  • 11. Data: 2009-05-19 22:36:20
    Temat: Re: Yagi a tzw. siatka
    Od: MAc <m...@t...poczta.onet.pl>

    Artur pisze:

    > No ja się skompromitowałem przed ojcem :) Ten też kupił siatkę na
    > bazarze,
    > a ja oczywiście ją wyśmiałem. Teraz, kiedy przyszedł czas na pokrycie
    > dachu blachą miałem mu zrobić porządną instalację, a tu lipa :)
    > Jutro jeszcze spróbuję na zewnątrz, bo będzie już zamocowany maszt,
    > ale wątpię czy coś z tego wyjdzie.

    Masz tą jagę na strychu POD blachą?
    MAc

  • 12. Data: 2009-05-19 22:43:08
    Od: Artur <n...@g...com>

    On 20 Maj, 00:36, MAc <m...@t...poczta.onet.pl> wrote:

    > Masz tą jagę na strychu POD blachą?

    Nie, na razie nie ma jeszcze blachy.
    --
    Artur

  • 13. Data: 2009-05-19 22:45:17
    Od: Artur <n...@g...com>

    > Z jakiego nadajnika odbierasz programy? Patrzę na stronie Emitela na Łódź i
    > widzę tylko nadajniki na TVN i TVP1.
    >
    > http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR
    _W4C
    > http://emi.emitel.pl/EMITEL/obiekty.aspx?obiekt=DODR
    _W4B

    Z ul. Andrzejewskiej nadaje Polsat, TV4, TVP Info, TVP2, TV Puls

    --
    Artur

  • 14. Data: 2009-05-19 23:07:38
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Artur" <n...@g...com> wrote in message
    .googlegroups.com...
    Witam.
> [...]
    >dobrze, natomiast pozostałe kanały z nadajników w Łodzi raczej
    >iepsko,ale dało się oglądać. Niestety okazało się, że po zamianie
    >jest gorzej, tzn. nie ma nic poza TVP1 i TVP2. W puszce anteny był na
    >początku tylko symetryzator, więc dokupiłem i zamontowałem wzmacniacz,
    >trochę się poprawiło, ale nadal jest trochę gorzej niż z siatki za
    >30PLN. Obie anteny są tymczasowo na strychu (dach- papa i deski). Czy
    >są takie warunki, w których "siatka" sprawdza się lepiej niż inne
    >anteny? Czy zysk który podają przy tej antenie z dipola to bzdura?

    Widze ze jestes z Belchatowa... Po zmianach parenascie lat temu
    (uruchomienia nadajnika kolo Czestochowy) zdemontowano lokalny przekaznik
    tvp2 a 'nas' przydzielono do tego czestochowskiego nadajnika ktory ma 800KW
    dla TVP1 i 2. Jest z tym pewien problem bo z Czestochowy leci TVP2-Katowice.
    Probujesz odbierac TVP1 z Lodzi - a dokladnie z Zygier na kanale 7 za
    pomoca anteny UHF wiec Ci sie to za bardzo nie uda.
    Jesli chcesz uzywac anten kierunkowych to niestety musi to byc zespol anten,
    ukierunkowanych na Czestochowe ( a dokladnie "Wreczyca Wielka") oraz na
    Lodz. Polsat chyba jest nadawany z Piotrkowa Tryb.
    Zobacz tutaj:
    http://www.dipol.com.pl/dane_nadajnikow_tv_naziemnej
    _w_polsce_bib07.htm

    Dlaczego siatka w Belchatowie jest lepsza? Bo odbiera wszystko do okola...
    Niestety wraz jadacym za oknem "komarkiem" i pewnie sama siebie bo
    wzmacniacze maja tendencje do wzbudzania.

    Pozostaje Ci:
    - Pozostac na "siatce"
    - Zrobic dobra instalacje antenowa
    - Polubic "Dolsat" - jesli jest taka mozliwosc
    - Zainwestowac w jakis pakiet "mini" z satelity

    c.

  • 15. Data: 2009-05-19 23:36:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Artur" <n...@g...com> napisał w wiadomości
    g.googlegroups.com...
> [...]
    _W4B

    Z ul. Andrzejewskiej nadaje Polsat, TV4, TVP Info, TVP2, TV Puls

    Na stronie DIPOL-a jest tabelka z danymi.
    TVN i TV Puls mają po 1 kW - małe szanse na dobry odbiór w odległości 50 km.
    Polsat i TVP Info mają po 100 i 50 kW - odbiór powinien być dobry.
    Jesteś pewien, że na siatce odbierałeś sygnał z nadajnika na ulicy
    Andrzejewskiej. Może to była Wręczyca Wielka albo Kalisz / Mikstat?
    Sprawdź dokładnie kierunek i zaprogramowane numery kanałów w telewizorze.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2009-05-20 11:29:53
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Artur,

    Tuesday, May 19, 2009, 8:07:35 PM, you wrote:

    > Mieszkam około 50km od łodzi. Ostatnio postanowiłem wymienić popularną
    > antenę siatkową na kupioną w dipolu "Dipol 44/21-69 Tri Digit" (symbol

    [...]

