  • 51. Data: 2018-06-24 18:00:23
    Temat: Re: Yanosik
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 24 Jun 2018 17:02:37 +0200, Adam napisał(a):

    > Ale wyskakuje,

    W czasie jazdy latwo przeoczyc.
    Co prawda to dobry zwyczaj wprowadzic adres na parkingu.

    > a ludzie jeżdżący na GM zeznają, iż po cichu "losuje"
    > sobie dowolny cel.

    "Losuje" to IMO kiepskie slowo, bo IMO - ma reguly, ale dla
    nieswiadomego moze sprawiac takie wrazenie :-)

    > W AM to mi się podoba, że od kilku już lat prowadzi nowo oddanymi
    > trasami (drogi, wiadukty, mosty, place osiedlowe, itp) tuż po ich
    > otwarciu, czasem z dokładnością do kilku minut.

    Ta, Nokia/Here sobie pouzywaj.
    Ta potrafi prowadzic nowa droga przed otwarciem, czasem i pare lat
    przed otwarciem :-)

    > Natomiast już nie jestem taki "zboczeniec", że instaluję trzy różne
    > nawigacje obok siebie i sprawdzam, która lepsza.

    Ale to ciagle nie jest glupie.
    Przestanie jedna dzialac, to co cie dalej poprowadzi ?

    A powodow do niedzialania coraz wiecej ...

    J.

  • 53. Data: 2018-06-24 19:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik j...@i...pl ...

    > Tylko nie zawsze tam, gdzie chcesz ;)

    Dokładnie, ale ilosc pomyłek jest na poziomie zdecydowanie ponizej
    jednego procenta...
    I to jest zwiazane z tym, ze nie wyrobiłem sobie nawyku sprawdzenia, co
    znalazł - czyli nawvi nauczyło mnie zbyt duzego zaufania pewnie dlatego,
    ze zwykle dobrze działa.

    Ale yanosik pomimo prawidłowego znalezienia punktu docelowego prowadził
    mnie absurdalnie, wiec tez nie tak jak chciałem... To z dwojga złego...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 52. Data: 2018-06-24 19:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Kolega narzekal, ze GM z kodow zrezygnowalo. Dawniej wpisywal kod,
    > teraz musi odpowiedni cel wybierac.

    To chyba zalezy jak wybierasz.
    Ja robie to tak, ze wchodze w wyszukiwanie google i tam moge podac co
    chce, np. zalesie kod pocztowy xx-xxx i dopiero po znalezieniu w google
    wchodze w mapy, czesto juz w konkretny punkt.
    I w ten sposób chyba nadal mozna po kodach pocztowych...?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Ironią często pokrywa się niemożność myślenia.

  • 54. Data: 2018-06-24 21:03:59
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 18:00, J.F. pisze:

    > Ale to ciagle nie jest glupie.
    > Przestanie jedna dzialac, to co cie dalej poprowadzi ?
    >
    > A powodow do niedzialania coraz wiecej ...

    Zdarza się.
    AM w wersji Windows jest wciąż najlepsza.
    Ale brak już nowych dobrych urządzeń z WinCE albo Win Mobile.
    Używam na Navroad Vivo ST. Czasem potrafi się zbuntować.

    Jednak praktycznie zawsze używam AM do nawigacji i Yanosika jako
    ostrzegacza.
    Gdy Navroad zbuntuje się, zostaje Yanosik do nawigacji.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 55. Data: 2018-06-24 23:16:20
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 24 Jun 2018 21:03:59 +0200, w <pgoput$r2a$1$Adam@news.chmurka.net>, Adam
    <a...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > AM w wersji Windows jest wciąż najlepsza.

    Szkoda, że traffic słaby i nie jest rozwijana.
    Na dodatek mapy coraz gorsze.

  • 56. Data: 2018-06-25 09:54:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 24 Jun 2018 13:52:27 +0200, J.F.

    > A patrzyles na co pozwoliles Googlowi ?
    > Usluga lokalizacji..

    No patrzyłem, i żyję.

    > Drony tanieja.

    No i?

    > A odroznienie czy ktos jedzie samochodem, czy tramwajem,
    > czy karetka, czy rowerem ... jest klopotliwe.

    Wystarczy odrzucić anomalie. Wyodrębnienie tramwajów to akurat najprostsze
    jest, wystarczy 5-6 mniej więcej takich samych danych by uznać za anomalię.
    Karetek jest mało, rowerów w stosunku do samochodów też.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 57. Data: 2018-06-25 10:20:04
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sun, 24 Jun 2018 13:55:19 +0200, J.F.

    > I aby mu wyswietlac reklamy okolicznych sklepow :-)

    Przyznaj się ile razy jednak skorzystałeś, akurat szybko potrzebując. Ja
    wielokrotnie.

    > A na zyczenie prokuratura podac szczegoly.
    > Albo na zyczenie Cambrige Analytics :-)

    Łoborze, to trochę jak z alkomatami w samochodach. Najbardziej się pieklą
    ci, co za kółko wsiadają na bani. Mnie to kompletnie zwisa, bo prokuratora
    się nie boję. Jak mi te zbierane dane oszczędzają czas i nerwy, to mogą je
    udostępniać nawet samej Świętej Annie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 58. Data: 2018-06-25 12:57:04
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-24 o 23:16, r...@k...pl pisze:

    > Szkoda, że traffic słaby i nie jest rozwijana.
    > Na dodatek mapy coraz gorsze.

