eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyXara II - jaki silnik?Re: Xara II - jaki silnik?
  • Data: 2010-12-01 12:54:59
    Temat: Re: Xara II - jaki silnik?
    Od: AL <a...@s...tam> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Kuba pisze:
    > W dniu 2010-12-01 11:42, Waldek Godel pisze:
    >> ten ostatni - oszczędny i niezawodny. 109 jest nieco bardziej
    >> problematyczny, nawet jeżeli część z tych problemów to urban legend (np.
    >> koło dwumasowe - jest tańsze niż wielu się wydaje i nie pada aż tak
    >> często
    >> jak wielu się wydaje)
    >> 1.9D XUD był montowany w dwójce do 2002 roku, później była jego przeróbka
    >> zwana DW8 - miał już częściowo sterowany elektronicznie wtrysk
    >>
    >> 2.0 HDi będzie palił o litr mniej niż 1.9D, jest podobnie niezawodny,
    >> auto
    >> tych rozmiarów całkiem przyjemnie jeździ, zwłaszcza po mieście, bo silnik
    >> ciągnie już od bardzo niskich obrotów
    >>
    >
    > czyli generalnie - szukać 2.0HDi 90 KM :)
    > a coś ciekawego odnośnie samego autka? z tego co słyszałem to tylna
    > belka kosztowna (ale po jej zrobieniu spokój na lata)
    >
    > I co odnośnie samego wyboru? Założenia: w miarę młody diesel w okolicach
    > 15 tys. zł - niezły wybór nie? :) (choć i tak zależy na co się trafi...)
    >

    autko przyjemne (choc ja akuram mialem Breaka a nie Berline i benzyne
    110KM). U mnie 7 lat = zero problemow.
    Co do diesla - to nie slychac, by byly problemy, z tym, ze nie jestem
    pewien czy w Xsarach II montowano HDi 110KM - IMHO byly tylko 90KM.
    1.9D to tzw wol roboczy, bardzo trwaly.

    Tylna belka to mity, albo - tak jak powiedzial Waldek - jesli trafisz od
    jakiegos szmaciarza, to wowczas wydatki beda wieksze.
    Obsluga tej belki to w zasadzie wymiana lozysk igielkowych w przedziale
    najczesciej 80-120tys km - poznasz po luzach ew. ustawieniu tylkych kol
    patrzac od tylu. Jak tyl opadniety, to kumajacy mechanik podciagnie Ci
    przy okazji drazki skretne.
    Koszty to ok 200-250 z robocizna - zalezy od warsztatu (samo lozysko ok
    50pln/strone).

    Sprawdz sobie jak bedziesz w warsztacie przy okazji: elementy gumowe w
    zawieszeniu (tuleje w wahaczach, czy sie guma nie rozwarstwia),
    uszczelnienie skrzyni biegow (jesli mokro to 90% uszczeniacz walu
    korbowego), przy pompie wody czy sie nic nie osadza no i ogolny stan
    auta jak to przy kazdym bywa.

    --
    pozdr
    Adam (AL)
    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: