  • 1. Data: 2015-11-12 16:30:36
    Temat: Xilinx CoolRuner3 vs XC9500
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Witam
    Czy można powiedzieć która rodzina jest nowsza/ lepsza? Jak porównywać np
    XC9572 (wersja 3.3v) z XCR3064XL wychodzi prawie to samo. W opisie
    CoolRuner przeczytałem, że jest to 'eXtended' CPLD w odróżnieniu od XC9500
    które jest po prostu CPLD. Jak zrozumiałem to extended określa typ matrycy
    na wejściu 'pełne' PLA czyli 40 wejściowy OR a nie tylko AND. Za to XC9500
    ma (przynajmniej ja tak zrozumiałem) bardziej rozbudowanie sterowanie
    blokiem I/O. Np można sterowanym czasem narastania/opadania sygnału
    wyjściowego. Co mogło kierować Xilinx-em że wypuścił dwie (dla mnie
    podobne) rodziny układów.

    MArek

  • 2. Data: 2015-11-14 22:11:09
    Temat: Re: Xilinx CoolRuner3 vs XC9500
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-11-12 o 16:30, ToTylkoJa pisze:

    > Co mogło kierować Xilinx-em że wypuścił dwie (dla mnie
    > podobne) rodziny układów.

    bardzo prosta rzecz - CoolRunner to była rodzina układów CPLD o bardzo
    małym poborze mocy opracowana swego czasu przez Philipsa bodajże, który
    w pewnym momencie pozbył się całego biznesu logiki programowalnej - i
    przejął to Xilinx. Który już wtedy miał swoje XC9xxx. I rozwijali(-ją)
    obydwie równolegle. Podobnie było z układami CPLD pod tytułem MACH
    robionymi kiedyś przez AMD - AMD wydzielilo w pewnym momencie dział
    logiki programowalnej, potem przemianowali na Vantisa, po czym sprzedali
    firmie Lattice, pomimo że ta miała teoretycznie podobną rodzinę
    ispLSI4000 bodajże. I Lattice dalej robi układy MACH, kolejną już wersję
    (XO, XO2, XO3). Gdyby nie nie najlepszy soft Lattice'a to byłyby to
    naprawdę fajne układy - niezbyt duże FPGA z zaletami CPLD, m.in. z
    wbudowanym flashem na pokładzie.

    --
    Pozdr.
    Michał