eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ archiwum - opony całoroczne a zimowe na śnieguRe: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Date: Sun, 03 Jan 2010 18:12:31 +0100
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 96
    Message-ID: <hhqj63$ce8$1@inews.gazeta.pl>
    References: <8...@4...com>
    <g...@4...com>
    <hhnh85$59m$1@inews.gazeta.pl>
    <m...@4...com>
    <hho556$jv6$1@inews.gazeta.pl> <hhoa8d$akt$1@inews.gazeta.pl>
    <hholrc$pos$1@nemesis.news.neostrada.pl> <hhomd2$rrf$1@inews.gazeta.pl>
    <hhoqvh$6j3$1@atlantis.news.neostrada.pl> <hhpuco$mq1$1@inews.gazeta.pl>
    <hhqdau$j7g$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: cyberdyne-t3.futrzak.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=windows-1250; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1262538755 12744 82.210.140.98 (3 Jan 2010 17:12:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 3 Jan 2010 17:12:35 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <hhqdau$j7g$1@inews.gazeta.pl>
    User-Agent: Thunderbird 2.0.0.23 (Windows/20090812)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2243717
    [ ukryj nagłówki ]

    zkruk [Lodz] pisze:
    (...)
    > ale jak wczoraj postałem jedną zmiane świateł bo jeden pan nie mógł
    > ruszyć ze skrzyżowania to jednak o czymś to świadczy
    > tu chodzi o to by czasem ruszyć ze skrzyżowania

    Świadczy to o tym, że warunki są gorsze i nie każdy w nich sobie radzi
    poprawnie. Nawet o tym zawalidrodze z Zakopianki nie mówili, że jechał
    na letnich (podobno był z Łodzi - przynajmniej takie miał tablice ;) ).

    >>> Czyli kupujemy poczucie pewności, wrażenie zwiększonego
    >>> bezpieczeństwa...
    >>
    >> 10/10. Opony zimowe + ABS + XXX zapewnią ci nieśmiertelność.
    >
    > nikt tak nie twierdzi

    No jak nie, jak tak? Przecież nawet w tym gównianym "teście" tak jest.
    Tymczasem nawet w Szwecji na ma obowiązku używania opon zimowych
    - nie można jeździć tylko na typowych letnich, opony wielosezonowe
    jak najbardziej spełniają wymogi - ba, nawet można jeździć na letnich
    z łańcuchami :)

    > ale opony zimowe mogą uchronić przed wieloma niepotrzebnymi problemami

    Mogą, nie muszą, dyskusyjna jest potrzeba ich użycia w mieście itd.

    > ale zarazem te wielosezonowe są problematyczne latem
    > gdy jedziemy na autostradzie 180km/h

    Przy 180km/h? A gdzie tyle można jeździć? Znam w zasadzie tylko
    jeden kraj, w którym taka prędkość jest dopuszczalna, a twierdzenia
    o tej problematyczności nie mają miarodajnego potwierdzenia.
    Owszem, nieraz się o tym wspomina, tyle że w testach wychodzi to
    różnie. Kolejną kwestią jest fakt, że nikt nie karze ludziom na
    całorocznych gnać na krawędzi możliwości tych opon. Gdyby były
    z nimi kłopoty, to nikt by nie potwierdził tego indeksem prędkości
    H czy V i dodatkowo ceną. Mówimy o jeździe cywilnej, a nie
    zabawach na torze.

    > i dlatego wspomniałem wcześniej o tych przyspieszeniach
    > po prostu - coś za coś

    Nie ma to prostego przełożenia. Nawet w ramach opon sezonowych są
    spore różnice w zależności od warunków.

    > jeśli ktoś jeździ delikatnie i spokojnie - to jak najbardziej mu te
    > wielosezonowe wystarczą

    Większość ludzi jeździ właśnie delikatnie i spokojnie.

    > jak ktoś jeździ dynamiczniej - to okaże się że owa wielosezonówka może
    > nie wystarczyć na rozgrzanym asfalcie

    Jak ktoś chce sobie "dynamiczniej" pojeździć, to jego wybór. Nie może
    jednak ze swojego punktu oceniać innych, którzy jeżdżą normalnie.

    > w zeszłym roku specjalnie jeździłem przez 2 dni na letnich gumach w
    > warunkach typowej zimy:
    > -5 stopni, na bocznych uliczkach błoto, na głównych woda
    > jeździło się tragicznie - musiałem zmniejszyć prędkość o dobre 20km/h
    > oczywiście - wszędzie dojechałem - ale nie było zasp 20cm - tylko 5-10
    > cm śniegu

    Ekhem - to są warunki prawdziwej zimy? Ty chyba prawdziwej zimy nie
    widziałeś. To co opisujesz to normalne warunki po "większych" opadach
    w mieście i wcale nie trzeba do tego zmieniać opon na zimowe. Ba,
    nawet na tych złych letnich bez problemu człowiek się może poruszać.

    > w te dni świeciło słońce - bo gdyby padał śnieg byłoby tragicznie

    Wychodzi na to, że trzeba by mieć 15 rodzajów opon w zależności
    od warunków.

    > ja nikogo nie musze przekonywać - stać mnie na to by 2x w roku zapłacić
    > 40 zł za zmianę felg z wyważeniem

    Nie żartuj sobie - tu nie chodzi o jakieś 40PLN, tylko o zasadność
    stosowania pewnych rozwiązań.

    > koszt zakupu opon pomijam - bo zamiast szybszego zużycia po prostu
    > jeżdżę przez dłuższy czas...
    > uniwersalne zużywałyby się szybciej latem...

    Po raz kolejny pokazujesz, że wierzysz w jakieś teorie z bliżej
    niesprecyzowanych źródeł i próbujesz uogólniać jakby były prawdziwe.
    Podobnie wiele osób twierdzi, że zimówki latem szybciej się zużywają
    - pytanie ile szybciej, ponieważ z obserwacji własnych (jak i innych,
    którzy np. próbowali wykończyć zimówki latem) jakoś tego dramatycznie
    szybszego zużycia nie potwierdzam. Ja osobiście nie patrzę na czas
    eksploatacji, tylko na jej jakość i opony wymieniam wtedy, kiedy
    pogarszają się właściwości trakcyjne, a nie wtedy, gdy do znaczników
    docierają.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: