  • 1. Data: 2010-10-21 15:15:53
    Temat: Re: [XP] Instalator XP widzi dysk, nie formatuje
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Wed, 20 Oct 2010 22:40:16 +0200, w <42dc8aacogki$.dlg@kwinto.prv>, Michal
    Kawecki <k...@o...px> napisał(-a):

    > Upewnij się też, że została wyłączona ochrona MBR w BIOS-ie
    > płyty głównej.

    Nie widzę żadnej takiej opcji.

    Fixmbr za każdym wywołaniem wyrzuca "sektor rozruchowy może być uszkodzony".
    Podmieniłem dysk na inny (CD-ROM również), zostawiłem na kanal tylko dysk i
    dalej to samo -- instalator XP nie może sformatować partycji :/.

    Również po sformatowaniu spod konsoli wyrzuca "wystąpił błąd podczas
    katalogowania" (na obu dyskach -- a nie wierzę, by nagle oba siadły).

    Jakieś sugestie?

    Dla spokoju sprawdzę jeszcze dysk na innym kompie, ale pewnie będzie OK...

  • 2. Data: 2010-10-21 22:49:07
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-21 17:15, r...@k...pl pisze:

> [...]
    >
    > Jakieś sugestie?
    >
    > Dla spokoju sprawdzę jeszcze dysk na innym kompie, ale pewnie będzie OK...

    Jak masz zainstalowany system Windows na tej partycji to czemu się dziwisz?
    Formatuj w trybie awaryjnym z wiersza polecenia...albo włóż płytkę z
    instalką XP do napędu.

    --
    animka

  • 3. Data: 2010-10-22 17:34:14
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Oct 2010 00:49:07 +0200, w <i9qgoj$5iv$1@node1.news.atman.pl>, animka
    <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(-a):

    > Jak masz zainstalowany system Windows na tej partycji to czemu się dziwisz?
    > Formatuj w trybie awaryjnym z wiersza polecenia...albo włóż płytkę z
    > instalką XP do napędu.

    Proszę, nie pisz :)

    PS. Na innym komputerze instalka poszła bez problemu, instalka Visty nawet
    niezbyt startowała. Diagnoza: uszkodzony kontroler IDE (taśma sprawna). Podjęte
    działania: nowa płyta do serwisu :].

  • 4. Data: 2010-10-22 18:25:03
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-22 19:34, r...@k...pl pisze:

> [...]
    > niezbyt startowała. Diagnoza: uszkodzony kontroler IDE (taśma sprawna). Podjęte

    Bidaku, to wreszcie robiłeś format, czy instalkę?
    Nie pisz jednak.....

    --
    animka

  • 5. Data: 2010-10-25 16:53:49
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 22 Oct 2010 20:25:03 +0200, w <i9skuv$j1d$1@node1.news.atman.pl>, animka
    <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(-a):

    > Bidaku, to wreszcie robiłeś format, czy instalkę?
    > Nie pisz jednak.....

    Format i instalkę... Ps. spróbuj na przyszłość ograniczać się do
    niewymagających wątków o kolorze obudowy itp.

  • 6. Data: 2010-10-25 17:52:30
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-10-25 18:53, r...@k...pl pisze:

    > Format i instalkę... Ps. spróbuj na przyszłość ograniczać się do
    > niewymagających wątków o kolorze obudowy itp.

    Skoro jesteś taki mądry to czemu tu się pytałeś?
    Dopiero teraz zastosowałeś szukanie w google?

    --
    animka

  • 7. Data: 2010-10-26 10:13:51
    Od: "deepblue" <d...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Nie widzę żadnej takiej opcji.

    Tak jak Michał napisał najczęstszą przyczyną jest włączona ochrona MBR w
    biosie. Może być pod inną nazwą.

> [...]
    >
    > Jakieś sugestie?
    >
    > Dla spokoju sprawdzę jeszcze dysk na innym kompie, ale pewnie będzie

    Jeśli na innym kompie instalka pójdzie bez problemów to IMO winny jest bios
    kompa.

    --
    deepblue

  • 8. Data: 2010-10-28 15:48:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 26 Oct 2010 12:13:51 +0200, w
    <4cc6a9e0$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>, "deepblue" <d...@w...pl>
    napisał(-a):

    > Jeśli na innym kompie instalka pójdzie bez problemów to IMO winny jest bios
    > kompa.

    Jednak okazało się, że 1 kostka DDR2 wywalała błędy.
    Dziwne, że po wymianie płyty i memtest i prime przechodziły bez problemu.
    Ponowny test - i kość już wywala.

  • 9. Data: 2010-10-28 15:56:10
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2010-10-28 17:48, r...@k...pl pisze:
> [...]
    >
    > Jednak okazało się, że 1 kostka DDR2 wywalała błędy.
    > Dziwne, że po wymianie płyty i memtest i prime przechodziły bez problemu.

    Memtest podobno idealny nie jest, mnie nigdy goldmemory nie zawiódł.

  • 10. Data: 2010-10-28 17:20:40

    Mon, 25 Oct 2010 19:52:30 +0200, w <ia4g57$4ki$1@node1.news.atman.pl>, animka
    <a...@t...nie.ja.wp.pl> napisał(-a):

    > Skoro jesteś taki mądry to czemu tu się pytałeś?

    Na pewno nie pytałem się jak instalować system.
    A już na pewno nie Ciebie :D.

    > Dopiero teraz zastosowałeś szukanie w google?

    Nie. Po co?