eGospodarka.plGrupypl.misc.telefonia.gsmZ cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob... › Re: Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
    From: "Piotrek" <p...@s...mowimy.nie>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Z cyklu...: Czy jest mozliwosc zrobienia w prosty sposob...
    Date: Wed, 1 May 2013 12:55:03 +0200

    > Z Polski, z zagranicy, przez VoIP, dla wielu osob ?

    nie ruszamy tematu VOIP; teren dzialania polska.
    Chce cos takiego zrobic dla rodziny.

    > bo tak jak napisales, to:
    > a) drugi telefon lub dual i wozic karte ze soba.

    odpada dual z w/w powodu - chcialbym aby rodzinka korzystala z takiego
    rozwiazania.

    > b) jak ze swojej komorki zadzwonisz ... to minuty leca. Bezplatnie w sieci
    > czy co ?

    Pisalem przeciez o tym, ze u siebie mam powiedzmy bezplatne polaczenie z
    innym jednym numerem GSM, np. do YYY-YYY-YYY - na tym numerze mam 2000 minut
    ktorych nie wykorzystuje sam, wiec dobrze byloby gdyby rodzinka mogla
    skorzystac.

    > c) jak zadzwonisz do numeru YYY ... to trudno z niego wyjsc na zewnatrz.
    > Polaczenie konferencyjne ?

    myslalem, ze jest (juz) moze jakies specjalne oprogramowania na komorke dla
    windows phone, androida....;

    > d) biorac pod uwage b i c .. przydaloby sie tak, ze wysylasz informacje do
    > tamtego telefonu, a on zestawia polaczenie konferencyjne z toba i zadanym
    > numerem. Gotowych rozwiazan chyba na to nie ma, ale wydaje sie mozliwe.

    o polaczeniu konferencyjnym nie pomyslalem. Zorientuje sie w temacie.

    > e) bramki gsm-centralka telefoniczna sa, gdyby o to chodzilo.

    to ma byc proste rozwiazanie, do zastosowan czysto domowych.

    Kolega pare latemu mial juz zrobione podobne rozwiazanie, ale on korzystal z
    operatora voip i bramki fritz; do bramki przypisal nr stacjonarny;
    komorka -> nr stacjonarny w bramce = bezplatne polaczenie; wdzwnial sie we
    fritza, wklepywal pin code i wtedy juz po voip laczyl sie z calym swiatem za
    grosze (zdaje sie korzystal z voipdiscount.com). Tyle, ze musial placic za
    polaczenia.

    A ja mam bezplatne minuty na karcie SIM, to chcialbynm je wykorzystac do w/w
    celu.

    Zapewne moglbym cos takiego zrobic z nowym modelem bramki fritz, ale
    musialbym do polaczen wykorzystac modem gsm wpiety do portu USB. Raz, ze
    bramka jest droga; dwa, ze testowalem nieco wczesniej inne rozwiazanie
    (komputer PC + modem gsm) i jakosc polaczenia z wykorzystaniem odblokowanej
    funkcji "voice call" byla slaba. Moze czegos nie dopracowalem, ale sie nieco
    zniechecilem.

    Nie mam mozliwosci pozyczenia nowego modelu fritza zeby potestowac jakosc
    polaczen z wykorzystaniem modemu 3g. Stad pomysl zaprzegniecia do pracy
    smartfona czy czegos tam.