  • 71. Data: 2015-03-06 16:10:54
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 15:33:41 UTC+1 użytkownik Czeslaw Wisniak napisał:

    > Co oznacza 5W to sobie zobacz w internecie.

    Alez ja wiem i nawet w ktoryms tam poscie napisalem.

    > Chodzi o koszty bo mniej 5W bral nie bedzie.

    Ale co chodzi o koszty? 5Wcostam jest tanszy od 10W40 ? Niektore silniki biora
    olej od nowosci i to nawet do 0.5l/1000km, czy oznacza to, ze trzeba
    lac najtanszy mineral, bo syntetyk jest drogi?

    > Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym

    A gdzie masz napisane ze chodzil na mineralnym? Martus pisal(a) ze
    chodzil przez 500km na polsyntetyku 10w40.

  • 72. Data: 2015-03-06 16:27:09
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest
    >napisane,
    >ze jest w pelni syntetyczny. Skoro tak nie jest to wala w ...uja.

    Bo Polska to dziwny kraj ;)

    >Ciekawe, ze oleje Mobil (bez one) maja oznaczenie, ze sa hydrocrackami
    >(HC), np tu:
    >https://www.motointegrator.pl/produkty/222317-olej-
    mobil-3000-xe-5w30-4-litry
    >PS. Mogles od razu podzielic sie swoim odkryciem a nie zgrywac cwaniaka.

    Napisalem ci wczesniej, ze nie jest. Na co ty odpowiedziales ze jest, wiec
    spytalem sie ktory ?
    To wszystko. Moze jest jakis inny ktory jest w pelni syntetyczny :)

  • 73. Data: 2015-03-06 16:27:31
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > W takim razie coś by się nie zgadzało z tą teorią dotyczącą kodu
    > gospodarowania odpadami. Karta charakterystyki bezpieczeństwa dla tego
    > oleju
    > zawiera informację, że ten kod to 13 02 06.

    Nie sadze.

  • 74. Data: 2015-03-06 16:33:51
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 16:27, Czesław Wiśniak pisze:

> [...]
    > wiec spytalem sie ktory ?
    > To wszystko. Moze jest jakis inny ktory jest w pelni syntetyczny :)
    a ty polak palant jesteś i tyle, cieszy cię to.

  • 75. Data: 2015-03-06 16:37:09
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
    > Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
    > silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
    > Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
    > zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
    > benzyna
    lej śmiało, bez płukania, obecnie nie stosuje się już gówna które po 500
    km zostawia jakiś wielki nagar lub szlam.
    nie słuchaj legend super mechaników, żałosne.

  • 76. Data: 2015-03-06 16:37:35
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    >Alez ja wiem i nawet w ktoryms tam poscie napisalem.

    No i swietnie.

> [...]

    >olej od nowosci i to nawet do 0.5l/1000km, czy oznacza to, ze trzeba
    >lac najtanszy mineral, bo syntetyk jest drogi?

    To, ze bardzo dobry syntetyk 5W jest znacznie drozszy od jakiegos
    "polsyntetyka" 10W, dla kogos moze to byc wazne
    Mialem kiedys nowa sluzbowa Astre II 1.6, ktory brala ponad 1L/1 tys.km i to
    bylo zgodne z ich normami !

    > Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym

    >A gdzie masz napisane ze chodzil na mineralnym? Martus pisal(a) ze
    >chodzil przez 500km na polsyntetyku 10w40.

    Niewielka roznica.

  • 77. Data: 2015-03-06 16:38:23
    Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>

    W dniu 06.03.2015 o 16:27, Czesław Wiśniak pisze:

    > Nie sadze.

    http://www.jula.pl/globalassets/catalog/productdocum
    ents/msds/624130624131_pl.pdf

    --
    Jacek Skowroński

  • 78. Data: 2015-03-06 16:52:19
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu piątek, 6 marca 2015 16:38:19 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:

    > To, ze bardzo dobry syntetyk 5W jest znacznie drozszy od jakiegos
    > "polsyntetyka" 10W, dla kogos moze to byc wazne

    A gowniany 5Wcostam jest tanszy niz dobry 10W40. I co z tego wynika?
    Napisales ze "skoro nie bierze oleju to lej 5W" Zatem chcialem zapytac jaki jest
    zwiazek miedzy indeksem lepkosci na zimno a zuzyciem oleju? Widocznie
    zastosowales skrot myslowy a teraz idziesz w zaparte.

    > Mialem kiedys nowa sluzbowa Astre II 1.6, ktory brala ponad 1L/1 tys.km i to
    > bylo zgodne z ich normami !

    1l/tys to bardzo duzo szczegolnie w takim 1.6 o malej mocy i swiadczy o tym, ze
    cos jest nie tak.

  • 79. Data: 2015-03-06 16:53:43
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]
    > To wszystko. Moze jest jakis inny ktory jest w pelni syntetyczny :)

    >a ty polak palant jesteś i tyle, cieszy cię to.

    Wracaj szczylku dawidku na onecik, ucieszy mnie to.

  • 80. Data: 2015-03-06 17:03:42
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

> [...]

    > bylo zgodne z ich normami !

    >1l/tys to bardzo duzo szczegolnie w takim 1.6 o malej mocy i swiadczy o

    Owszem i co z tego ? Dlatego szkoda dolewac bardzo drogiego oleju. Lepiej
    lac byle g.
    To jest moj skrot myslowy.
    Nie mysle kategoriami wymienic g na g jak wyzej.