-
61. Data: 2015-03-06 10:13:26
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
> Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W
>A wyjasnisz co lepkosc na zimno ma do "brania" oleju?
Ale ja nic nie pisalem o lepkosci.
-
62. Data: 2015-03-06 12:45:22
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Jimiasty <j...@g...com>
http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50
.aspx?p=2
Prosze. Słucham bo jestem ciekaw.
-
63. Data: 2015-03-06 12:48:36
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Jimiasty <j...@g...com>
A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki lac?
-
64. Data: 2015-03-06 12:51:56
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>
W dniu 06.03.2015 o 12:45, Jimiasty pisze:
> http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50
.aspx?p=2
Syntetyczny.
--
Jacek Skowroński
-
65. Data: 2015-03-06 13:01:56
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
LEPEK wydumał(a) w news:md9tv4$jor$1@speranza.aioe.org :
> W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg(R) pisze:
>> Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
> http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-
zbankrutowal-dekonstru
> kcja-mitu/
> Pozdr,
Fajnie długi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisałem o stratach w
sprzedazy części zamiennych (znaczy spadku sprzedazy części) jak i o
serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskał (stracił) :) Cała reszta to "urban
legends".
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
66. Data: 2015-03-06 13:09:56
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Pszemol wydumał(a) w news:mdaqbn$oa0$1@dont-email.me :
> "LordBluzg(R)" <s...@o...com> wrote in message
> news:md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl...
>> W benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
>> lat)
>> w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś
>> sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj
>> raczej nie zmienia się gestosci oleju.
> Czy jakieś wiarygodne źródła tej "wiedzy" możesz przytoczyć?
"O wyborze oleju może też decydować stan silnika. Jednostka zużyta ma
większe luzy, spala olej, hałasuje. W takim przypadku gęstszy olej, choć jej
nie naprawi, to jednak wyciszy, uszczelni i pozwoli pojeździć jeszcze jakiś
czas bez remontu. W takiej sytuacji, stojąc przed wyborem opisanym powyżej,
bezwzględnie wybierzmy olej 5W-40 zamiast 5W-30! Często mechanicy zalecają
też wlanie jeszcze gęstszego oleju, np. 5W-50 lub 10W-60 - nawet jeśli nie
przewiduje tego instrukcja. Takie oleje stosuje się zwykle w autach
eksploatowanych w sporcie (pomimo że sprawiają większe opory i teoretycznie
pogarszają osiągi silnika!), a często także w autach starych czy wręcz
zabytkowych. Po prostu gęstszy olej zapewnia lepszą ochronę i już! Uwaga, w
nowoczesnych silnikach, przystosowanych do olejów energooszczędnych, takich
eksperymentów bez konsultacji z doświadczonym mechanikiem lepiej nie robić."
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/czy-zmieniac-o
lej-jesli-tak-to-na-jaki/33sj2
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
67. Data: 2015-03-06 15:20:05
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>
>http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-5
0.aspx?p=2
>Prosze. Słucham bo jestem ciekaw.
Czyli ten:
http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.
-
68. Data: 2015-03-06 15:27:52
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Jacek Skowroński <j...@a...pl>
W dniu 06.03.2015 o 15:20, Czesław Wiśniak pisze:
>
>> http://www.mobil1.pl/oleje-silnikowe/peak-life-5w-50
.aspx?p=2
>
>> Prosze. Słucham bo jestem ciekaw.
>
> Czyli ten:
> http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
> To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.
W takim razie coś by się nie zgadzało z tą teorią dotyczącą kodu
gospodarowania odpadami. Karta charakterystyki bezpieczeństwa dla tego oleju
zawiera informację, że ten kod to 13 02 06.
--
Jacek Skowroński
-
69. Data: 2015-03-06 15:32:58
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Czeslaw Wisniak <c...@b...pl>
>A co oznacza 5w i dlaczego piszesz, ze jak nie bierze oleju to mozna taki
>lac?
Co oznacza 5W to sobie zobacz w internecie. Chodzi o koszty bo mniej 5W bral
nie bedzie.
Jest jeszcze sprawa jak dlugo silnik chodzil na mineralnym bo wyplukanie
nagaru przez dobry olej i zapchanie kanalow moze miec rozne dziwne skutki.
-
70. Data: 2015-03-06 16:02:54
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Jimiasty <j...@g...com>
W dniu piątek, 6 marca 2015 15:20:48 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
> Czyli ten:
> http://www.mobil1.de/produkte/peak-life-5w-50.aspx
> To hydrokrak, nie jest w pelni syntetyczny.
No nie wiem, nie znam niemieckiego. Natomiast na polskiej stronie jest napisane,
ze jest w pelni syntetyczny. Skoro tak nie jest to wala w ...uja.
Ciekawe, ze oleje Mobil (bez one) maja oznaczenie, ze sa hydrocrackami (HC), np tu:
https://www.motointegrator.pl/produkty/222317-olej-m
obil-3000-xe-5w30-4-litry
PS. Mogles od razu podzielic sie swoim odkryciem a nie zgrywac cwaniaka.