-
21. Data: 2015-03-05 14:08:22
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Nathan <s...@w...ere>
W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
> benzyna
Ale może napisz jaki to silnik/samochód?
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie
wchodzili" Charles Lindbergh
bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com;
http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB
-
22. Data: 2015-03-05 14:09:19
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Nathan <s...@w...ere>
W dniu 2015-03-05 o 14:07, Martuś pisze:
> Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie
> olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało.
>
>
Gdzieś czytałem,że żyjemy wewnątrz kuli...te internety
--
Pozdrawiam Nathan
"Spadochroniarze to ludzie, którzy schodzą z drzew, na które nie
wchodzili" Charles Lindbergh
bartosz<kropka/dot>bb@gmail<kropka/dot>com;
http://picasaweb.google.com/Bartosz.BB
-
23. Data: 2015-03-05 14:13:27
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Maciek <m...@n...pl>
W dniu 2015-03-05 o 14:08, Jimiasty pisze:
> W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:00:43 UTC+1 użytkownik Maciek napisał:
>> Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z
>> rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i
>> zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.)
> I myslisz, ze to cos pomoze?
Wydaje mi się, że tak, bo wnioskiem z mojej odpowiedzi powinno być:
spróbuj.
--
Pozdrawiam
Maciek
-
24. Data: 2015-03-05 14:13:55
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello LordBluzg(R),
Thursday, March 5, 2015, 1:47:48 PM, you wrote:
[...]
>>> Jesli teraz ma minerał to zmiana na syntetyk może spowodowac
>>> wypłukanie się nagaru, który sie osadził a to spowoduje głosniejsza
>>> pracę i możliwość "brania" oleju. Zasada jest taka (zawsze) jesli ktoś
>>> zmienił z syntetyka na minerał i zrobił 4-5 wymian mineralnym, nie
>>> cofa się już do syntetyka.
>> Silnik "uszczelniony" nagarem się remontuje a nie dobija mu więcej
>> nagaru lejąc gówniany olej.
> To że tańszy i gęstszy nie oznacza że gówniany.
Jeśli są nagary do wypłukania, to znaczy, że gówniany. Dobry olej nie
zostawia nagarów.
> Nie mam pojecia skad sie bierze takie rozumienie u "domorosłych
> mechaników".
Piszesz o sobie?
> Publikacji na ten temat jest sporo, jak i nawet "spiski
> producentów oleju" i są osoby, które tylko wymieniają filtry przez
> 600tys i wiecej, dolewajac olej (ubytki) a silnik sobie hula i ma to
> gdzieś :) Polecam:
> http://moto.onet.pl/porady-ekspertow/teoria-spisku-c
zy-warto-wymieniac-olej-w-silniku-wasze-zdanie/jm8st
Urban legends i skrajności.
>> Mój 16-letni Lanos ma 270kkm i jeździ na syntetycznym 5W-40. I nie
>> żre.
> To i tak zalezy od wielu warunków, kiedy żre. Lanos jakos nie miał
> specjalnych "dokonań"
Chyba sobie jaja robisz. Lanosy s a znane z małej awaryjności.
> wiec się ciesz :) Wystarczy że raz przegrzejesz silnik
> albo auto używane jest w piaszczystych terenach.
Lanos nie jest terenówką. A co do zapiaszczenia, to A4 w budowie
wystarczy? Przez piasek i kamyczki mam już trzecią szybę przednią do
wymiany.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
25. Data: 2015-03-05 14:15:05
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Maciek,
Thursday, March 5, 2015, 2:00:41 PM, you wrote:
>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
>> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
>> benzyna
> Po zakupie miałem zalany 10W40 (120tys.), pierwszy rok zalałem "z
> rozpędu" 10W40, później zmieniłem na 5W30. Teraz mam 240tys. i
> zastanawiam się nad powrotem na 10W40, bo zaczął brać olej (jakiś 1l/10tys.)
1l/10kkm to bardzo małe zużycie oleju. I jeśli nie wynika z wycieku,
to świadczy o dobrym smarowaniu gładzi cylindrów - nie zmieniaj oleju.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
26. Data: 2015-03-05 14:16:20
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: LordBluzg(R) <s...@o...com>
Nathan wydumał(a) w news:md9kg8$2um$1@srv13.cyf-kr.edu.pl :
> W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
>> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
>> benzyna
> Ale może napisz jaki to silnik/samochód?
Na tej grupie to "standard" żeby nie podawać na samym początku marki i
rocznika :)
Tutaj trzeba miec lepsze "szklane kule"...bo piszący w zalożeniu testuje:
kto jest lepszy i predzej trafi/zgadnie aby bylo zgodne z zamysłem
postujacego :)
--
Michael________(TM)
______/) /\ | /\
"Truth is a simple place, here for us all to see, reach as it comes to you
as it comes to me, as I will always need you inside my heart"(*Yes*)EUR
-
27. Data: 2015-03-05 14:16:21
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Martuś <m...@o...pl>
W dniu 2015-03-05 o 14:08, Nathan pisze:
> W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
>> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
>> benzyna
>
>
> Ale może napisz jaki to silnik/samochód?
>
kurcze nie 3.0 tylko 4.2 audi s4 b7, cały czas mi sie myli z moją
poprzednią niunią
-
28. Data: 2015-03-05 14:17:12
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Jimiasty <j...@g...com>
W dniu czwartek, 5 marca 2015 14:07:48 UTC+1 użytkownik Martuś napisał:
> Jeszcze gdzie tam czytałam ze im silnik ma wiecej tys km to wymienia sie
> olej na gestszy np 10w , a mysle ze 200 tys to nie jest mało.
To co przed W czyli 5W40 to indeks lepkosci na zimno, a to co po W to indeks
lepskosci w wysokiej temperaturze. Jak sie boisz i chcesz "gestszy" olej to zalej
cos W40 albo W50 czyli np 5W40 5W50 (np Mobil 1 5W50 w pelni syntetyczny).
olej 10W gestnieje (robi sie z niego smar) w temp -20 -25stC, 5W wytrzymuje juz
-30stC.
-
29. Data: 2015-03-05 14:18:47
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Martuś,
Thursday, March 5, 2015, 2:16:21 PM, you wrote:
[...]
> kurcze nie 3.0 tylko 4.2 audi s4 b7, cały czas mi sie myli z moją
> poprzednią niunią
A! Podkłokietnik!
*PLONK!* za nieustanne zmiany nicka.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
30. Data: 2015-03-05 14:21:51
Temat: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Od: Martuś <m...@o...pl>
W dniu 2015-03-05 o 14:16, LordBluzg(R) pisze:
> Nathan wydumał(a) w news:md9kg8$2um$1@srv13.cyf-kr.edu.pl :
>> W dniu 2015-03-05 o 12:14, Martuś pisze:
>>> Z 10w40 na 5w40 ....Da się tak zmienić ?? Nic się nie stanie z
>>> silnikiem? Czy lepiej pozostać przy 10w40 ?
>>> Nie wiem jaki był zalany wcześniej, dlatego zalałam 10w40, ale teraz sie
>>> zastanawiam. Samochod ma przejechane 200 tys km, ma 10 lat, silnik 3.0
>>> benzyna
>> Ale może napisz jaki to silnik/samochód?
>
> Na tej grupie to "standard" żeby nie podawać na samym początku marki i
> rocznika :)
> Tutaj trzeba miec lepsze "szklane kule"...bo piszący w zalożeniu
> testuje: kto jest lepszy i predzej trafi/zgadnie aby bylo zgodne z
> zamysłem postujacego :)
>
Juz napisałam :)