eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZ 10w40 na 5w40 ....Re: Z 10w40 na 5w40 ....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!goblin1!goblin.
    stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.new
    s.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Z 10w40 na 5w40 ....
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-13"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <54f83ab3$0$24203$65785112@news.neostrada.pl>
    <md9g74$621$1@mx1.internetia.pl> <md9g0u$rp4$1@node2.news.atman.pl>
    <md9ii4$fij$1@mx1.internetia.pl> <md9hjn$tim$1@node2.news.atman.pl>
    <md9ji0$j8r$1@mx1.internetia.pl> <md9tv4$jor$1@speranza.aioe.org>
    <mdc6bh$kgu$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Fri, 6 Mar 2015 21:08:41 +0100
    Message-ID: <1xlacrn7nc8ov$.1luyms3xob2ck$.dlg@40tude.net>
    Lines: 37
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1425672524 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2208 89.77.179.152:54545
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2557062
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Fri, 6 Mar 2015 13:01:56 +0100, LordBluzg(R) napisał(a):

    > LEPEK wydumał(a) w news:md9tv4$jor$1@speranza.aioe.org :
    >> W dniu 2015-03-05 o 13:29, LordBluzg(R) pisze:
    >>> Ten egzemplarz pomińmy. Mercedes sporo stracił na tym modelu :)
    >> http://www.zlomnik.pl/index.php/2014/02/05/mercedes-
    zbankrutowal-dekonstru
    >> kcja-mitu/
    >> Pozdr,
    >
    > Fajnie długi ten art ale nie zawiera meritum. Ja pisałem o stratach w
    > sprzedazy części zamiennych (znaczy spadku sprzedazy części) jak i o
    > serwisie. Na tym polu Mercedes nie zyskał (stracił) :) Cała reszta to "urban
    > legends".

    Urban legend to są raczej te ploty o tych rzekomych stratach związanych z
    bezawaryjnością - jak widzisz w opracowaniu, raczej zupełnie bezpodstawne.

    Zyski koncernu raczej w niewielkim stopniu generowane są przez to co
    właściciel zepsutego auta zostawi w ASO.
    Serwis i sprzedaż części to raczej bieżąca eksploatacja (przeglądy,
    materiały eksploatacyjne), i naprawa uszkodzeń (stłuczki, wypadki).

    Jeśli chodzi o finanse koncernu, to powyższe (plus zyski ze sprzedaży
    nowych samochodów), to coś co zaczyna pojawiać się od razu po wprowadzeniu
    modelu na rynek.
    Większe zyski które mogą pojawić się ze sprzedaży awaryjnych części, to
    raczej całe lata po premierze modelu, w dodatku jak się wieść o
    bezawaryjności rozniesie, to koncern nadrobi to czego nie zarobił na
    częściach, na lepszej sprzedaży nowych modeli.

    Do tego dochodzi rynkowa regulacja - jeśli części są awaryjne i jest na nie
    w związku z tym zapotrzebowanie, to pojawi się niezależna konkurencja z
    zamiennikami (bywa że lepszymi niż oryginał) i nie da się trzymać wysokich
    marż.
    A jak dana część rzadko ulega awarii, to z kolei konkurencja się nie
    pojawia i można strzyc klientów wysokimi marżami.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: