  • 161. Data: 2010-01-07 17:10:17
    Temat: Re: Z archiwum - opony całoroczne a zimowe na śniegu
    Od: Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid>

    Dnia Thu, 07 Jan 2010 15:56:07 +0100, r...@k...pl na pl.misc.samochody
    napisał(a):

    > Z tego samego co np. różne opony na obu osiach :).

    Wykręcasz się. Napisałeś, że ręczny nie wyłączy ABS'u - a jednak wyłączy.
    Teraz piszesz, że owszem tak, ale nie z powodu wykrycia ręcznego - a to
    w takim razie napisz po imieniu dlaczego.

    Tezą którą postawiłeś było to, że zaciągnięcie ręcznego nie wyłączy ABS'u -
    owszem wyłączy - przyznaj się do pomyłki i tyle.

    "Największe zło to tolerować krzywdę. Każdy prowadzi jakąś kalkulację,
    którą nazywamy nadzieją. Platon (właść. Arystokles, ok. 427 - 347 p.n.e.)"

  • 162. Data: 2010-01-07 17:33:47
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    r...@k...pl pisze:

    > Widać taki z ciebie kierownik hamulcowo zero-jedynkowy.

    Co tam znowu wymysliles?

    --
    Karolek

  • 163. Data: 2010-01-07 17:35:12
    Od: Karolek <d...@o...pl>

    Marcin Stankiewicz pisze:

> [...]
    >
    > Tezą którą postawiłeś było to, że zaciągnięcie ręcznego nie wyłączy ABS'u -
    > owszem wyłączy - przyznaj się do pomyłki i tyle.

    Ten glupek za daleko juz zabrnal i juz sie nie przyzna, ze zmysla.

    --
    Karolek

  • 164. Data: 2010-01-07 18:29:12
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Arek (G) w <news:hi4ttd$811$1@inews.gazeta.pl>:

    > Dzięki za wyjaśnienie (LOL). Bo już bałem się, że u mnie ABS nie
    > zadziała ze względu na przyciemniane szyby. Jeszcze raz dziękuje:)

    A ja miałem wczoraj szyby zaśnieżone, tylko wizjerek na wyskości oczy
    zrobiłem (taki handicap dla przyciemnianych szyb), wsiadłem, odpaliłem,
    ruszyłem (lampka TCS pomrugała), rozpędziłem się do 20km/h, zatrzymałem (a
    jakże ABS pieścił stopę, ruszyłem (lampka TCS pomrugała) i natychmiast
    zahamowałem...

    I owszem, ABS znowu popieścił stopę, a prędkość na pewno nie była wyższa niż
    5km/h, więc chyba jednak ingeruje przy niskich prędkościach, niezależnie od
    przejrzystości szyb

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 165. Data: 2010-01-07 20:46:02
    Od: DoQ <p...@g...com>

    'Tom N' pisze:

    > I owszem, ABS znowu popieścił stopę, a prędkość na pewno nie była wyższa niż
    > 5km/h, więc chyba jednak ingeruje przy niskich prędkościach, niezależnie od
    > przejrzystości szyb

    Tia, bo precyzyjnie jestes w stanie okreslic czy jedziesz 5 czy 9km/h
    siedzac za kierownica.

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 166. Data: 2010-01-07 20:46:24
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Arek (G) pisze:

    > Dzięki za wyjaśnienie (LOL). Bo już bałem się, że u mnie ABS nie
    > zadziała ze względu na przyciemniane szyby. Jeszcze raz dziękuje:)

    Alez prosze, na zdrowie.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 167. Data: 2010-01-07 21:00:54
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    DoQ w <news:hi5dqe$o9r$1@mx1.internetia.pl>:

    > Tia, bo precyzyjnie jestes w stanie okreslic czy jedziesz 5 czy 9km/h
    > siedzac za kierownica.

    Gdybyś nie wyciął tego czego nie czytałeś, to byś zauważył:

    "ruszyłem (lampka TCS pomrugała) i natychmiast
    zahamowałem..."

    Muszę dopisywać, że sprzęgła nie zwolniłem "do końca", gazu nawet nie
    naciskałem, a nogę miałem na hamulcu w chwili ruszania?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 168. Data: 2010-01-07 21:16:55
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    DoQ pisze:

    > Tia, bo precyzyjnie jestes w stanie okreslic czy jedziesz 5 czy 9km/h
    > siedzac za kierownica.

    Spokojnie - ja też obserwuję, że ABS działa przy prędkościach dużo
    niższych niż podałeś - nawet nie u mnie, a z obserwacji w innych
    samochodach :) Pojedź kiedyś na narty i popatrz sobie na koła
    samochodów parkujących, wyjeżdżających itd. Może stare ABS-y
    wyłączały się przy prędkościach przez Ciebie podanych, ale obecnie
    (ja wiem, od 15 lat?) tego nie obserwuję. Od ABS gen. 5 te systemy
    są dużo sprawniejsze i z każdym rokiem lepsze.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 169. Data: 2010-01-07 22:23:16
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > (ja wiem, od 15 lat?) tego nie obserwuję. Od ABS gen. 5 te systemy
    > są dużo sprawniejsze i z każdym rokiem lepsze.

    Ale po co mam jezdzic na narty i obserwowac ludzi skoro siedzi u mnie
    Bosch 5.7 ktorym lubie sie bawic? Poza tym nie ma namniejszego sensu
    zeby ABS dzialal przy predkosciach pieszego. Tarcie opon na
    jakiejkolwiek nawierzchni jest przy takiej predkosci duzo
    skuteczniejsze, wiec zabawa ABSu bylaby totalnie bezsensowna.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 170. Data: 2010-01-08 15:40:54
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Thu, 7 Jan 2010 17:10:17 +0100, w <r...@4...net>,
    Marcin Stankiewicz <e...@...sigu.invalid> napisał(-a):

    > Wykręcasz się. Napisałeś, że ręczny nie wyłączy ABS'u - a jednak wyłączy.
    > Teraz piszesz, że owszem tak, ale nie z powodu wykrycia ręcznego - a to
    > w takim razie napisz po imieniu dlaczego.

    Z tego samego powodu co np. różne opony na obu osiach.
    Naprawdę nie jesteś w stanie dalej tego sam rozwinąć?
    ECU stwierdza nienormalne zachowanie auta w normalnej sytuacji -- i wyłącza
    układ. Zależy od programu, rozwój ABS polega w zasadzie tylko na rozwoju softu.

    > Tezą którą postawiłeś było to, że zaciągnięcie ręcznego nie wyłączy ABS'u -
    > owszem wyłączy - przyznaj się do pomyłki i tyle.

    Nie, nie wyłączy, w autach z ESP może jak najbardziej (ESP nie jest w stanie
    zdiagnozować zachowania auta i jakie sygnały wysyłać do ABS i wyłącza oba
    układy).

    Jak masz kamerę to zapraszam na demostrację.