  • Data: 2011-03-09 22:17:30
    Temat: Re: YAMI4 1.3.0
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 9 Mar, 18:56, Jędrzej Dudkiewicz <jedrzej.dudkiew...@nospam-
    gmail.com> wrote:

    > Bardziej chodzi o mi o fragment:
    >
    > Trzy centralne serwisy zosta y w czone do paczki jako opcjonalne
    > modu y do wykorzystania w wi kszych systemach rozproszonych:
    >
    > Ja wiem, e _opcjonalne_, ale jednak.

    No przecież nie moja wina, że YAMI4 używane jest nie tylko do Hello
    Worldów. ;-)

    A na poważnie - mówimy tu o dwóch różnych rzeczach.

    YAMI4 jest (wciąż) małe i proste w tym sensie, że nie obciąża
    pojedynczego programu, który z tej biblioteki korzysta. Core to jakieś
    200kB, pełny interfejs to bodajże 400kB. To jest rząd (albo dwa)
    wielkości mniej, niż jakakolwiek implementacja Corby i sprawdzi się
    tam, gdzie projektantowi zależy na rozwiązaniu lekkim i mało
    intruzywnym. Tutaj początkowe idee projektu zostały jak najbardziej
    zachowane.

    Natomiast drugi aspekt polega na tym, że takich małych i lekkich
    programików można mieć w sieci tysiące. To, jak by nie było, jest duży
    system, nawet jeśli składa się z lekkich składowych. A w takim dużym
    systemie można chcieć mieć name server, broker, cache, itd.

    Inaczej: W skali mikro użycie YAMI4 jest bardzo proste a sama
    biblioteka jest lekka. W skali makro YAMI4 oferuje dodatkowe i
    opcjonalne rozwiązania, jako osobne serwisy.

    W ten sposób YAMI4 jest odpowiednim rozwiązaniem do szerokiej skali
    oczekiwań.

    --
    Maciej Sobczak
    http://www.inspirel.com/