    From: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Wzmacniacz operacyjny w roli sterownika mosfeta
    Date: Tue, 19 Jun 2012 08:59:24 +0200

    > Oczywiście zamykam.
    >
    > Problem jest o tyle nie fajny że:
    >
    > a) dla częstotliwosci wyższych mamy nieustanne efekty akustyczne w
    > postaci trudnego do zniesienia pisku - cichy ale niesłychanie upierdliwy.
    >
    > b) dla częstotliwości niższych mam wyczuwalne drgania konstrukcji, które
    > np. potrafiły sie ślicznie nałożyć na pomiary przetwornikiem.
    >
    > Pisk uspokaja się powyżej 3kHz, przy 5kHz nic nie słychać i nie nie czuć.

    A jakie masz parametry pracy hamulca i zasilanie?
    Nie wiem, jakie masz warunki, ja musiałem bardzo szybo zwalniać hamulec,
    więc zamiast bawić się w układy sterowania MOSa dałem drugi mostek do
    zasilania hamulca - za jednym zamachem mam łatwe sterowanie (TTL),
    osobny PWM i jeszcze na dodatek mogę na chwilę włączyć odwrotnie
    napięcie na hamulcu, żeby szybciej go wyłączyć. Tyle, że ja mam dość
    tanie mostki do tego (od silnika mam taki sam, więc nie komplikuje to
    zbytnio całości). Nawet gdybym miał układ bez odwracania napięcia na
    obciążeniu, też bym się nie bawił bez powodu w osobne tranzystory.
    Aha, ja mam PWM 22kHz (tyle mostek bez problemu przenosi, nawet więcej,
    ale tyle wystarczy żeby nie trzeba się było nad czymkolwiek zastanawiać).

    Pozdrawiam

    DD