  • Data: 2010-06-06 21:32:23
    Temat: Re: Wzorce projektowe w programowaniu interfejsow uzytkownika
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-06-04 23:51, Jacek Czerwinski pisze:

    > Nie znałem tego skrótu. Dzieki, poczytam.
    >
    > Raczej patrzyłem przez tzw praktyke ktora odpuszcza sobie w jakims
    > zakresie tzw teorie.
    > Mam na mysli, że Model jest wyrazisty, View tez jest jak ksiazki mowia,
    > a Controller czesto albo upychany po kątach, albo wsadzony w model
    > odpalany jedno-trzyliniowymi fragmentami kodu z View itd .

    Inaczej - kontroler sprawdza się, gdy model i widok nie są idealnie
    dopasowane (w szczególności gdy jest wiele, często specjalizowanych
    widoków). Wtedy kontroler robi zazwyczaj za fasadę lub adapter modelu
    na użytek widoku. W przypadkach "dopasowania" widoku i modelu kontroler
    degeneruje się do przezroczystego forwardowania wywołań widoku, więc
    jest zbędny. Ale jak zwykle - warto o nim nie zapomnieć, nawet gdy jest
    "kadłubkowy" - łatwo przy dalszym rozwoju zacząć upychać za dużo
    w widoku lub modelu.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net