-
161. Data: 2010-01-07 17:10:17
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>
Dnia Thu, 07 Jan 2010 15:56:07 +0100, r...@k...pl na pl.misc.samochody
napisał(a):
> Z tego samego co np. różne opony na obu osiach :).
Wykręcasz się. Napisałeś, że ręczny nie wyłączy ABS'u - a jednak wyłączy.
Teraz piszesz, że owszem tak, ale nie z powodu wykrycia ręcznego - a to
w takim razie napisz po imieniu dlaczego.
Tezą którą postawiłeś było to, że zaciągnięcie ręcznego nie wyłączy ABS'u -
owszem wyłączy - przyznaj się do pomyłki i tyle.
--
Marcin Stankiewicz [ a.k.a. motomouse ;-) ]
m.stankiewicz na pomarańczka [ czyli orange ].pl
"Największe zło to tolerować krzywdę. Każdy prowadzi jakąś kalkulację,
którą nazywamy nadzieją. Platon (właść. Arystokles, ok. 427 - 347 p.n.e.)"
-
162. Data: 2010-01-07 17:33:47
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Karolek <d...@o...pl>
r...@k...pl pisze:
> Wed, 06 Jan 2010 20:41:43 +0100, w <hi2p4v$1e8l$1@news.mm.pl>, Karolek
> <d...@o...pl> napisał(-a):
>
>>> Sprawdź przyszły miszczuniu F1 te swoje chore teoryjki zamiast dalej robić z
>>> siebie błazna.
>> LOL.
>> Tak sie sklada ze to sprawdzilem i w przeciwienstwie do ciebie nie zmyslam.
>
> Widać taki z ciebie kierownik hamulcowo zero-jedynkowy.
>
Co tam znowu wymysliles?
--
Karolek
-
163. Data: 2010-01-07 17:35:12
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Karolek <d...@o...pl>
Marcin Stankiewicz pisze:
> Dnia Thu, 07 Jan 2010 15:56:07 +0100, r...@k...pl na pl.misc.samochody
> napisał(a):
>
>> Z tego samego co np. różne opony na obu osiach :).
>
> Wykręcasz się. Napisałeś, że ręczny nie wyłączy ABS'u - a jednak wyłączy.
> Teraz piszesz, że owszem tak, ale nie z powodu wykrycia ręcznego - a to
> w takim razie napisz po imieniu dlaczego.
>
> Tezą którą postawiłeś było to, że zaciągnięcie ręcznego nie wyłączy ABS'u -
> owszem wyłączy - przyznaj się do pomyłki i tyle.
>
Ten glupek za daleko juz zabrnal i juz sie nie przyzna, ze zmysla.
--
Karolek
-
164. Data: 2010-01-07 18:29:12
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
Arek (G) w <news:hi4ttd$811$1@inews.gazeta.pl>:
> W dniu 2010-01-05 21:38, DoQ pisze:
>> Arek (G) pisze:
>>> Jeżeli przy wolnej jeździe po naciśnięciu hamulca koła się zatrzymają.
>>> To skąd abs ma wiedzieć czy faktycznie się zatrzymałeś, czy koła się
>>> ślizgają? No dobra skoro taki mądry to mógłby wyjrzeć przez okno, ale
>>> gdyby okna były zaparowane, to jak?
>> No ROTFL...programisci to z was raczej nie będą.
>> ABS nie ingeruje w uklad hamulcowy jesli predkosc samochodu spada
>> ponizej 7-10km/h. I w ten oto sposob, nadzwyczaj "skomplikowany"
>> algorytm widzi co sie dzieje za zaparowanym oknem.
> Dzięki za wyjaśnienie (LOL). Bo już bałem się, że u mnie ABS nie
> zadziała ze względu na przyciemniane szyby. Jeszcze raz dziękuje:)
A ja miałem wczoraj szyby zaśnieżone, tylko wizjerek na wyskości oczy
zrobiłem (taki handicap dla przyciemnianych szyb), wsiadłem, odpaliłem,
ruszyłem (lampka TCS pomrugała), rozpędziłem się do 20km/h, zatrzymałem (a
jakże ABS pieścił stopę, ruszyłem (lampka TCS pomrugała) i natychmiast
zahamowałem...
I owszem, ABS znowu popieścił stopę, a prędkość na pewno nie była wyższa niż
5km/h, więc chyba jednak ingeruje przy niskich prędkościach, niezależnie od
przejrzystości szyb
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
-
165. Data: 2010-01-07 20:46:02
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: DoQ <p...@g...com>
'Tom N' pisze:
> I owszem, ABS znowu popieścił stopę, a prędkość na pewno nie była wyższa niż
> 5km/h, więc chyba jednak ingeruje przy niskich prędkościach, niezależnie od
> przejrzystości szyb
Tia, bo precyzyjnie jestes w stanie okreslic czy jedziesz 5 czy 9km/h
siedzac za kierownica.
