  • 51. Data: 2010-01-03 14:22:49
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > opony letnie
    > a te- na śniegu wielokrotnie zachowują się tragicznie...

    No właśnie pierwszy sezon nie mając opon zimowych (jeżdżę ogólnie 6 lat)
    stwierdzam że nie tak tragicznie, w zasadzie to nawet nie strasznie, tak
    całkiem normalnie, ślisko się robi jak jest lód, gdy występuje śnieg/błoto
    pośniegowe jazda zgodnie z przepisami nie sprawia jakichkolwiek problemów.
    Po opisach tego typu w necie oczekiwałem czegoś zgoła innego, nie planowałem
    w ogóle używać samochodu jak posypie konkretnie (czyli jak teraz),
    ewentualnie tylko w weekendy do pobliskiego marketu. Ale okoliczności
    wymusiły konieczność jeżdżenia to tu to tam i stąd moje zdziwnie że się da.
    Dziś byłem na działce pod Wyszkowem, pojechałem, wróciłem, opowiem w pracy,
    zostanę półbogiem i mistrzem kierownicy. :-). No chyba że moje letnie to
    opony mało letnie Continentale ContiPremiumContact 205/55/r16 ujeżdżane
    przez Lagunę II, 120hp. Z Abs (nie terkocze za często), lecz bez ESP.
    No i na koniec podkreślam ,że jestem 100% zwolennikiem opon zimowych, dla
    jasności, na przyszły sezon jak nic będe miał jakieś konkretne oponki.

  • 52. Data: 2010-01-03 14:27:19
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    ksoniek pisze:

    > no masz racje brak mi argumentów, ale za to ty masz ich tyle że tylko
    > obrażać innych potrafisz

    Jestes durniem i to nie jest obraza, tylko stwierdzenie faktu.

    > Przykre

    Ano przykre, ze tylu glupcow mamy dookola.
    Palcem Ci mozna wytknac bledy, a ty i tak sie do nich nie przyznasz.

    --
    Karolek

  • 53. Data: 2010-01-03 14:45:59
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    fajnefele pisze:

    > No wła?nie pierwszy sezon nie majšc opon zimowych (jeżdżę ogólnie 6 lat)

    OT: zrób coś ze swoim kodowaniem, bo nie idzie czytać tego co piszesz i
    cytujesz.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    [WRC] GG:291246/skype:kenickie_PL | "Motocykl czy samochód powinien być

  • 54. Data: 2010-01-03 15:12:15
    Od: "fajnefele" <f...@g...pl>

    > OT: zrób coś ze swoim kodowaniem, bo nie idzie czytać tego co piszesz i
    > cytujesz.

    Raz pisze jest dobrze, az tu nagle zle, hmm.

  • 55. Data: 2010-01-03 15:13:49
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <mójnick@box43.pl>

    fajnefele pisze:

    > Raz pisze jest dobrze, az tu nagle zle, hmm.

    Połataj mocniej OE. Albo zainstaluj i skonfiguruj coś innego, np.
    głupiego Thunderbirda.

  • 56. Data: 2010-01-03 16:27:01
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Artur Maśląg wrote:
> [...]

    ale jak wczoraj postałem jedną zmiane świateł bo jeden pan nie mógł ruszyć
    ze skrzyżowania to jednak o czymś to świadczy
    tu chodzi o to by czasem ruszyć ze skrzyżowania

    > 10/10. Opony zimowe + ABS + XXX zapewnią ci nieśmiertelność.

    nikt tak nie twierdzi
    ale opony zimowe mogą uchronić przed wieloma niepotrzebnymi problemami

    > sprawa, że z zimówkami też jest różnie na mokrych nawierzchniach
    > (o które nietrudno), a ludzie rzadko się decydują na coś lepszego,
    > tylko zakładają najtańsze, ponieważ w telewizji powiedzieli, że
    > teraz lepsza najgorsza zimówka niż jakakolwiek inna. Tymczasem
    > sporo opon wielosezonowych lepiej się sprawuje w tych warunkach
    > niż tanie zimówki.