    > są takie warunki, w których "siatka" sprawdza się lepiej niż inne
    > anteny? Czy zysk który podają przy tej antenie z dipola to bzdura?

    Od ponad 20 lat używam anten siatkowych. Ale mam rewelwcyjne warunki
    obbioru i na dobrą sprawę na 10 cm drutu telewizory u mnie też
    odbierały :)

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 17. Data: 2009-05-20 13:48:33
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message
    > Tak więc panowie, albo anteny z Dipola mają jakies powtarzalne wady, albo
    > antena typu "grill" jest niesłusznie pogardzaną i niedocenianą,
    > rewelacyjną konstrukcją, nawet taka bazarowa, produkowana przez szewca, co
    > się przekwalifikował.

    To nie anteny z Dipola mają wady tylko wady mają nasze
    systemy edukacji skoro ktoś mający się za elektronika nie
    wie czym rózni się antena silnie kierunkowa od anteny
    silnie niekierunkowej, albo czym rózni się VHF od UHF ;-)

    Anteny siatkowe odnoszą sukces bo nie wymagają myślenia
    przy instalacji. Przy instalacji kierunkowego yagi trzeba już
    wiedzieć co się robi, niestety. Trzeba wiedzieć który nadajnik
    się namierza aby odebrać jaką stację i na którym jest kanale.

    A co do edukacji, to ja chętnie bym sobie uaktualnił wiedzę
    w dziedzinie nowych systemów TV cyfrowej - czy wyszła
    ostatnio jakaś fajna książka na ten temat pokroju klasyki
    typu Lewinśki/Kniołek "Odbiorniki TV" albo "Telewizja dla
    Praktyków" Masewicza? Coś, co opisałoby w prostych
    żołnierskich słowach systemy kodowania/dekodowania
    sygnału, systemy kompresji, różnice między systemami
    w USA i Europie itp. Coś nowego, gdzie nie będzie już
    omawianego PAL/SECAM/NTSC tylko nowe rzeczy :-)

  • 18. Data: 2009-05-20 14:45:42
    Od: Marcin Łukasik <.marcin.@.milea.pl.>

    Artur pisze:

    > Nie, na razie nie ma jeszcze blachy.

    To nie polecam, żeby była :-)

    m.

    --
    Milea Wireless Communications, http://milea.pl
    Anteny WiFi, UMTS, kable, zlacza, akcesoria.

    ``Be who you are and say what you feel, because those who mind don't
    matter and those who matter don't mind.''

  • 19. Data: 2009-05-20 19:07:22
    Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>

    Pszemol <P...@P...com> wrote:

> [...]
    > wie czym rózni się antena silnie kierunkowa od anteny
    > silnie niekierunkowej, albo czym rózni się VHF od UHF ;-)

    To też napisałem wyraźnie, że wszystkie odbierane stacje miałem z
    jednego (mniej więcej) kierunku i wszystkie były w zakresie UHF,
    więc ta logarytmiczna pokrywała je pod każdym względem. Jej kierunek
    zaś był ustawiany najpierw "na azymut" starym harcerskim kompasem, a
    potem, w ramach szukania, co jest nie tak, jeszcze weryfikowany
    metodą "przekręć jeszcze, jeszcze trochę, nie, wróć, wtedy było
    lepiej".

    J.

  • 20. Data: 2009-05-20 19:41:46
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Jarek P. wrote:

    > To też napisałem wyraźnie, że wszystkie odbierane stacje miałem z
    > jednego (mniej więcej) kierunku i wszystkie były w zakresie UHF, więc ta
    > logarytmiczna pokrywała je pod każdym względem.
    Ja się też na logarytmicznej naciąłem, to jest badziew. Wbrew pozorom w
    siatce masz 4 aktywne dipole połączone równolegle (chyba :)
    a w takiej logarytmicznej to masz tylko jeden aktywny dla danej długości
    fali a reszta 'udaje' że robi za falowód, a że odbiegaja one wymiarami
    od optimum to ten falowód jest marnej jakości.
    U mnie skonczyło się na porządnych Yagi ze wzmacniczami i zwrotnicą bo
    sygnały miałem z różnych kierunków. nstalacja chodzi już 15lat bez zarzutu.

    --
    -----
    Pozdr