  • 51. Data: 2015-03-06 00:55:17
    Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "LordBluzg(R)" <s...@o...com> wrote in message
    news:md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl...
    > W benzynie z uwagi na inną budowę silnika (szczególnie starsze auta <12
    > lat)
    > w miarę przebiegu, nalezy zmieniac olej na gęstszy...no chyba ze ktoś
    > sobie zrobi remont silnika. W dieslach wyglada to troche inaczej i tutaj
    > raczej nie zmienia się gestosci oleju.

    Czy jakieś wiarygodne źródła tej "wiedzy" możesz przytoczyć?

  • 52. Data: 2015-03-06 04:55:08
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-03-05 o 16:49, Martuś pisze:

    > Czyli motula 5w40 x cessa i płukanke liqumoil ??
    >
    > Tylko pare tygodni temu juz robiłam płukanke jakiejs firmy to nie bedzie
    > za duzo ? Ale mysle ze nic sie nie stanie od nadmiaru płukanki.
    >
    > Bo teraz mysle ze by sie przydała z 10w na 5w jak przechodze

    Lej 5W nie przesadzaj.

    Lewis
    https://www.facebook.com/turbolaabpl

  • 53. Data: 2015-03-06 06:43:39
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> wrote in message
    > Powiem tak - nie masz problemów z odpalaniem zimą, wymieniasz
    > regularnie olej i filtry, nie widać rosnących nagarów na klawiaturze -
    > nie zmieniać.
    >
    > Zimą ciężko pali i masz na tyle duże przebiegi, że możesz zmieniać
    > dwa razy do roku - na zimę wlać 5W-40 i obserwować, co się dzieje.
    > Oczywiście po upewnieniu się, że na klawiaturze nie ma po pół
    > centymetra przypalonej smoły.

    A jak jest pół centymetra smoły to co wtedy?
    Opłukać silnik specjalnym preparatem i dopiero wtedy wlać dobry olej?

  • 54. Data: 2015-03-06 06:46:09
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 04:55, Lewis pisze:

    > Lej 5W nie przesadzaj.

    czyli nie wlewac płukanki tak ?
    A filtr oleju wymianiać jak był wymieniany ?

  • 55. Data: 2015-03-06 07:34:39
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > czyli nie wlewac płukanki tak ?
    > A filtr oleju wymianiać jak był wymieniany ?

    Zadnej plukanki. Zlej stary olej i wymien filtr na nowy.

  • 56. Data: 2015-03-06 07:54:35
    Od: Martuś <m...@o...pl>

    W dniu 2015-03-06 o 07:34, Czesław Wiśniak pisze:

    > Zadnej plukanki. Zlej stary olej i wymien filtr na nowy.

    to jednak filtr wymienic jak był wymieniony ok 500 km temu ??

  • 57. Data: 2015-03-06 08:12:50
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > to jednak filtr wymienic jak był wymieniony ok 500 km temu ??

    Tak.

  • 58. Data: 2015-03-06 09:05:40
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 22:42:54 UTC+1 użytkownik Czeslaw Wisniak napisał:
    > Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ?

    A nie jest? Masz jakies informacje na ten temat?

  • 59. Data: 2015-03-06 09:07:10
    Od: Jimiasty <j...@g...com>

    W dniu czwartek, 5 marca 2015 15:51:33 UTC+1 użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
    > Jak nie bierze oleju to lej smialo 5W

    A wyjasnisz co lepkosc na zimno ma do "brania" oleju?

  • 60. Data: 2015-03-06 09:43:01
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Ktory Mobil1 5W50 to pelny syntetyk ?

    >A nie jest? Masz jakies informacje na ten temat?

    Prosilem cie, zebys podal linka do tego w pelni syntetycznego oleju Mobil1
    5W50 wtedy ci powiem ale widze, ze bardzo sie przed tym bronisz.