    ale zarazem te wielosezonowe są problematyczne latem
    gdy jedziemy na autostradzie 180km/h

    i dlatego wspomniałem wcześniej o tych przyspieszeniach
    po prostu - coś za coś
    jeśli ktoś jeździ delikatnie i spokojnie - to jak najbardziej mu te
    wielosezonowe wystarczą
    jak ktoś jeździ dynamiczniej - to okaże się że owa wielosezonówka może nie
    wystarczyć na rozgrzanym asfalcie

    w zeszłym roku specjalnie jeździłem przez 2 dni na letnich gumach w
    warunkach typowej zimy:
    -5 stopni, na bocznych uliczkach błoto, na głównych woda
    jeździło się tragicznie - musiałem zmniejszyć prędkość o dobre 20km/h
    oczywiście - wszędzie dojechałem - ale nie było zasp 20cm - tylko 5-10 cm
    śniegu
    w te dni świeciło słońce - bo gdyby padał śnieg byłoby tragicznie

    ja nikogo nie musze przekonywać - stać mnie na to by 2x w roku zapłacić 40
    zł za zmianę felg z wyważeniem
    koszt zakupu opon pomijam - bo zamiast szybszego zużycia po prostu jeżdżę
    przez dłuższy czas...
    uniwersalne zużywałyby się szybciej latem...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 57. Data: 2010-01-03 16:28:53
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    fajnefele wrote:

> [...]
    > zwolennikiem opon zimowych,
    > dla jasnoœci, na przyszły sezon jak nic będe miał jakieœ konkretne

    mam te same opony - mam te same wrażenia - rewelacja na śniegu
    ale miałem juz okazję jeździć na różnych oponach i tylko te nadawały się do
    jazdy po śniegu...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 58. Data: 2010-01-03 16:58:59
    Od: mw <m...@g...com>

    On 2 Sty, 21:27, "fajnefele" <f...@g...pl> wrote:
    [...]
    Trudno zaprzeczyć że zimówki dają trochę większy komfort podczas
    przebijania się przez błoto pośniegowe (polska metoda odśnieżania
    tylko prawego pasa autostrady rządzi).
    Oczywiście że się da jechać na letnich, ale nie należy twierdzić że są
    równie dobre jak zimówki.

  • 59. Data: 2010-01-03 17:19:19
    Od: mw <m...@g...com>

    On 2 Sty, 21:42, AW <s...@p...onet.pl> wrote:
    [...]
    > Napisano ci to trzy razy, ale chyba to zbyt
    > duży wysiłek umysłowy dla ciebie, żeby zrozumieć.
    > Czy ty w ogóle wiesz o jakim ciśnieniu mowa i
    > jak działa hamulec (nie wspomnę o ABS)?
    Jest minimalna siła obracająca koło która musi zaistnieć aby ABS w
    ogóle zadziałał, jeżeli jej nie ma, ABS nic nie robi.

  • 60. Data: 2010-01-03 18:12:31
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    zkruk [Lodz] pisze:
    (...)
    > ale jak wczoraj postałem jedną zmiane świateł bo jeden pan nie mógł
    > ruszyć ze skrzyżowania to jednak o czymś to świadczy
    > tu chodzi o to by czasem ruszyć ze skrzyżowania

    Świadczy to o tym, że warunki są gorsze i nie każdy w nich sobie radzi
    poprawnie. Nawet o tym zawalidrodze z Zakopianki nie mówili, że jechał
    na letnich (podobno był z Łodzi - przynajmniej takie miał tablice ;) ).

