do zastosowan czysto domowych.

    Kolega pare latemu mial juz zrobione podobne rozwiazanie, ale on korzystal z
    operatora voip i bramki fritz; do bramki przypisal nr stacjonarny;
    komorka -> nr stacjonarny w bramce = bezplatne polaczenie; wdzwnial sie we
    fritza, wklepywal pin code i wtedy juz po voip laczyl sie z calym swiatem za
    grosze (zdaje sie korzystal z voipdiscount.com). Tyle, ze musial placic za
    polaczenia.

    A ja mam bezplatne minuty na karcie SIM, to chcialbynm je wykorzystac do w/w
    celu.

    Zapewne moglbym cos takiego zrobic z nowym modelem bramki fritz, ale
    musialbym do polaczen wykorzystac modem gsm wpiety do portu USB. Raz, ze
    bramka jest droga; dwa, ze testowalem nieco wczesniej inne rozwiazanie
    (komputer PC + modem gsm) i jakosc polaczenia z wykorzystaniem odblokowanej
    funkcji "voice call" byla slaba. Moze czegos nie dopracowalem, ale sie nieco
    zniechecilem.

    Nie mam mozliwosci pozyczenia nowego modelu fritza zeby potestowac jakosc
    polaczen z wykorzystaniem modemu 3g. Stad pomysl zaprzegniecia do pracy
    smartfona czy czegos tam.

  • 7. Data: 2013-05-01 12:57:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 May 2013 12:55:03 +0200, Piotrek napisał(a):

    > nie ruszamy tematu VOIP; teren dzialania polska.
    > Chce cos takiego zrobic dla rodziny.

    Tak czy owak potrzebujesz centralkę telefoniczną. I więcej niż jedną linię
    (bo na jedną musisz dzwonić, drugą wyjść)

  • 6. Data: 2013-05-01 12:57:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

> [...]

    > numerem YYY-YYY-YYY podac kod zabezpieczajacy i moc wyjsc dalej w Polske.

    Więc i tak potrzebujesz centralę, powiedzmy Asteriska, z odpowiednią
    konfiguracją. -> alt.pl.voip

  • 8. Data: 2013-05-01 13:20:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    > odpada dual z w/w powodu - chcialbym aby rodzinka korzystala z takiego
    > rozwiazania.

    A ta karta to jakiego operatora ? Jak w Erze, to mozna zrobic tandem
    :-)

    > myslalem, ze jest (juz) moze jakies specjalne oprogramowania na komorke dla
    > windows phone, androida....;

    Watpie, bo to raczej na poziomie sieci. GSM przewidziany jest do
    jednej rozmowy naraz. No chyba ze UMTS potrafi cos wiecej.

    > to ma byc proste rozwiazanie, do zastosowan czysto domowych.

    I w zasadzie takim pozostaje.

> [...]
    > fritza, wklepywal pin code i wtedy juz po voip laczyl sie z calym swiatem za
    > grosze (zdaje sie korzystal z voipdiscount.com).

    Tylko ze to wymaga dwoch kanalow rozmownych naraz. I znow wracamy do
    bramki lub voip.

    > Zapewne moglbym cos takiego zrobic z nowym modelem bramki fritz, ale
    > musialbym do polaczen wykorzystac modem gsm wpiety do portu USB.

    Nie wiem czy te modemy fonie transmituja ... mysle ze nie.

    Jest fritz LTE, karte sie wsadza do srodka, ale droga zabawka i nie
    obiecuje ze zadziala i ze w ogole fonie obsluguje.

    J.

  • 9. Data: 2013-05-01 16:09:03
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Wed, 1 May 2013 16:48:29 +0200, Piotrek napisał(a):

    > myslalem ze jest cos prostego dla windows phone badz androida badz na inny
    > system operacyjny.

    Ale co na windows phone? Postawisz tam telefon dodatkowy? Jak sobie to
    wyobrażasz? Co ci odbierze połączenie, zautoryzuje i zestawi nowe?

  • 10. Data: 2013-05-01 16:48:29
    Od: "Piotrek" <p...@s...mowimy.nie>

> [...]
    >
    > --
    > Pozdrowienia, Waldek Godel
    > Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.

    czyli prawdopodobnie bedzie to z wykorzystaniem modemu 3g :/