    Mapy coraz gorsze? Względem czego?
    Wydaje mi się, że chyba nie:

    *Wersja 2018-04*

    = Ponad 150 tys. nowych punktów adresowych przypisanych do konkretnych
    budynków
    = Ponad 8,4 tys. nowych dróg, w tym ponad 7 tys. dróg najniższych kategorii
    = Drogi przygotowane do odblokowania w AutoMapie w chwili oddania
    odcinka do użytkowania:
    - trasa S8: Wyszków - Ostrów Mazowiecka
    - obwodnica Miechowa w ciągu drogi 783
    - obwodnica Dynowa w ciągu drogi 835
    - południowa obwodnica Bolesławca

    *Wersja 18-02*

    = ponad 708 tys. km dróg wszystkich kategorii
    = ponad 7,7 mln punktowych adresów przypisanych do konkretnych budynków
    = ponad 12 tys. km nowych dróg dojazdowych do punktów adresowych
    = duża aktualizacja danych dla pojazdów ciężarowych
    = ponad 1700 nowych obszarów użyteczności publicznej i przemysłowej
    = duża aktualizacja zbiorników wodnych

    = Przygotowane do odblokowania poprzez LiveDrive! w chwili faktycznego
    oddania drogi do użytkowania:
    - obwodnica Wałcza
    - obwodnica Olsztyna
    - trasa S8: odcinek Paszków - Radziejowice
    - węzeł drogowy w Poroninie
    - ul. rtm. Witolda Pileckiego w Kielcach

    *AutoMapa Windows wersja 6.24*

    = Poprawa stabilności programu
    = Poprawa jakości wyznaczania tras
    = Poprawa problemów z edycją POI
    = Zmiana wyszukiwania w miejscowościach bez nazw ulic. Po wybraniu
    opcji: "pokaż adresy z miasta" prezentowana jest numeracja
    = Poprawki i dostosowania dla urządzeń:
    - BLOW 50V II, BLOW 730 Sirocco,
    - DURABOOK R11
    - NavRoad X5
    - Prestigio GeoVision 5066, Prestigio GeoVision 5067, Prestigio
    GeoVision 5068, Prestigio GeoVision 5069

    Niebawem wyjdzie kolejna wersja map:

    *Wersja 2018-06*

    = Ponad 720 tys. km dróg wszystkich kategorii
    = Blisko 8 mln adresów punktowych przypisanych do konkretnych budynków
    = Gruntowna aktualizacja pikietażu na drogach ekspresowych, obwodnicach
    oraz nowych odcinkach dróg
    = Nowy przebieg DW 869 przy rzeszowskim lotnisku w Jasionce
    Gdańsk - nowe Podwale Przedmiejskie: nowa droga w tunelu wraz z
    koleją pod nowym centrum usługowo-handlowym Forum Gdańsk. Nowy przebieg
    przebudowanej ul. 3 maja oraz dodane centrum przesiadkowe na wiaduktach
    Armii Krajowej.
    = Drogi przygotowane do odblokowania w AutoMapie w chwili oddania
    odcinka do użytkowania:
    - trasa S7: Koszwały-Kazimierzowo
    - II i III etap obwodnicy Płocka
    - III etap obwodnicy Kołobrzegu
    - II etap obwodnicy Skawiny
    - obwodnica Wicka (w tym Charbrowa i Białogardy), w ciągu
    przebudowywanej drogi DW 214 na odcinku Łeba-Białogarda
    - Barlinek - Obwodnica Śródmiejska
    - obwodnica Myszkowa w ciągu DW 791
    - obwodnica Oleszyc i Cieszanowa w ciągu drogi 865
    - obwodnica Babic i Wygiełzowa w ciągu drogi 780
    - al. Niepodległości w Białymstoku
    - Elbląg: wiadukt na Zatorze w ciągu ul. Lotniczej

    To zmiany *tylko z roku bieżącego*

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 59. Data: 2018-06-25 13:01:07
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-06-25 o 09:54, Myjk pisze:
> [...]
    > jest, wystarczy 5-6 mniej więcej takich samych danych by uznać za anomalię.
    > Karetek jest mało, rowerów w stosunku do samochodów też.

    Wydaje mi się, że trudno odróżnić kilka odczytów "tramwajowych" od kilku
    odczytów kierowców posuwających się w korku. Dokładność GPS zbyt słaba.

    Ponadto trzeba odróżnić kierowców stojących w korkach od tych, co
    zatrzymali się na siusiu ;) albo do sklepu.

    Ale to chyba najprostsza metoda: odciąć ekstrema górne i dolne.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 60. Data: 2018-06-25 13:48:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 24-06-2018 o 19:00, J.F. pisze:

    > Ta, Nokia/Here sobie pouzywaj.
    > Ta potrafi prowadzic nowa droga przed otwarciem, czasem i pare lat
    > przed otwarciem :-)

    Identycznie jest we wszystkich mapach Navteq/Here.