    > nikt tak nie twierdzi

    No jak nie, jak tak? Przecież nawet w tym gównianym "teście" tak jest.
    Tymczasem nawet w Szwecji na ma obowiązku używania opon zimowych
    - nie można jeździć tylko na typowych letnich, opony wielosezonowe
    jak najbardziej spełniają wymogi - ba, nawet można jeździć na letnich
    z łańcuchami :)

    > ale opony zimowe mogą uchronić przed wieloma niepotrzebnymi problemami

    Mogą, nie muszą, dyskusyjna jest potrzeba ich użycia w mieście itd.

    > ale zarazem te wielosezonowe są problematyczne latem
    > gdy jedziemy na autostradzie 180km/h

    Przy 180km/h? A gdzie tyle można jeździć? Znam w zasadzie tylko
    jeden kraj, w którym taka prędkość jest dopuszczalna, a twierdzenia
    o tej problematyczności nie mają miarodajnego potwierdzenia.
    Owszem, nieraz się o tym wspomina, tyle że w testach wychodzi to
    różnie. Kolejną kwestią jest fakt, że nikt nie karze ludziom na
    całorocznych gnać na krawędzi możliwości tych opon. Gdyby były
    z nimi kłopoty, to nikt by nie potwierdził tego indeksem prędkości
    H czy V i dodatkowo ceną. Mówimy o jeździe cywilnej, a nie
    zabawach na torze.

    > i dlatego wspomniałem wcześniej o tych przyspieszeniach
    > po prostu - coś za coś

    Nie ma to prostego przełożenia. Nawet w ramach opon sezonowych są
    spore różnice w zależności od warunków.

    > jeśli ktoś jeździ delikatnie i spokojnie - to jak najbardziej mu te
    > wielosezonowe wystarczą

    Większość ludzi jeździ właśnie delikatnie i spokojnie.

    > jak ktoś jeździ dynamiczniej - to okaże się że owa wielosezonówka może
    > nie wystarczyć na rozgrzanym asfalcie

    Jak ktoś chce sobie "dynamiczniej" pojeździć, to jego wybór. Nie może
    jednak ze swojego punktu oceniać innych, którzy jeżdżą normalnie.

> [...]
    > jeździło się tragicznie - musiałem zmniejszyć prędkość o dobre 20km/h
    > oczywiście - wszędzie dojechałem - ale nie było zasp 20cm - tylko 5-10

    Ekhem - to są warunki prawdziwej zimy? Ty chyba prawdziwej zimy nie
    widziałeś. To co opisujesz to normalne warunki po "większych" opadach
    w mieście i wcale nie trzeba do tego zmieniać opon na zimowe. Ba,
    nawet na tych złych letnich bez problemu człowiek się może poruszać.

    > w te dni świeciło słońce - bo gdyby padał śnieg byłoby tragicznie

    Wychodzi na to, że trzeba by mieć 15 rodzajów opon w zależności
    od warunków.

    > ja nikogo nie musze przekonywać - stać mnie na to by 2x w roku zapłacić
    > 40 zł za zmianę felg z wyważeniem

    Nie żartuj sobie - tu nie chodzi o jakieś 40PLN, tylko o zasadność
    stosowania pewnych rozwiązań.

    > koszt zakupu opon pomijam - bo zamiast szybszego zużycia po prostu
    > jeżdżę przez dłuższy czas...
    > uniwersalne zużywałyby się szybciej latem...

    Po raz kolejny pokazujesz, że wierzysz w jakieś teorie z bliżej
    niesprecyzowanych źródeł i próbujesz uogólniać jakby były prawdziwe.
    Podobnie wiele osób twierdzi, że zimówki latem szybciej się zużywają
    - pytanie ile szybciej, ponieważ z obserwacji własnych (jak i innych,
    którzy np. próbowali wykończyć zimówki latem) jakoś tego dramatycznie
    szybszego zużycia nie potwierdzam. Ja osobiście nie patrzę na czas
    eksploatacji, tylko na jej jakość i opony wymieniam wtedy, kiedy
    pogarszają się właściwości trakcyjne, a nie wtedy, gdy do znaczników
    docierają.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.