  • 21. Data: 2009-05-21 06:26:31
    Temat: Re: Yagi a tzw. siatka
    Od: Maru <m...@n...pl>

    Artur pisze:

    > Nie, na razie nie ma jeszcze blachy.
    > --
    > Artur

    Jak pokryjesz blachą to raczej zapomnij o odbiorze jeśli nie wystawisz
    anteny na zewnątrz. Już nie jeden znajomy był zaskoczony, że mu zniknęły
    kanały.

  • 22. Data: 2009-05-21 12:32:13
    Od: BearBag <c...@g...com>

    pomijajac juz calą dywagacje w tym temacie dlaczego ktos w
    dzisiejszych czasach decyduje sie jeszcze na instalacje antenowa do tv
    naziemnej ?
    Przeciez zestaw anteny sat. z konwerterem kosztuje kolo 80zl czyli
    tyle ile dobra antena naziemna. Pakiet TV cyfrowej np takie TNK to
    10zl/miesiac - paczka papierosow.
    Uzyskujemy idealny cyfrowy obraz bez zadnej zabawy i godzin spedzonych
    przy instalowaniu i projektowaniu wymyslnych instalacji antenowych...

  • 23. Data: 2009-05-21 12:37:27
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    BearBag wrote:
    > pomijajac juz calą dywagacje w tym temacie dlaczego ktos w
    > dzisiejszych czasach decyduje sie jeszcze na instalacje antenowa do tv
    > naziemnej ?

    Z ekonomicznego punktu widzenia?

> [...]
    > Uzyskujemy idealny cyfrowy obraz bez zadnej zabawy i godzin spedzonych
    > przy instalowaniu i projektowaniu wymyslnych instalacji antenowych...

    No to teraz oblicz to dla domku jednorodzinnego, gdzie masz 5 pokoi i w
    kazdym TV.
    A chcesz ogladac tylko wiadomosci z 1-ki i 2-ki, czasami polsat.
    :)

  • 24. Data: 2009-05-21 13:04:22
    Od: BearBag <c...@g...com>

    > No to teraz oblicz to dla domku jednorodzinnego, gdzie masz 5 pokoi i w
    > kazdym TV.
    > A chcesz ogladac tylko wiadomosci z 1-ki i 2-ki, czasami polsat.
    > :)

    ok jesli kogos stac na 5 telewizoow to stac go tez na dokupienie do
    kazdego tunera za 100zl. Zreszta autor watku nie wspomina nic o 5ciu
    TV tylko ojcu ktory pewnie ma jeden TV, w skrajnym przypadku moze dwa.

  • 25. Data: 2009-05-21 14:10:33
    Od: wchpikus <w...@w...pl>

    Witam!
    > ok jesli kogos stac na 5 telewizoow to stac go tez na dokupienie do
    > kazdego tunera za 100zl. Zreszta autor watku nie wspomina nic o 5ciu
    > TV tylko ojcu ktory pewnie ma jeden TV, w skrajnym przypadku moze dwa.

    Nie przesadzaj, przez kupe lat nazbiera sie troche tego starego trucla,
    ktore szkoda wywalic.
    Spotkalem duzo osob, ktore takie stare telewizory maja i chca je
    odladac, niekoniecznie w salonie:)

    A co do sensu, poczekajmy az wejdzie DVB-T
    lepiej miec instalacje za 100zl, (antena kosztuje 30zl) i pokryc cale
    pasmo, niz pozniej kombinowac.
    Co do odbioru sat, fajnie ze jest za 10zl.
    Policzyc miesiecznie:

    cyfa +
    powitalny 15zl
    podstawowy 32
    komfort 48
    prestiz 117
    prestiz hd 134

    polsat
    mini 10
    mini max 20
    familijny 38
    familijny hbo 58
    relax hbo 77
    super 87

    +
    koszty decodera

    Polsat
    +koszt anteny ok 200zl
    transport 41zl

    Cyfra
    +koszt anteny ok 200zl podobnie..

    czyli na starcie placisz 241zl i masz 4 programy....rewelka:)

  • 26. Data: 2009-05-21 17:57:09
    Od: "PP" <p...@p...onet.pl>

    > czyli na starcie placisz 241zl i masz 4 programy....rewelka:)
    W TNK placisz na starcie cos kolo tego i ogladasz pelny pakiet 3 miesiace,
    potem mozesz nie placic i masz 1, 2, TVN i jeszcze kilka innych, o ile
    pamietam takie zasady w umowie sa do roku 2016.
    Piotr

  • 27. Data: 2009-05-22 05:30:09
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    BearBag pisze:
> [...]
    > Uzyskujemy idealny cyfrowy obraz bez zadnej zabawy i godzin spedzonych
    > przy instalowaniu i projektowaniu wymyslnych instalacji antenowych...

    troche się rozpędziłeś.
    dobra antena naziemna od 140 zł (np telmor), wszystkie siatki
    to badziewia. antena sat owszem ok 80, lub zestaw z dekoderem
    to ok 200. ale jest jedno ale, odbior tylko na jeden tv.
    co mają począć ci którzy mają 2 ,3 lub więcej?

    pawell

  • 28. Data: 2009-05-22 05:44:27
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    wchpikus pisze:
> [...]
    >
    > Cyfra
    > +koszt anteny ok 200zl podobnie..
    >

    > czyli na starcie placisz 241zl i masz 4 programy....rewelka:)

    coś pokręciłeś.
    w c+ do niedawna anteny (60 cm) były za 1 zł, a dekoder też można,
    wliczają dzierżawe tylko.
    w polsacie i n antena ok. 65 zł, z tego w polsacie 99 lub 199 za dekoder.
    telewizja na karte - zestaw 199 (dekoder + karta) + jakaś antena 65.

    pawell

  • 29. Data: 2009-06-22 13:21:06
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości
    > http://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_naziemnej
    _w_polsce_bib07.htm

    > Dlaczego siatka w Belchatowie jest lepsza? Bo odbiera wszystko do okola...
    > Niestety wraz jadacym za oknem "komarkiem" i pewnie sama siebie bo
    > wzmacniacze maja tendencje do wzbudzania.

    Ale tak z ciekawości, nie wnikając w szczegóły,
    d l a c z e g o te same programy oglądane na siatce
    są dobrej jakości a z tej drugiej nie.
    Wykluczając uszkodzenie.

    Artur(m)

  • 30. Data: 2009-06-22 15:01:15
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Artur(m)" <m...@i...pl> wrote in message
> [...]
    _w_polsce_bib07.htm

    > Ale tak z ciekawości, nie wnikając w szczegóły,
    > d l a c z e g o te same programy oglądane na siatce

    Dlatego, że jedna antena podaje do telewizora sygnał o większej
    amplitudzie niż druga. Jeśli sygnał jest słaby z anteny, to TV musi
    go wzmocnić a wzmacnia niestety razem z szumami, odbiciami
    i obraz jest bardzo kiepski. Aby uzyskać dobry obraz warto zadbać
    aby uzyskać jak najlepszy sygnał od razu z anteny, bez żadnego
    wzmacniania go. Im więcej potrzebne wzmacniania tym gorszy obraz...