  • 71. Data: 2010-02-11 16:04:49
    Temat: Re: [Wyżale się] Dostałem mandat
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    r...@k...pl w <news:vl38n5pmt0ni26lta7mqqbpair3u3mlmhk@4ax.com>:

    > Wed, 10 Feb 2010 22:34:42 +0100, w
    > <1...@i...dyndns.org.invalid>, 'Tom N'

    > A po co skoro definicja jest w PoRD? Powtórzę więc ją po raz n-ty:

    > "10. skrzyżowanie - przecięcie się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > połączenie lub rozwidlenie, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > przecięcia, połączenia lub rozwidlenia; określenie to nie dotyczy przecięcia,
    > połączenia lub rozwidlenia drogi twardej z drogą gruntową lub stanowiącą dojazd
    > do obiektu znajdującego się przy drodze"

    W rozporządzeniu, dla nierozumiejących słowa pisanego, rysunek zrobiono...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 72. Data: 2010-02-11 16:11:03
    Temat: Re: Dostałem mandat
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hl0eob$1bdv$1@news2.ipartners.pl...

> [...]
    > "rozporządzenia
    > w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów
    > drogowych [..]",
    > i stworzona na potrzeby owegoś załącznika, rozciąga się na inne obszary
    > kodeksu
    > drogowego. Bo moim zdaniem jeśli w samym kodeksie nie ma wyraźnie
    > wskazanej
    > delegacji, to nie :) W przeciwnym razie, definiując w załącznikach co mu
    > się
    > żywnie podoba, minister mógłby zmienić sens każdej ustawy...

    Owe rozporządzenie nie jest jednak świętością, ponieważ bywa, że kłoci się z
    tym węższym np. kwestia "strzałki kierunkowej w lewo P-b" w kontekście
    zawracania.
    neelix

  • 73. Data: 2010-02-11 16:14:20
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > To nie ma w tym kontekście żadnego znaczenia.

    Ma zasadnicze znaczenie, bo droga poprzeczna zaczyna się znacznie wcześniej
    niż jezdnia tej drogi czyli skrzyżowanie też zaczyna się wcześniej niż
    krawędź jezdni. Wymyślono więc nawet domniemane linie zatrzymania.
    neelix

  • 74. Data: 2010-02-11 16:14:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    P-8b

  • 75. Data: 2010-02-11 16:18:53
    Od: "Jerry" <n...@c...pl>

    > Też bym nie przyjął, analizując sprawę teraz, na spokoju. Niestety
    > jak już ktoś napisał zwyczajnie zgłupiałem przy niebieskich,
    > dodatkowo już byłem spóźniony i nie bardzo miałem czas. W sumie
    > trochę odwagi i chyba mogłem się sądzić- szczególnie że skrzyzownaie
    > wyposazone jest w monitoring, więc, o ile działa- były by dowody.
    > Było dokładnie tak jak napisałem- sygnalizator przekroczyłem na
    > zielonym aby za nim się zatrzymać, gdyż jadąc dalej zablokowałbym
    > krzyżówkę.
    > No nic- nauka, brak asertywności i trzeźwego podejścia do sprawy na
> [...]
    Jesli nie mineło 7 dni możesz zwrócić się do własciwego sądu o
    anulowanie mandatu. O ile jesteś pewny swoich racji.

  • 76. Data: 2010-02-11 16:23:11
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Rozumiesz to co cytujesz? Nie mógł wjechać za sygnalizator na czerwonym.
    > Nie mógł wjechać na skrzyżowanie na zielonym, jeśli nie mógł z niego
    > zjechać. Niczego z tych dwóch rzeczy nie zrobił.

    Tyle, że drugie zdanie, jak już zostalo powiedziane przez Toma N,
    praktycznie uniemożliwia zgodny z prawem skręt w lewo. Prosto jeszcze może
    się udać, ale w lewo nie. Chyba, że jest wydłużone zielone dla
    skręcających(niekoniecznie S-3) czyli z przeciwka już czerwone, a w lewo
    jeszcze zielone. Przeważnie jednak zmiany są w tym samym czasie i większość
    zjeżdża na żółtym a ostatni na wczesnym czerwonym.
    neelix

  • 77. Data: 2010-02-11 16:30:47
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Dokładnie tak.
    > Też bym nie przyjął.. Bym parsknął śmiechem i pojechał.

    Gratuluje odwagi post factum. :-) Odmowa bez zastanowienia się i wybranie
    sądu. Naprawdę gratuluję. Taka determinacja jest mozliwa tylko wtedy kiedy
    znamy teren i mamy przećwiczone/przeanalizowane zachowanie obu stron.
    neelix

  • 78. Data: 2010-02-11 16:32:49
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > A nie powinno, to skandal, że nie ma choćby tygodnia na odwołanie się od
    > mandatu.

    Zgadzam się. To jest skandal. Wielu zgadza się na mandat, bo jest najmniej
    kłopotliwy. Policjant w przypadku odmowy zawsze straszy sądem, a w naszych
    sądach wyrok jest wróżeniem z fusów.
    neelix

  • 79. Data: 2010-02-11 16:45:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <r...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Według mnie zatrzymanie nastąpiło jeszcze przed przecięciem jezdni,
    > inaczej już by blokował ruch poprzeczny.

    To teraz zastanów się gdzie stoi sygnalizator. Poza drogą? Poza tym znowu
    piszesz o przecięciu się jezdni. Dróg nie jezdni! Sygnalizator stoi min. 2m
    za linią zatrzymania i to nie on wyznacza skrzyżowanie i nie jezdnie.
    neelix

  • 80. Data: 2010-02-11 16:51:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > Z neeliksem nie pogadasz, zobacz co napisał o skręcie w lewo. Jego
    > zdaniem, jeśli skręcasz w lewo to masz miejsce, nawet jeśli go nie masz,
    > bo z przeciwka jadą auta.

    Jeśli nie utrudniasz i za skrzyżowaniem jest pusto to miejsce masz jak
    najbardziej tylko Ci wjechać nie wolno ze względu na definicję "zielonego".
    Jeśli jednak nie wjedziesz kiedy masz jeszcze zielone to zgodnie z prawem
    nie skręcisz w lewo ze względu na pojazdy z przeciwka. Jak pojazdy z
    przeciwka staną to zjeżdżasz na żółtym lub czerwonym.

    neelix