Pozdrawiam
Paweł
-
166. Data: 2010-01-07 20:46:24
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: DoQ <p...@g...com>
Arek (G) pisze:
> Dzięki za wyjaśnienie (LOL). Bo już bałem się, że u mnie ABS nie
> zadziała ze względu na przyciemniane szyby. Jeszcze raz dziękuje:)
Alez prosze, na zdrowie.
Pozdrawiam
Pawel
-
167. Data: 2010-01-07 21:00:54
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
DoQ w <news:hi5dqe$o9r$1@mx1.internetia.pl>:
> 'Tom N' pisze:
>> I owszem, ABS znowu popieścił stopę, a prędkość na pewno nie była wyższa niż
>> 5km/h, więc chyba jednak ingeruje przy niskich prędkościach, niezależnie od
>> przejrzystości szyb
> Tia, bo precyzyjnie jestes w stanie okreslic czy jedziesz 5 czy 9km/h
> siedzac za kierownica.
Gdybyś nie wyciął tego czego nie czytałeś, to byś zauważył:
"ruszyłem (lampka TCS pomrugała) i natychmiast
zahamowałem..."
Muszę dopisywać, że sprzęgła nie zwolniłem "do końca", gazu nawet nie
naciskałem, a nogę miałem na hamulcu w chwili ruszania?
--
Tomasz Nycz
[priv-->>X-Email]
-
168. Data: 2010-01-07 21:16:55
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
DoQ pisze:
> 'Tom N' pisze:
>
>> I owszem, ABS znowu popieścił stopę, a prędkość na pewno nie była
>> wyższa niż
>> 5km/h, więc chyba jednak ingeruje przy niskich prędkościach,
>> niezależnie od
>> przejrzystości szyb
>
> Tia, bo precyzyjnie jestes w stanie okreslic czy jedziesz 5 czy 9km/h
> siedzac za kierownica.
Spokojnie - ja też obserwuję, że ABS działa przy prędkościach dużo
niższych niż podałeś - nawet nie u mnie, a z obserwacji w innych
samochodach :) Pojedź kiedyś na narty i popatrz sobie na koła
samochodów parkujących, wyjeżdżających itd. Może stare ABS-y
wyłączały się przy prędkościach przez Ciebie podanych, ale obecnie
(ja wiem, od 15 lat?) tego nie obserwuję. Od ABS gen. 5 te systemy
są dużo sprawniejsze i z każdym rokiem lepsze.
--
Jutro to dziś - tyle że jutro.
-
169. Data: 2010-01-07 22:23:16
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: DoQ <p...@g...com>
Artur Maśląg pisze:
> Spokojnie - ja też obserwuję, że ABS działa przy prędkościach dużo
> niższych niż podałeś - nawet nie u mnie, a z obserwacji w innych
> samochodach :) Pojedź kiedyś na narty i popatrz sobie na koła
> samochodów parkujących, wyjeżdżających itd. Może stare ABS-y
> wyłączały się przy prędkościach przez Ciebie podanych, ale obecnie
> (ja wiem, od 15 lat?) tego nie obserwuję. Od ABS gen. 5 te systemy
> są dużo sprawniejsze i z każdym rokiem lepsze.
Ale po co mam jezdzic na narty i obserwowac ludzi skoro siedzi u mnie
Bosch 5.7 ktorym lubie sie bawic? Poza tym nie ma namniejszego sensu
zeby ABS dzialal przy predkosciach pieszego. Tarcie opon na
jakiejkolwiek nawierzchni jest przy takiej predkosci duzo
skuteczniejsze, wiec zabawa ABSu bylaby totalnie bezsensowna.
Pozdrawiam
Pawel
-
170. Data: 2010-01-08 15:40:54
Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>
Thu, 7 Jan 2010 17:10:17 +0100, w <r...@4...net>,
Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> napisał(-a):
> > Z tego samego co np. różne opony na obu osiach :).
>
> Wykręcasz się. Napisałeś, że ręczny nie wyłączy ABS'u - a jednak wyłączy.
> Teraz piszesz, że owszem tak, ale nie z powodu wykrycia ręcznego - a to
> w takim razie napisz po imieniu dlaczego.
Z tego samego powodu co np. różne opony na obu osiach.
Naprawdę nie jesteś w stanie dalej tego sam rozwinąć?
ECU stwierdza nienormalne zachowanie auta w normalnej sytuacji -- i wyłącza
układ. Zależy od programu, rozwój ABS polega w zasadzie tylko na rozwoju softu.
> Tezą którą postawiłeś było to, że zaciągnięcie ręcznego nie wyłączy ABS'u -
> owszem wyłączy - przyznaj się do pomyłki i tyle.
Nie, nie wyłączy, w autach z ESP może jak najbardziej (ESP nie jest w stanie
zdiagnozować zachowania auta i jakie sygnały wysyłać do ABS i wyłącza oba
układy).
Jak masz kamerę to zapraszam na demostrację.