-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Subject: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-13"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
References: <54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl>
<md9g74$621$1@mx1.internetia.pl> <md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl>
<md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl> <md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl>
<md9ji0$j8r$1@mx1.internetia.pl> <md9tv4$jor$1@speranza.aioe.org>
<mdc6bh$kgu$1@mx1.internetia.pl>
Date: Fri, 6 Mar 2015 21:08:41 +0100
Message-ID: <1xlacrn7nc8ov$.1luyms3xob2ck$.dlg@40tude.net>
Lines: 37
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
X-Trace: 1425672524 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2208 89.77.179.152:54545
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557062
[ ukryj nagłówki ]Dnia Fri, 6 Mar 2015 13:01:56 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):
> LEPEK wydumał(a) w news:md9tv4$jor$1@speranza.aioe.org :
>> W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg(R) pisze:
>>> Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
>> http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-
zbankrutowal-dekonstru
>> kcja-mitu/
>> Pozdr,
>
> Fajnie długi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisałem o stratach w
> sprzedazy części zamiennych (znaczy spadku sprzedazy części) jak i o
> serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskał (stracił) :) Cała reszta to "urban
> legends".
Urban legend to są raczej te ploty o tych rzekomych stratach związanych z
bezawaryjnością - jak widzisz w opracowaniu, raczej zupełnie bezpodstawne.
Zyski koncernu raczej w niewielkim stopniu generowane są przez to co
właściciel zepsutego auta zostawi w ASO.
Serwis i sprzedaż części to raczej bieżąca eksploatacja (przeglądy,
materiały eksploatacyjne), i naprawa uszkodzeń (stłuczki, wypadki).
Jeśli chodzi o finanse koncernu, to powyższe (plus zyski ze sprzedaży
nowych samochodów), to coś co zaczyna pojawiać się od razu po wprowadzeniu
modelu na rynek.
Większe zyski które mogą pojawić się ze sprzedaży awaryjnych części, to
raczej całe lata po premierze modelu, w dodatku jak się wieść o
bezawaryjności rozniesie, to koncern nadrobi to czego nie zarobił na
częściach, na lepszej sprzedaży nowych modeli.
Do tego dochodzi rynkowa regulacja - jeśli części są awaryjne i jest na nie
w związku z tym zapotrzebowanie, to pojawi się niezależna konkurencja z
zamiennikami (bywa że lepszymi niż oryginał) i nie da się trzymać wysokich
marż.
A jak dana część rzadko ulega awarii, to z kolei konkurencja się nie
pojawia i można strzyc klientów wysokimi marżami.
Następne wpisy z tego wątku
- 08.03.15 17:46 jerzu
- 08.03.15 17:57 RoMan Mandziejewicz
Najnowsze wątki z tej grupy
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=
- 2025-02-01 Warszawa => Spedytor międzynarodowy <=
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=