-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.supermedia.pl!newsfeed2.atman.pl!n
ewsfeed.atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Wzmacniacz operacyjny w roli sterownika mosfeta
Date: Tue, 19 Jun 2012 08:59:24 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 34
Message-ID: <jrp80c$gep$1@node2.news.atman.pl>
References: <jrhlau$6c1$1@inews.gazeta.pl> <jrioc5$5kq$1@news.dialog.net.pl>
<jriotq$5tg$1@news.dialog.net.pl> <jripiu$hva$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: 77-252-247-24.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1340089164 16857 77.252.247.24 (19 Jun 2012 06:59:24
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Jun 2012 06:59:24 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:12.0) Gecko/20120428 Thunderbird/12.0.1
In-Reply-To: <jripiu$hva$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:633071
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2012-06-16 22:16, Sebastian Biały pisze:
> On 2012-06-16 22:05, Irek N. wrote:
>> Nie sterowałem nigdy takich hamulców, więc teoretyzuję.
>> Piszesz, że indukcyjność duża i że przy mniejszej częstotliwości widzisz
>> fluktuacje na pomiarze. Zastanawia mnie więc, czy zamykasz prąd cewki
>> przy wyłączeniu klucza jakąś diodą.
>
> Oczywiście zamykam.
>
> Problem jest o tyle nie fajny że:
>
> a) dla częstotliwosci wyższych mamy nieustanne efekty akustyczne w
> postaci trudnego do zniesienia pisku - cichy ale niesłychanie upierdliwy.
>
> b) dla częstotliwości niższych mam wyczuwalne drgania konstrukcji, które
> np. potrafiły sie ślicznie nałożyć na pomiary przetwornikiem.
>
> Pisk uspokaja się powyżej 3kHz, przy 5kHz nic nie słychać i nie nie czuć.
A jakie masz parametry pracy hamulca i zasilanie?
Nie wiem, jakie masz warunki, ja musiałem bardzo szybo zwalniać hamulec,
więc zamiast bawić się w układy sterowania MOSa dałem drugi mostek do
zasilania hamulca - za jednym zamachem mam łatwe sterowanie (TTL),
osobny PWM i jeszcze na dodatek mogę na chwilę włączyć odwrotnie
napięcie na hamulcu, żeby szybciej go wyłączyć. Tyle, że ja mam dość
tanie mostki do tego (od silnika mam taki sam, więc nie komplikuje to
zbytnio całości). Nawet gdybym miał układ bez odwracania napięcia na
obciążeniu, też bym się nie bawił bez powodu w osobne tranzystory.
Aha, ja mam PWM 22kHz (tyle mostek bez problemu przenosi, nawet więcej,
ale tyle wystarczy żeby nie trzeba się było nad czymkolwiek zastanawiać).
Pozdrawiam
DD
Następne wpisy z tego wątku
- 19.06.12 19:58 Sebastian Biały
- 20.06.12 06:59 PeJot
Najnowsze wątki z tej grupy
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
- DS1813-10 się psuje
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi